Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä on miessiivoojat?

Vierailija
20.08.2019 |

Mistä johtuu että siivoojatyötä tekevät ovat 98 prosenttisesti naisia? En ole nähnyt ainuttakaan miessiivoojaa vaikka työ on fyysisesti raskasta ja tekisi hyvää että myös niitä kaksilahkeisia olisi siivoojina enemmän.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset aina luulee raiskaajaksi uimahallissa tai kotona tai työpaikalla eli ei tee hyvää miehen mielenterveydelle.

Vierailija
2/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti? Mun mielestä on tosi tasasesti mies ja nais siivoojia. Meillä rappusiivojatkin on usein miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehiä ei kiinnosta siivoustyöt? Fiksailevat mieluummin autoja, rakentavat asuntoja ja ajavat bussia.

Vierailija
4/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miessiivoojiahan on kaikkialla! Laivoilla taitaa olla enemmän miehiä kuin naisia siivoomassa. Juna-asemilla, kaduilla yms. siivojat ovat yleensä miehiä. Eri laitoksissa ja kauppakeskuksissa näyttäisi olevan aika 50/50.

Vierailija
5/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan kiinnosta noi 800e/kk liksat. Paremmin tienaa lokkina. ja vielä paremmin kun saa noita 180e/kk verottomana käteen duuneja päälle.

Vierailija
6/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä päivänä ole varaa kieltäytyä töistä. Työkkäri vaan tyrkyttää miehiä eri töihin.

Vierailija
7/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miessiivoojia näkee paljonkin, mutta suomalaisia ei kyllä ole. Julkisella sektorilla taitaa olla naisvalta, mutta junissa ja kauppakeskuksissa näkee jopa enemmän miehiä kuin naisia.

Vierailija
8/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei varmaan kiinnosta noi 800e/kk liksat. Paremmin tienaa lokkina. ja vielä paremmin kun saa noita 180e/kk verottomana käteen duuneja päälle.

Miehillä harvemmin on sitä miestä, joka maksaisi asumiskulut, kun käyt pienipalkkaisissa osa-aikatöissä.

Vierailija
9/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset aina luulee raiskaajaksi uimahallissa tai kotona tai työpaikalla eli ei tee hyvää miehen mielenterveydelle.

Miehet eivät saa siivota naisten pukukoppeja.

Vierailija
10/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miessiivoojia näkee paljonkin, mutta suomalaisia ei kyllä ole. Julkisella sektorilla taitaa olla naisvalta, mutta junissa ja kauppakeskuksissa näkee jopa enemmän miehiä kuin naisia.

Myös rautatie- ja linja-autoasemilla on näkynyt miessiivoojia. Ap ei taida matkustella paljon julkisilla, kun ei ole heitä nähnyt. Ovat muuten usein ilmiselvästi ulkomaalaisia.

Vierailija
11/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Turussa ainakin tavarataloissa, ei kyllä ole suomalaisia alkuperältään ilmeisesti, mutta löytyy kuitenkin.

Vierailija
12/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä nähnyt suomalaista miessiivoojaa.

Vierailija
13/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään siivous on kannattavaa businesta isoissa kaupungeissa. Mulla on pari nuorta kaveria yrittäjinä siivous alalla. Tekevät keskimäärin viikossa tunteja 45 ja vuositulot on reilusti yli satatonnia.

Moni taloyhtiö ja isännöitsijät suosivat pikku yrittäjiä enemmän kuin isoja firmoja kuten iss ja sol.

Vierailija
14/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä nähnyt suomalaista miessiivoojaa.

Eipäs kun nyt muistankin erään varmaan jo eläkeiässä olevan katusiivoojan, joka voisi ulkonäkönsä puolesta ehkä olla suomalainen tai sitten jotain ihan muuta.

Vierailija
15/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä siivousfirmassa, meidän työntekijöistä noin 75% on miehiä. Asiakaskohde on suuri elintarviketehdas, jossa on sekä perinteistä toimisto- ja sosiaalitilojen siivousta että tuotantotilojen matalapainepesua, toki painottuen tuotantotiloihin.

Naisia ei juurikaan edes hae meille töihin koska jo ilmoituksissa kerrotaan työaikojen alkavan pääsääntöisesti klo 16 ja 22 välillä ja työ on fyysisesti hyvin kuormittavaa.

Vierailija
16/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi. En ikinä työllistynyt oman alan töihin joten lähdin siivoojaksi. Siivoan rakennustyömaita, kauppoja, kouluja ... kaikkea. Työskennellyt jo reilut 3 vuotta ja loppua ei näy, eikä hävetä yhtään! 

Vierailija
17/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä näkee aikaisin aamulla tummia miehiä siivoamassa ravintoloita. Olisi kiva tietää millaista palkkaa heille maksetaan. Suomalaisia ei näy ensimmäistäkään.

18/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen enemmän miessiivoojia kuin naissiivojia, mutta eräs piirre miessiivoojissa on yhteinen. En tiedä miten tämä muotoillaan korrektisti, mutta vaaleus ei ole silmäänpistävä piirre miessiivoojissa. Tai siistijöissä tai jotain.

Vierailija
19/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivakodeissa olen nähnyt ulkomaalaisia miessiivoojia ja sairaalassa naisten pukukoppia siivoamassa myös.

Vierailija
20/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä siivousfirmassa, meidän työntekijöistä noin 75% on miehiä. Asiakaskohde on suuri elintarviketehdas, jossa on sekä perinteistä toimisto- ja sosiaalitilojen siivousta että tuotantotilojen matalapainepesua, toki painottuen tuotantotiloihin.

Naisia ei juurikaan edes hae meille töihin koska jo ilmoituksissa kerrotaan työaikojen alkavan pääsääntöisesti klo 16 ja 22 välillä ja työ on fyysisesti hyvin kuormittavaa.

Ihmeellistä. Tuohan sopii opiskelijoille mainiosti. En usko sukupuolijakauman johtuvan työajoista tai työn raskaudesta. Kaikki tietävät siivoojan työn olevan raskasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi