Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupasta saa pakastemustikkaa n. 8 e kg - miten se jumalaton kykkiminen siellä mettässä muka tulee taloudelliseksi!

Vierailija
21.08.2019 |

Minun selkäni ei ikimaailmassa kestäsi sellaista kykkimistä tuntikaupalla punkkien ja mäkäräisten seassa märässä mettässä.

Mutta kykkikää te_ämmät_vaam jotka luulette pääsevänne tuntipalkoille :))))

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Vierailija
2/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää maalaisilla joku harrastus olla. Sienistä eivät ne tykkää, liian hieno maku :)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo myytävä mustikka suomalaista?

Vierailija
4/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsässä Voi olla minihameessa ja tavata ihania thai poimijoita .

Vierailija
5/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanpoiminassa on kyse myös ulkoilusta, raittiista ilmasta, retkeilystä.

Päälle päätteeksi saa muutaman litran marjoja pakkaseen, tulee hyvä itse tehdystä työstä ja kivasta päivästä ulkona,

Vierailija
6/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo myytävä mustikka suomalaista?

Jep Lidlin ainakin on, 7,95/kg

Vierailija
7/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme maalla ja poimitaan sieniä. 

Itse en sieniä voi syödä, mutta mies syö. Hän puhdistaa sienet, säilöö ja tekee niistä ruokaa ja käyttää ruokien lisukkeena.

Vierailija
8/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran Lidlistä mainitun mustikkapussin, suomalaista marjaa joo, mutta vetisimmät mustikat mitä oon eläessäni syönyt. 

Vierailija
9/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minä käyn töissä ihan sitä varten että voin siitä saamallani rahalla ostaa ruokani valmiiksi tuotettuna ja poimittuna.

Vierailija
10/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Hare Krishnalaiset tietääkseni eivät syö sieniä. Maalla on siis niitä niin paljon?

Vierailija
11/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaupan mustikkaa pystynyt ostamaan sen jälkeen, kun näin mistä niitä kerätään...

Vierailija
12/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua kyllä harmitaa muiden marjat niin pahasti, että pitää tehtailla näitä samankaltaisia aloituksia.

Vierailija
13/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kaupasta. Lidlissä oli hetken mutta ei enää

Vierailija
14/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja mieti, että Thaimaalaisetkin tulee tänne mustikkaan. Se vasta taloudellista on.

Vierailija
15/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minä käyn töissä ihan sitä varten että voin siitä saamallani rahalla ostaa ruokani valmiiksi tuotettuna ja poimittuna.

Sama juttu. Duunista tulee kuitenkin verojen jälkeen noin 15e/h enkä tunnissa saa mitenkään kerättyä edes kiloa puhdistettua mustikkaa

Vierailija
16/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kaupan mustikkaa pystynyt ostamaan sen jälkeen, kun näin mistä niitä kerätään...

Kerro tarkemmin.

Vierailija
17/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan mustikka on täysin ala-arvoista. Siellä on seassa jotain ihme isokivisiä "mustikoita", onko ne variskenmarjoja vai mitä, ja sitten on rusinaksi kuivuneita jotka ei tunnu hyvältä suussa ja ties mitä muuta möhnää. Vain itse käsin poimitut on laatua

Vierailija
18/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat marjaämpärin vaikkapa 45 eurolla, niin marjan kilohinnaksi tulee reilu 6 euroa. Siinä säästät jo muutaman kolikon per kilo.

Jos kaiken lisäksi olet onnekas ja voit näppärästi käydä poimimassa itse marjasi lähimetsästä, niin se ei maksa kuin vaivannäön. Metsässä sielu lepää. Moni meistä nauttii siellä olemisesta, vaikka sinun mieleen se ei ilmeisesti olekaan.

Vierailija
19/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin marjojen keräämisen , kun kaks vuotta sitten lähimetsä oli täynnä punkjeja. Aikaisemmin ei ollut.

Vierailija
20/25 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjojen kerääminen on kiva tapa ulkoilla. Ja kyllähän siinä sen 8e per kilo säästää jos itse poimii :)