Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni muuttui, kun lopetin maidon, lihan, guleenin ja valkoisen sokerin syönnin

Vierailija
20.08.2019 |

Hallelujaa.

Olen koko ikäni tapellut allergioiden, atopian ja refluksin kanssa. Kaksi vuotta sitten sain lisäksi ärtyvän suolen diagnoosin ja olo oli sanoinkuvaamattoman huono, vetämätön ja kipeä, ja olin valmis kokeileman mitä vain. Heti jäi pois loputkin sillä hetkellä käytössä olleet vehnätuotteet, ruis, sokeri, tietyt tuoreet raa'at kasvikset (kaali, pavut, sitrukset)

Olen aikuisikäni vältellyt jo ko. ruoka-aineita, mutta vasta tuo ärtyvän suolen diagnoosi sai hereille, ettei ruuansulatus vain ota vastaan ko. tuotteita ilman itkua, vatsanväänteitä ja iho-ongelmia.

Puoli vuotta ruokavalio ollut täysin gluteeniton, maidoton, sokeriton, lihaton (kalaa syön paljon), ja kasviksista vain sitrukset , kaali ja pavut veks niin olo on aivan kuin uudesti syntynyt. Ei enää vatsakipuja tai refluksia. Olisipa tällaiset rajoitteet olleet "muotia" lapsuudessa ja nuoruudessa. Ruispuuroa ja pastavuokaa, sai olla onnellinen että edes oli ruokaa..

Nainen vm. 63

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rajoitteet ole mitään muotia, vaan huolehtimista omasta terveydestä.

Vierailija
2/3 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on guleeni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kirjoituksesta, tämä oli jotakin mitä tänään todella tarvitsin. Mulla on aivan hirveän atooppinen iho, joka on vain pahentunut vuosi vuodelta. Kaula ja posket on suurimman osan ajasta jonkinasteisen ihottuman peitossa, pahimpina päivinä oikeasti vain itkettää kun koko ajan kutittaa ja sattuu. Talvisin ihottuma leviää myös silmäluomiin. Vatsakin on kamalan herkkä. Olen kokeillut parin kuukauden jakson olla ilman lihaa ja maitotuotteita ja kyllähän se helpotti jonkun verran. Nyt tekee mieli kokeilla uudelleen ja jättää myös gluteeni ja sokeri pois.

N26

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä