Naapuri esittää käyvänsä töissä eikä edes tiedä työaikoja
Kommentit (13)
Miten niin esittää? Entä millä perusteella ei tiedä työaikoja?
Kotitalossani asuu runsaasti kotona hengailevia naapureita (siis jotka eivät oileasti taida käydä töissä). Pelkään itsekin, että he luulevat mua työssäkäynnin feikkaajaksi, kun välillä työaikani vaihtelevat ja voin olla etänä ja vapaapäiviä on joskus arkenakin.
Siis ketä edes kiinnostaa käykö naapuri töissä vai ei? Aivan sama pidetäänkö minua pummina vai ei, yhtälailla maksan vastikkeen kuin muutkin.
Työaikoja ei välttämättä ole. On vain tuntimäärä, joka pitää tehdä joskus, tai työurakka/projekti, joka on tehtävä.
Kuka luuseri sitten esittää käyvänsä vaikka ei käy. Se vasta outoa on
Jätä ne verhot rauhaan ja mene kyyläämään Emmerdalea.
Naapurikyttäys on köyhän huvi. :D Taitaa olla ap:lla aika "vapaat työajat", kun ehtii moista harrastamaan.
Työt alkavat klo 7-10 välillä liukuvasti, paitsi että noin kaksi kertaa viikossa teen vain klo 15-18. Saan päättää minä päivinä ja mihin aikaan teen (ehtona, että kun teen arkisin ja lopetan klo 18, jotta työnantaja ei joudu maksamaan lisiä). Kotona tehtyä työaikaa ei tosin valvota, joten teen monesti illalla.
Tärkeintä on saada suoritteet ajoissa valmiiksi, ei tarkka työaika. On sovittu, mitä täytyy ehtiä tietyn viikkotuntimäärän puitteissa ja milloin viimeistään mikäkin on valmista. Kirjaan aina täydet tunnit, vaikka jäisi puoli tuntia ylimääräistä aikaa per päivä. Opiskelen sen ajan, jotta minusta tulisi entistä parempi:)
Minulla on tapana saada valmista 3-.4 vrk etuajassa, joten ovat hyvin tyytyväisiä ja minullakin on joustoa. En siis aina tiedä mihin aikaan tulen tekemään töitä ihan itsekään! Teen fiiliksen ja mahdollisuuksien mukaan. Mahdollisuudet riippuvat miehen töistä, sillä on hyvä, että lapsilla on aina joku aikuinen kotona saatavilla.
Olin noin 10 vuotta työttömänä ja sairaslomalla. Kukaan ei tiennyt.
en tuntenut naapureita.
Lapsi asui jo omillaan perheensä kanssa.
Tapasimme joka viikonloppu, mutta mikää ei paljastanut, että olin työtön. Minulla oli hyvä ansiosidonnainen ja sijoituksista tuloja.
Osasin taitavasti pitää puheenaiheet muiden kuulumisissa.
Nyt eläkkeellä.
Miten se esittää käyvänsä töissä?
Mulla oli aiemmin liukuva työaika ja mahdollisuus tehdä etätöitä käytännössä aina jos ei ollut erikseen sovittuja livepalavereja. Jos tätä olisi ulkopuolelta tarkaillut näyttäisi että en käy töissä ollenkaan. Vein lapset aamulla päiväkotiin ja palasin kotiin.