Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä jo suunnitelmat eläkepäivien puuhiksi?

Vierailija
20.08.2019 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen entinen työkaveri, joka alle nelikymppisenä jo kovasti suunnitteli eläkepäiviään ja laski tulevan eläkkeensä suuruutta.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustan mummokommuunin. Alan pelata roolipelejä muiden vanhusten kanssa ja järjestää larppeja. Kiertelen matkailuautolla ympäri Eurooppaa tai vuokraan joka talvi eri kaupungista itselleni asunnon, jossa asustelen. Tämän voisi tehdä vaikka useamman eläkeläisen kanssa yhdessä. Ryhdyn granny au pairiksi.

Vierailija
22/39 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimuotoista viljanviljelyä ex-mummolassa ja rakennusten kunnostusta.Talvet lämpimässä,kuntoillen ja

matkustellen,tarkotus 60v poistua työmarkkinoilta...jos terveys pitää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattelen sieniä ja napostelen niitä.

Vierailija
24/39 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 20v vanhana huolestuin eläkkeistä ja siitä lähtien suunnitellu eläkepäiviä varten. Nyt on ikää 40v ja edelleen sama toteamus pitää paikkaansa, eläkeyhtiöin menevät rahat on hukkaan heitettyä tuhlausta. 

Vierailija
25/39 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattelen sieniä ja napostelen niitä.

Arizoonaan ampumaan konekiväreillä peyoteja?

Vierailija
26/39 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennan itselleni arkun. Pianhan sitä kuolla kupsahtaa.

Vierailija
27/39 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin kotosalla olla möllöttelen. Puuhastelen jotain. Matkustamiseenhan minulla ei tule olemaan varaa. Tuleva eläkkeeni on luokkaa minimieläke. Olen ollut ikäni työssä mutta palkka on aivan älyttömän pieni.

Vierailija
28/39 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan Espanjan talollemme vähintään koko talveksi, ehkä kokonaankin.

Vierailija
29/39 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihanaa jos olis lapsenlapsia, joiden kanssa vois harrastaa. Oma appeni aikanaan urheili vanhimpien lastenlastensa kanssa, pelasi tennistä mm. Ja muuten eläkkeellä haluaisin tehdä vapaaehtoistyötä, oikeastaan mitä vaan, missä on hyvä porukka ja hyvä tarkoitus.

Ja toivoisin tietysti pysyväni terveenä. Nyt keski-ikäisenä huomaan, että kaikki alkaa heikentyä... (ulko)näkö, kuulo, tulee jäykemmäksi, ajatuskin jo hidastuu. Muisti pätkii.  Esim huomaa tällaisissa, jos pitäis muistaa nopeasti jotain, tein tän muistipelin ja oon siinä ihan surkea. Pääsin 3 kierrosta... 

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/08/20/muistipeli-testaa-miten-hyvin-…

Vierailija
30/39 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitellut tekeväni mahdollisimman vähän.

Vierailija
31/39 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitellut elämääni eteenpäin lapsesta asti. Olisi hassua aloittaa vasta nelikymppisenä suunnitelmat. 

Vierailija
32/39 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin matkustella asuntovaunulla/-autolla kesät. Talvella tahtoisin käydä aamupäivisin uimahallilla, harmittaa kun nyt ei ikinä ehdi. 

Vierailija
33/39 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee ajatellessa, päivät päätä käännellessä..

Vierailija
34/39 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut 3.5v puolikkaalla eläkkeellä sairauden takia, varsinaiseen eläkkeeseen vielä 4v.

On ihanaa olla "kotirouvana", laittaa kotia ja puutarhaa, nauttia vapaudesta. Mieskin on kotitoimistolla töissä joten vietämme paljon aikaa yhdessä. 1 lapsi vielä hetken kotona. Lapsenlapsetkin on olleet tässä ensimmäiset 15kk ennen tarhaan menoa vähintään päivän viikossa.

Haaveilemme ainakin vuodesta eripuolilla maailmaa jos ei muutosta lämpimään pysyvämminkin. Onneksi mieheni voi tehdä töitä mistä vaan, hänellä eläkkeeseen vielä 10v.

Tekemistä olisi enemmän kuin aika ja kunto antaa periksi:)

Vierailija
35/39 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä aion tehdä mitä huvittaa.

Olen jo laskeskellut montako vuotta tarvitsee olla vielä töissä, että saan säästettyä niin paljon kasaan, ettei elämän laatu ratkaisevasti laske eläkkeelle jäädessä.

Toki se laskee joka tapauksessa.

Vierailija
36/39 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28 ja haaveilen eläkepäivistä. Nautin kuitenkin tästä ajasta, mutta koitan toimia nyt niin, että olisi omaisuutta sen verran ettei tarvitsisi liikaa nuukailla.

Vierailija
37/39 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnittelen vain mitä teen seuraavalla lomalla .

Ihan järjetöntä miettiä jonnekkin 20 vuoden päähän.

Minun alakoulun luokasta,  jossa oli alunperin 16 oppilasta, vielä on 9 hengissä.

Sitä voi jäädä eläkepäivät näkemättä monella vielä.

eli parempi elää nyt .

Vierailija
38/39 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä! Suunnitelmia piisaa x) Ja ikää kohta vasta 28v. Eikä ees omat vanhemmatkaan vielä eläkkeellä ole... 

Ei mulla kuitenkaan mikään varsinainen hinku ja kiire eläkkeelle ole, en laske vuosia tai mitään. Vasta pari vuotta ollut täysillä työelämässä mukana opintojen päätyttyä niin nautin kyllä tästäkin elämänvaiheesta.

Mutta on tässä kaikenlaista toivetta että viimeistään eläkkeellä on sitten aikaa ottaa omille tiluksille lampaita ja kanoja, on aikaa eri tavalla panosta puutarhan hoitoon ja tehä pitkiä vaellusreissuja Lapissa sun muuta kivaa. Luultavasti muutan pysyvästi maalle viimeistään silloin.

Toki näitä vaelluksia ja puutarhajuttuja voi nytkin tehä, mutta onhan ne paljon enemmän järjestelyä ja aikataulusta vaativia kun on töissä eikä lomia nyt millon vaan saa. 

Vierailija
39/39 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Aloin suunnittelemaan eläkepäiviäni 30-vuotiaana, kun vanhempani olivat eläköityneet. Tajusin, etten ikinä tule saamaan samanlaista eläkettä, joten aloin säästämään ja sijoittamaan. Syytä olikin, kun nyt 20 vuotta myöhemmin tiedän tulevan eläkekertymäni ja mitä haluaisin eläkkeellä tehdä.

Haluaisin siis asua talvet ulkomailla, eikä se parin tonnin nettoeläkkeellä onnistu. 

Kyllä onnistuu! Itse suhaan Suomen ja ulkomaan väliä tuommoisella eläkkeellä.

Perit vanhempasi ja voit hankkia ulkomaasta oman asunnon.

Itse asun osan vuotta Suomen ulkopuolella, ns etelässä. Laskin, että menot siellä on noin 800€/kk. Enemmän minulta kuluu Suomessa. Toki 2 asunnon ylläpito maksaa, mutta on monella mökki Suomessa, eikä senkään pito ole ilmaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi