Syöttekö ruuan kanssa leipää?
Ei nyt mitään tortilloja/tacoja/pizzaa/hamppareita tmv. ruokia joissa leipä on pääosassa vaan siis syöttekö vaikka kalasopan kanssa ruosleipää? Tai patonkia kanasalaatin kanssa, rieskaa + makrulootaa jne.? En oo ite ikinä syönyt mut poikaystävän vanhemmat aina voivottelee että täytynkö muka pelkästä pääruuasta :D Tuntus kyl oudolta mättää vielä leipääki.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Ettekö tee sitä oikeaa ruokaa tarpeeksi vai miksi siihen sivuun pitää laittaa leipää täytteeksi? 🤔 ja syöttekö leipää sellaisenaan vai laitatteko päällekin jotain vielä? Vastatkaa, mua kiinnostaa tää ilmiö nyt kovasti 😄
Kyllä sitä ruokaa on ihan tarpeeksi, että ei sen takia tarvii leipää lisänä syödä. Meillä leivän päälle ei laiteta mitään, paitsi keiton kanssa juustoviipale.
En ikinä. Leipä voi olla itessään ruoka (esim pitaleipä, wrappi, Subi) muttei kukaan tarvi sitä lisänä jos syö kunnolla muuta ruokaa.
Syön vaan leipää enkä ruoka-ruokaa
Meillä ei lapsena syöty ruoan kanssa leipää, eikä mullekaan ole ikinä tullut tuota tapaa. Tuntuisi oudolta ahtaa jotain leipää vielä ruoan lisäksi. Leipä on välipala.
Ja kun joku kuitenkin kysyy sitä painoa, niin olen lievästi alipainoinen. Lapsena olin vähän enemmän alipainon puolella. Olen kuitenkin terve. Ei ole mitään lääkityksiä eikä sairauksia. Verikokeissa tulee aina loistavat arvot. Syön monipuolisesti ja silloin kun on nälkä.
Vain keittojen kanssa saatan syödä leipää. Useimmiten en kyllä niidenkään kanssa. Olen myös aika tarkka leivän suhteen: vain tuore leipä on minusta hyvää. Senkään takia en juuri leipää ostele.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Riisipuuro ja pataruuat eli vaikka karjalanpaisti, näiden kanssa aina tummaa leipää.
Pasta, lasagne mm niin patonkia.
Muuten onko teistä hyvä että koulussa on aina leipää? Tavallaan on että kaikki söis ees jotain mut leivän puputus TAI kouluruoka ei oo kumpikaan mitään supervaihtoehtoja.
En näe leivälle mitään tarvetta silloin kun ruualla on muutenkin esim. perunaa, pastaa tai riisiä. Laitan ruokaa kuitenkin niin riittävästi että varmasti lähtee nälkä. Jonkun keiton kaveriksi on kiva leipoa sämpylöitä tai ostaa jotain oikein hyvää ruisleipää.
Vierailija kirjoitti:
Muuten onko teistä hyvä että koulussa on aina leipää? Tavallaan on että kaikki söis ees jotain mut leivän puputus TAI kouluruoka ei oo kumpikaan mitään supervaihtoehtoja.
Kyllä kouluruokailussa on hyvä olla leipää. Lapset voivat olla aika nirsoja, niin on hyvä olla edes jotain syötävää. Lisäksi usein kouluruokaa on rajoitettu määrä, jolloin lapset saavat aika pieniä annoksia.
Moni lapsi nirsoilee myös kasvisten kohdalla, eli eivät saa tarpeeksi kuitua. Siksi leipä on mielestäni hyvä lisä kouluruokaan, vaikken itse sitä koskaan ottanutkaan.
46
Vierailija kirjoitti:
Keiton kanssa aina, muiden ruokien kanssa riippuu nälän määrästä. Grillatessa grillaan aina ruisleipää.
Mies syö leipää joka ruualla.
Mulla on kanssa leipämies. Ei syö ruokaa jos ei ole leipää. Huvittaa sen tyyli kyllä, kun ekana tonkimassa leipää hyvissä ajoin. Meillä on aina leipää eri sorttia miehen takia.
Vierailija kirjoitti:
leivän puputus TAI kouluruoka ei oo kumpikaan mitään supervaihtoehtoja.
Mitä tarkoitat tällä? Vanhemman mielestä ravinnollisesta näkökulmasta vai lapsen mielestä makunäkökulmasta? Vai jotain ihan muuta?
Mua aina ärsyttää kun raflassa tuodaan ruokia odottaessa leipäkori pöytään. Silläkö ne ite annokset voi olla pienempiä :D
Vierailija kirjoitti:
Meilla ei syoda leipaa eika juoda maitoa ruoan kanssa. Keitto on alkuruoka.
Syomme paljon etnisia aterioita joten leipa olisi aivan omituinen lisa.
Esitätsä nyt, että kirjotat jostai Intiasta, kun ei äää ja öö pisteitä.
Terkkui keravalle.
Todellakin lämpimän ruuan kanssa leipää pari viipaletta ja maitoa/piimää pari lasillista. Ihan sama onko keittoa vai mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
leivän puputus TAI kouluruoka ei oo kumpikaan mitään supervaihtoehtoja.
Mitä tarkoitat tällä? Vanhemman mielestä ravinnollisesta näkökulmasta vai lapsen mielestä makunäkökulmasta? Vai jotain ihan muuta?
Ravitsemuksellisesta näkökulmasta. Vaikka ilmainen ruoka on hieno juttu niin se on silti bulkkiruokaa suurkeittiöltä. Moni ruoka jää prodeköyhäksi ja lisäaineita piisaa. Ei sitä tarvi kaunistella.
Ruuvan kanssa kuuluu normaalien ihmisten syyvä leipää.
Syön aina ruisleipää ruuan kanssa.
Korkeintaan puolikkaan leivän jonkun keiton kanssa ja päälle voita sen verran, että voin herkullinen maku tulee esiin.
Nyt jäitä hattuun! Tavallisen ihmisen ruokailuun kuuluu se leipä ihan normaalina osana tavallista ruokailua.
Meilla ei syoda leipaa eika juoda maitoa ruoan kanssa. Keitto on alkuruoka.
Syomme paljon etnisia aterioita joten leipa olisi aivan omituinen lisa.