Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä tapahtunutta: työkaveri palasi 4 kk:n sairaslomalta ja jäi heti saikulle ...

Vierailija
20.08.2019 |

Ja lähipäivinä selviää, että onko kyseessä sarjasaikuttaja. Töihin paluun jälkeen on vain valittanut ja oirehtinut. Luonteeltaan on tyhmähkö, oikeuksistaan kiinnipitävä ja täysin huumorintajuton tyyppi.

Ottaa päähän kun olen tehnyt omat ja osan hänenkin töistään hänen sairaslomansa takia. Ja olen nyt itsekin melko väsynyt...

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallani taas on eräs josta jo tiedetään että aina loman jälkeen vapaat jatkuu vielä sairaslomalla. Joko selkä tai masennus vaivaa vaihdellen.  Vaivat tiedetään koska paluun jälkeen jauhaa asioista viikkoja. Tällä kertaa hänen piti palata heinäkuun lopulla töihin mutta edelleen on pois. Listoilta pyyhitty nimi vielä ensi viikonkin osalta eli ei ole kovin äkkiä palaamassa kun sitten alkaakin seuraavat lomaviikot hänellä. 

Niin on meilläkin. Hoitoala. Loman jälkeen aina selkä tai masennus. Kerran valitteli unettomuutta töissä monta päivää ja ilmoitti yhtenä päivänä lähtevänsä lääkäriin, eikä tiedä, palaako enää samalla viikolla töihin. Palasi. Sitten valitti monta viikkoa, kuinka lääkäri oli ehdottanut nukahtamislääkettä ja liikuntaa raittiissa ilmassa, mutta arvioinut työntekijän työkuntoiseksi. Nauroin sisäänpäin. Tämä selkä/masennustyyppi on jatkanut samaa rumbaa vuosikausia.

Siis miten pöljänä tuo oikein lääkäreitä pitää jos unettomuuden takia pitäisi saada saikkua? Sehän vaan pahentaa tilannetta kun sitten unirytmi menee kunnolla sekaisin kun ei edes yritetä mennä nukkumaan kun ei tarvitse mennä töihin ja kukutaan yöt kun ei väsytä.

Sitten kun palataan töihin niin ei ole nukuttu yhtään edellisenä yönä ja ollaan entistä väsyneempiä.

Unettomuus on erittäin vakava ja vaikea sairaus. Se ei ole sitä että valvotaan kun ei mennä ajoissa nukkumaan. Olet onnekas kuin lottovoittaja jos sulla ei ole minkäänlaista käsitystä mitä unettomuus sairautena on. Nauti elämästäsi, sinulla ei ole mitään syytä olla kateellinen kärsiville.

Vierailija
42/52 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sellainen on sarjasaikuttaja joka on suunnilleen viikottain pois. Ei se jolla on pitkä sairausloma. Sitä tuskin myönnetään ilman todella hyvää syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja

Vierailija
44/52 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän kuukauden sairauslomaa ei myönnetä ihan pikkujutusta. Luultavasti tuossakin on päätetty kokeilla töihin paluuta, mutta se ei ole onnistunut. Eikä teidän inhottava asenne ole ainakaan helpottanut töihin palaamista. 

Vierailija
45/52 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en sairasta kadehtisi. Sen sijaan työnantajan tulisi huomioida paremmin sijaismiehistys etteivät työssäolijat joudu liiallisen kuormituksen alle.

Kaipa se juttu onkin, että onko sairasloma miten aiheellinen. Työkaverin burn-out tuntui paranevan, kun tuli aika siirtyä Kelan päivärahoille.. Työnteko oli kahdesta pahasta pienempi.

Vierailija
46/52 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sarjasaikuttaja. Kävin kokeilemassa välillä töitä, en pystynyt. Nyt onneksi pääsin uudelleenkoulutukseen fyysisesti helpompaan ammattiin. Eläkkeelle eivät vielä päästäneet, kun olen 55 vuotias.

Vierailija
47/52 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin takaisin töihin burn outin ja 5kk sairausloman jälkeen. Jaksoin kolme päivää, kunnes sain niin pahan paniikkikohtauksen, että saikkuani jatkettiin vielä muutama kuukausi.

t. "sarjasaikuttaja"

Toivottavasti olet jo vaihtanut työpaikkaa, tuo ei ole kenellekään hyväksi.

Vierailija
48/52 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hänen vikansa, jos työnantajanne ei ole viitsinyt palkata hänelle sijaista sairasloman ajaksi.

Vierailija
49/52 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kohtasi ap:n ja muiden tuomitsevan marttyyriasenteen ja totesi, ettei kykene enää. Saattaa sairasloma liittyä just sairaaseen työyhteisöön, mikä tuntuu teillä ainakin osittain olevan kun kytätään toisia ja vertaillaan kuinka hyviä itse on. Mitäs jos keskittyisitte tekemään vain ne omat työnne, jos ette pärjää koska yksi on saikulla niin pyytäkää esimiestä hankkimaan sijainen. Jos sellaista ei suoda, niin oletettavasti selviätte nykyisellä henkilökunnalla kun teette niitä töitä kaikenmaailman kyttäämisten ja toisten asioiden pohtimisten sijaan.

Vierailija
50/52 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sellainen on sarjasaikuttaja joka on suunnilleen viikottain pois. Ei se jolla on pitkä sairausloma. Sitä tuskin myönnetään ilman todella hyvää syytä.

Tämä. Olen palkanlaskennassa töissä, ja siellä kyllä saa hyvän käsityksen siitä, ketkä on sarjasaikuttajia. Samoilla henkilöillä on jokaikinen kuukausi sairaslomaa. Työntekijät kuuluu lähes jokainen yhteen kolmesta ryhmästä, ihan siis vuodesta toiseen:

1. saikkuja joka kuukausi

2. saikkuja silloin tällöin (ehkä 2-5 kertaa vuodessa)

3. ei saikkuja juuri koskaan (0-1 kertaa vuodessa, painottuen nollan puolelle)

Neljäntenä on sitten pitkäaikaiset sairaslomat, joita voi tulla näistä ryhmistä kenelle tahansa. Ehkä jopa yleisimmin tuolle viimeiselle ryhmälle. Sarjasaikuttaja harvoin sairastuu pitkäksi aikaa, koska heitä ei stressaa, kun ei vaan kiinnosta.

Vierailija
51/52 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallani taas on eräs josta jo tiedetään että aina loman jälkeen vapaat jatkuu vielä sairaslomalla. Joko selkä tai masennus vaivaa vaihdellen.  Vaivat tiedetään koska paluun jälkeen jauhaa asioista viikkoja. Tällä kertaa hänen piti palata heinäkuun lopulla töihin mutta edelleen on pois. Listoilta pyyhitty nimi vielä ensi viikonkin osalta eli ei ole kovin äkkiä palaamassa kun sitten alkaakin seuraavat lomaviikot hänellä. 

olet tarkka, eikä mikään jää sinulta huomaamatta, varsinkaan työkavereiden asiat. Seuraa vain jatkossakin, ja ole aktiivinen, mutta ethän uuvuta tässä itseäsi, koska silloi omien töiden hoitaminen saattaa käydä raskaaksi.

Vierailija
52/52 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut työkaverina sellanen henkilö, joka saikutti joka viikko tyyliin yhden päivän. Välillä viikon, välillä pari päivää viikossa, mutta kuitenkin aikalailla jatkuvasti. Oli vuodessa noin 2kk sairaslomilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi