Sinä joka mussutat kaupassa ilmaiseksi, miksi?
Miten se eroaa vaikkapa siitä, että menisit jätskikiskalle oman lusikan kanssa ja kauhoisit vähän joka laarista?
Teille jotka olette tältä ihmisryhmältä välttyneet niin nyt puhutaan heistä jotka kauhasevat kourallisen herneitä/luumuja/irtokarkkeja yms mitä tahansa joka ei ole paketissa, ilman mitään aikomusta ostaa niitä. Sama koskee näitä ilmasen kahvin lipittäjiä, kun se kummasti aina unohtuu sinne kassalle menomatkan aikana. Yhden kerran todistin kun rouva täysin pokkana tuli ison termarin kanssa, täytti sen ja iloisesti käveli ulos kaupasta kassan ohi.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
:DD Missä sä oikein käyt kaupassa.
Tätä tapahtuu ihan kaikkialla. Olen todistanut samaa perseilyä kaupassa työskennellessä ja asiakkaana. Mummot ja keski-ikäiset miehet harjoittaa tätä eniten. “Kun eihän ne nyt paljon maksa.” Sillon ne voi sitte samantien varmaan ostaakkin jos ei kerran ole rahasta kyse.
Ap
En ole nähnyt, mutta minulla onkin tapana keskittyä omiin ostoksiini eikä kytätä mitä muut kaupassa tekevät.
Ja se kurakahvihan onkin niin kallista, että kannattaa kaupassa käydä termari täyttämässä :D voi vitt*
Minä maistan esim vitriinipullaa ennen ostoipäätöksen tekemistä, en halua ostaa sikaa säkissä jos tarkoitus ostaa vielkä useampi pulla. Haluan että on tuoretta ja hyvää.
En ole ikinä nähnyt tälläistä toimintaa. En asiakkaana ollessa enkä kolmessa eri kaupassa työskennellessä, jolloin myös valvontakamerakuvaa tuli nähtyä.
En ihan tuollaista nähnyt. Mutta sitten on kaupassa avattu paketti ja syöty siitä mutta se onkin sitten kassalla maksettu
En ole kanssa tällaista nähnyt, vaikka kaupoissa on tullut pyörittyä jo useamman vuosikymmenen ajan.
Kerran unohdin maksaa kahvin, muiden ostosten yhteydessä, eikä kassakaan tajunut ottaa siitä maksua. Seuraavan kerran kun menin taas ostaa kahvia samasta paikasta, sanoin asiasta että unohdin viimeksi maksaa kahvista ja voisin nyt maksaa sen myös samalla. Kassa vaan sanoi että kun noin rehellinen olen ei tartte mitään maksaa siitä ja olet niin hyvä asiakaskin.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä nähnyt tälläistä toimintaa. En asiakkaana ollessa enkä kolmessa eri kaupassa työskennellessä, jolloin myös valvontakamerakuvaa tuli nähtyä.
Miten? Mulla tää oli päivittäistä kun työskentelin eri kaupoissa. Ehkä se on sitten vaan pääkaupunkiseudun juttu, tosiaan kun eipä sitä poliiseja viitsi hälyyttää kun ne ei näpistyksen takia ihan heti paikalle tule ja jonkun pitäisi sitten seistä se 2 tuntia takatiloissa asiakkaan kanssa. Tosin kerran vaivauduttiin, kun asiakas päätti vähän maistella tämmösiä 20 e/kg erikoissuklaita vitriinistä oikein urakalla. Jokaista sorttia semmonen hyvä kämmenenkokoinen pala.
:DD Missä sä oikein käyt kaupassa.