Tyhmyyden tunne töissä, mikä avuksi?
Se tunne siis, kun tiedostat, kuinka tyhmänä ja yksinkertaisena sinua pidetään. Mikä tällaiseen avuksi?
Kommentit (4)
Olen myös aika tyhmä ja tuurilla selviytynyt tähän päivään.
Mullakin koulut meni päin persettä, olen nyt "ammattimies". Yleensä uuteen työtehtävään perehdytetään ja voi kysellä muilta. Ei tää mikään tiedemies tason duuni ole, onneksi.
Voisiko olla, että tulkitset virheellisesti muiden ilmeitä ja eleitä? Jos teet työtehtävät pääsääntöisesti miten kuuluu (jokainen tekee virheitä joskus), niin tosiasiassa ongelmaa ei ole.
Jos työkaverit tuntuvat pitävän sinua tyhmänä muun kuin työtehtävissä suoriutumisen takia, siis esim. vapaamuotoisten keskustelutilanteiden perusteella, syynä on todennäköisesti se, että olette erityyppisiä ihmisiä, kemiat eivät kohtaa, vuorovaikutustyyli on erilainen jne. Tämä on aika yleistä, koska työyhteisö ei koostu ystävistä, vaan vain ihmisistä, jotka sattuvat olemaan samalla alalla.
Oletko ujo tai onko sinulla sosiaalisten tilanteiden jännitystä? Sellainen voi vaikeuttaa vuorovaikutusta ja lisätä mokailuja, väärinymmärryksiä. Siihen voi auttaa, että lukee netistä muiden sosiaalisten tilanteiden jännittäjien vastaavia kokemuksia. Niistä huomaa, miten yleistä on, että fiksut ihmiset kokevat muiden pitävän heitä tyhmänä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Oikeasti et ole (toivon mukaan). Keskimäärin monet ihmiset tekeytyvät fiksummiksi kuin ovatkaan eivätkä myönnä virheitään tai osaamattomuuttaan. Olen huomannut nykyisessä työpaikassa.