Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ostavat/rakentavat talon, jossa ei ole juurikaan pihaa ja tontti on vilkkaan tien varrella?

Vierailija
20.08.2019 |

Eikö siinä ahdista, kun ihmisiä kulkee joka suunnasta, eikä edes omalla pihalla voi olla ilman, että joku pällistelee? Usein myös tällaisissa taloissa on verhot aina kiinni, eikö sekin ole epämukavaa, kun ei ole luonnonvaloa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se sinulle kuuluu, mihin ihmiset rakentaa, ja kuinka ne asuu? Kokeiles etsiä sieltä pakaroidesi välistä jotain mielenkiintoista, ja tule vaikka näistä löydöksistäsi raportoimaan. Nekin on mielenkiintoisempia, kuin uteliaisuutesi toisten asumiseen.

Vierailija
2/13 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on rivitaloasumista ilman taloyhtiön sääntöjä. Itse voisin juuri kuvitella sellaisessa asuvani. Saan pestä pyykkiä yöllä ja kuunnella musiikkia. Pihaa kaipaan vain sen verran, että voi joskus aamukahvit terassilla juoda. Itselle koti on lähinnä paikka, jossa nukun ja syön. Lomalla suurin osa muualla, eikä arkena monta tuntia ehdi olla valveilla. Oikeastaan vain lauantaisin olen kotona, paitsi jos en ole jossain muualla. Sunnuntaisin onkin jo paljon muita menoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se sinulle kuuluu, mihin ihmiset rakentaa, ja kuinka ne asuu? Kokeiles etsiä sieltä pakaroidesi välistä jotain mielenkiintoista, ja tule vaikka näistä löydöksistäsi raportoimaan. Nekin on mielenkiintoisempia, kuin uteliaisuutesi toisten asumiseen.

Ensimmäinen virherakentaja herännyt.

Vierailija
4/13 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on rivitaloasumista ilman taloyhtiön sääntöjä. Itse voisin juuri kuvitella sellaisessa asuvani. Saan pestä pyykkiä yöllä ja kuunnella musiikkia. Pihaa kaipaan vain sen verran, että voi joskus aamukahvit terassilla juoda. Itselle koti on lähinnä paikka, jossa nukun ja syön. Lomalla suurin osa muualla, eikä arkena monta tuntia ehdi olla valveilla. Oikeastaan vain lauantaisin olen kotona, paitsi jos en ole jossain muualla. Sunnuntaisin onkin jo paljon muita menoja. 

Tämä. Plus ei pelkästään taloyhtiön säännöt vaan se että maksat kollektiivisesti muidenkin asuntojen korjaustarpeet jos sellaisia ilmenee. Toki etuna se että muutkin osallistuvat sinun korjauksiin. Plus ei tarvitse maksaa vastikkeessa myöskään naapurin mummojen mukavuuslämpöjä.

Vierailija
5/13 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 3 talo. Ensimmäisen tontti 1200m2, toisen 3000m2 ja nyt vain 800m2. Uusi alue, talot suht lähekkäin ja ohi ajaa n 5 autoa päivässä. Tontin rajalla kävelee koirankusettajia ja paljon lapsia sillä tonttimme rajoittuu leikkipuistoon.

Ensin mietin miten tähän tottuu mutta ei mua häiritsekään se että naapuri moikkaa pensasaidan yli. Parissa vuodessa istutukset ja puut kasvaa sen verran että tulee näkösuojaa. Tontilla onkin yllättäen tilaa kukille, marjoille, hedelmille, kasvihuoneelle ja -lavoille enemmän kuin edellisissä pihoissa! Ja lasten äänet on ihannia! Saan lapsenlapsetkin tosi kätevästi puistoon eikä omalla pihalla tarvitse olla leikkipaikkaa

Vierailija
6/13 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti harkitsin kuvaamaasi kauhujen sijaintia. Talon sisällä ei oikeasti taidokkaan arkkitehdin ansiosta nähnyt ohikulkevaa liikennettä kuin tietystä kulmasta erikseen kurkkimalla ja olkkarin isoista ikkunoista avautui huima järvimaisema. Suurin osa ajasta vietetään useimmissa perheissä sisällä ja ulkotiloja voi muokata pensasaidoilla ja muulla pihasuunnittelulla. Haastava sijainti tosin vaatii sen lahjakkaan suunnittelijan ollakseen pysäyttävä.

Vierailija
7/13 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut arvostaa hyviä liikenneyhteyksiä. Joka haluaa asua korvessa kinttupolun päässä on täysin vapaa niin tekemään. Kyllähän tiiviissä taajama-asumisessa on hyvät puolensa.

Vierailija
8/13 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun 1995 rakennetussa rivitalon päätyasunnossa. Kyllä minulla joskus pyykkikone pyörii yöllä ja niin on naapurinkin sanonut pyörittävänsä konettaan yöllä. En minä ole koskaan sitä kuullut, eikä naapuri minun konettani.

Vierailija
9/13 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun 1995 rakennetussa rivitalon päätyasunnossa. Kyllä minulla joskus pyykkikone pyörii yöllä ja niin on naapurinkin sanonut pyörittävänsä konettaan yöllä. En minä ole koskaan sitä kuullut, eikä naapuri minun konettani.

Ei rivitalossa olekaan mitään ongelmaa pesukoneen kanssa, vaan kerrostalossa. Useimmat äänet kuuluvat ylhäältä alaspäin. Pihalta äänet kuuluvat myös omakotitaloon.

Vierailija
10/13 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa "kerrostaloasumisen puitteet" omakotitaloonsa? Tai siis haluaa asua omakotitalossa, mutta keskellä vilinää eikä ole "pihaihminen".

Vierailija
11/13 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen virherakentaja herännyt.

En ole yhtään taloa rakentanut. Ihan 'normi' kokoisessa okt asun, mutta ei minua kiinnosta toisten valinnat, jos eivät aiheuta minulle haittaa.

Vierailija
12/13 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3200 m2 tontti ja olemme mieheni kanssa miettineet, että sitten kun lapset muuttavat pois, niin hankimme paljon isomman tontin ja siihen pienemmän talon. Tontti voisi olla ihan landellakin ja hankkisimme sinne jotain eläinkavereita. Emme voisi edes ajatella pienempää kuin nykyistä tonttia. Tykkäämme hoitaa pihaa ja pihamme onkin todella kaunis, mutta se on ollut aika valmis jo vuosia. Siinä ei pysty enää tekemään mitään muuta kuin hoitaa nykyisiä puita ja kasveja.

Vierailija
13/13 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä siitä syystä, että se talon osto/ rakentaminen on usein aikamoinen kompromissi. Tavallinen tallaaja ei pysty ja kykene hankkimaan kaikkea haluamaansa. Harvalla on oma talo keskellä kaupunkia järven rannalla.