Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko syntiä jos rukouksessa toivoo naapurin kuolemaa?

Vierailija
20.08.2019 |

Sen vanhan äijän joka ei tervehdi ja joka vetää röökiä ilmanvaihtoritilän edessä niin että savut tulee sisätiloihin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pienestäpä se on kiinni... Itse joskus ajattelen erään ihmisen kuoleman kenties helpottavan elämääni merkittävästikin, mutta en ole erikseen ryhtynyt oikein toivomaan, en ehkä keräisi hyvää karmaa sillä ajatuksella.....

Vierailija
2/13 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Se naapurikin on Jumalan luoma ihminen ja Jumalalle yhtä lailla rakas kuin sinäkin. Mutta kyllä senkin synnin anteeksi saa, eikä tätä rukoustasi onneksi kuulla eikä se aiheuta haittaa naapurille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile ennemminkin, että se muuttaisi pois! Tulee itsellekin parempi olo , kun ei toivo kenenkään kuolemaa.

Vierailija
4/13 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syntiä.

5/13 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tietenkin syntiä. Rukoile mieluummin vaikka, että hän lopettaisi tupakoinnin!

Vierailija
6/13 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska syntiä ei ole olemassa ja rukouksiasi ei kukaan kuule eikä niihin vastata

Vierailija
7/13 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei korvaansa lotkauta noin ilkeille ajatuksille. Sen sijaan itse saat moisista miinuspisteitä taivastietäsi ajatellen. "Älä tapa" on kymmenessä käskyssäkin. Ja sen toivominen on melkein sama kuin todellinen teko.

Vierailija
8/13 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On syntiä.

Naapurin vanha mies tupakoi jatkuvasti. Vanhassa talossa ilma kiertää ja rappu haisee. Tämä viereinen huoneisto haisee, vaikka tuuletan.

Mies on itse sanonut ettei voi lopettaa tupakointia. Kovaääninen raitistunut alkoholisti, kulkee rollaattorilla. Sillä käy nuoria sukulaisia ja kaikki polttaa. Myös toinen naapuri samasta kerroksesta käy siellä, ovi on joskus raollaan ja molemmat tupakoi.

Kuka on synnittömin?

Vierailija
9/13 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

C'est la vie. Sellaista on elämä. Onneksi sinulla ei ole isompia murheita. Ole siitä kiitollinen vaikkapa Jumalalle.

Vierailija
10/13 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnistä en tiedä, mutta sairasta se on.

Vierailija
11/13 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On syntiä.

Naapurin vanha mies tupakoi jatkuvasti. Vanhassa talossa ilma kiertää ja rappu haisee. Tämä viereinen huoneisto haisee, vaikka tuuletan.

Mies on itse sanonut ettei voi lopettaa tupakointia. Kovaääninen raitistunut alkoholisti, kulkee rollaattorilla. Sillä käy nuoria sukulaisia ja kaikki polttaa. Myös toinen naapuri samasta kerroksesta käy siellä, ovi on joskus raollaan ja molemmat tupakoi.

Kuka on synnittömin?

Kerro syntisi, niin voimme arvioida.

Vierailija
12/13 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On syntiä.

Kuka on synnittömin?

Normaalisti tuossa tilanteessa asiaa Koitetaan ratkoa taloyhtiön kanssa tai muuttamalla itse pois, ei rukoilemalla toisen kuolemaa!

Vierailija
13/13 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea kysymys. Vahingollistahan se ei ole, koska rukous ei vaikuta fyysisen maailman tapahtumiin. Naapurisi ei siis ole yhtään sen suuremmassa vaarassa kuolla rukoustesi takia.

Kysymys lieneekin, onko väärin toivoa naapurin kuolemaa. Itse olisin taipuvainen sanomaan, että se ei ole väärin, jos se ei johda sellaisiin tekoihin, jotka olisivat väärin motiivista riippumatta. Jos siis esimerkiksi käyttäydyt tökerösti naapuria kohtaan, niin se käyttäytyminen on väärin, toivoit hänen kuolemaansa tai et. Jos taas käyttäydyt hyvin, niin teoissasi ei ole mitään moitittavaa, vaikka hiljaa mielessäsi ajattelisit kuinka kamalia asioita tahansa.

Voidaan tietysti ajatella, että pahan ajatteleminen toisista lisää riskiä huonolle käyttäytymiselle tulevaisuudessa, joten siinä mielessä olisi moraalisesti toivottavaa välttää sellaisia ajatuksia. Eli että jokaisella olisi vastuu huolehtia omasta moraalisesta mielenlaadustaan torjumalla potentiaalisesti huonoa käyttäytymistä aiheuttavat ajatukset. Tällainen vaatimus kuitenkin vaikuttaa minusta aika epärealistiselta, tuskin kovin moni pystyy olemaan tekojensa lisäksi vielä ajatuksissaankin aina ihan pyhimys.

Johtopäätöksenä siis sanoisin, että ei ole syntiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi