Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa haluaa leikkiä mutta hyökkäilee

Vierailija
21.08.2019 |

Mikä avuksi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen kissa ja miten leikitetään?

Muista, ei koskaan paljaalla kädellä! Vaikka se olisikin niin ihanaa käydä pennun kanssa painimatsia ihan vain kädellä, kun sillä on vielä kynnet ja hampaat pienet ja pehmeät, niin siinä se oppii että on ok käyttää niitä ihmiseen.

Jos paha tapa on jo omaksuttu, niin tässä yksi konsti, jota voi yrittää: Päästä kimeä miukaisu, kun joudut hyökkäyksen kohteeksi. Sellaisella keskenään leikkivät pennut viestivät toisilleen, että nyt on liian rajua ja sattuu oikeasti.

Toinen tietysti on lopettaa leikki heti, kun se on liian rajua, eikä jatkaa sitä millään tavoin ennen kuin kissa on välillä tehnyt muuta (syönyt, peseytynyt, nukkunut tms.)

Toruminen, huutaminen tms. ei auta.

Vierailija
2/4 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran on siitä hyvä että niiden kanssa voi leikkiä ja painia kovaakin ja niillä ei mene koskaan leikki yli eli eivät käy puremaan liian kovaa vaan ymmärtävät että tämä on leikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saaliin kimppuun hyökätään.

Vierailija
4/4 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain turvaan kissan, siis ostin, joka hyökkäili. Aikoivat viedä raukan lopetettavaksi.

Juttelin kissalle ja perustelin, miksi se ei saa hyökätä. ( Saa nauraa, mutta kannattaa kokeilla.) En pelännyt.

Kun se hyökkäsi, en ruvennut huitomaan vaan olin hiljaa paikallani.

Se lopetti heti hyökkäilyn. Se on kissa joka vaatii paljon huomiota. Haluaa osallistua asioihin. Tykkää kun juttelen sille.

Jos olin etäisempi, se tarttui minua nilkasta ja tuijotti villisti. Tuli hakemaan huomiota ja leikkikaveria.

En osaa sanoa, miksi se alun perin alkoi hyökkäilemään perheessä. En tiedä tarpeeksi olosuhteista.

Hyvin itsetietoinen ja vahva persoona. Se ei pelkää mitään eikä ketään.

Pieni ja pippurinen. Tulemme toimeen erinomaisesti, ei mitään ongelmaa.

Verta tuli jonkin verran aluksi. Kannattaa hankkia varalta jäykkäkouristusrokotus.

Ihan rennosti ja rauhallisesti vaan. Rauhallisuus ja kärsivällisyys ja rakkaus on avainsana.

(Taltutin aiemmin koiran joka hyökkäili, ei ihmisten, vaan pelkästään minun kimppuuni. Sekin lopetti hyökkäilyn, mutta käytin eri konstia.)

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän