Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joka viides yhdeksäsluokkalainen tyttö on yksinäinen ja kokee sen uuvuttavaksi

Vierailija
20.08.2019 |

Miksi vain poikien yksinäisyydestä ja masennuksesta puhutaan, mutta tyttöjen yksinäisyyteen ei puututa?

https://yle.fi/uutiset/3-10929309

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on poikia, he kyllä osaa hoitaa ongelmansa itse. On epätasa-arvoista että puhutaan vain poikien yksinäisyydestä, mutta yksinäisiä tyttöjä ei lainkaan huomioida. Apu pitäisi keskittää ja kohdistaa enemmän tyttöihin.

Vierailija
2/10 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on iso ongelma nykyisin kun monessakaan koulussa ei enää saa toivoa kaveria samalle luokalle yläkouluun mentäessä. Vähänkin ujompi tapaus ja joudut uppo-outojen joukkoon, saatat jäädä yksinäiseksi koko yläkoulun ajaksi, pahimmillaan kiusatuksikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy poikaystävä, muutama betaorbiter ja tuhat kaveria, mutta "yhyy olen yksinäinen". Kun päivän huomiokiintiö ei täyty, tyttöjen yksinäisyysitkut alkaa.

Vierailija
4/10 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole kenenkään nähnyt puuttuvan yhtään sen enempää poikien yksinäisyyteen. Eiköhän se yksinäisyys ole yhtä traagista, oli sitten tyttö tai poika? Tarviiko tästäkin tehdä joku tasa-arvoasia..

Vierailija
5/10 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy poikaystävä, muutama betaorbiter ja tuhat kaveria, mutta "yhyy olen yksinäinen". Kun päivän huomiokiintiö ei täyty, tyttöjen yksinäisyysitkut alkaa.

Ysiluokkalaisilla on ylipäätään todella vähän seurustelusuhteita nykyisin. Mun tytär on ysillä, eikä tiedä ainuttakaan seurustelevaa tuttavapiirissään, yksinäisiä kyllä on.

Vierailija
6/10 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole kenenkään nähnyt puuttuvan yhtään sen enempää poikien yksinäisyyteen. Eiköhän se yksinäisyys ole yhtä traagista, oli sitten tyttö tai poika? Tarviiko tästäkin tehdä joku tasa-arvoasia..

Tyttöjä sorretaan, yksinäiset pojat saavat jopa enemmän näkyvyyttä mediassa.

Vierailija
7/10 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyvin harva seurustelee nykyään yläasteella. Ehkä silläkin on vaikutusta yksinäisyyden tunteeseen.

Vierailija
8/10 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minä, mutta miksi on olemassa ainoastaan AYTTAVA POIKIEN PUHELIN? missä on se auttava tyttöjen puhelin?

Vierailija
9/10 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minä, mutta miksi on olemassa ainoastaan AYTTAVA POIKIEN PUHELIN? missä on se auttava tyttöjen puhelin?

Mikä on ayttava?

Vierailija
10/10 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys on tunne. Nykyisin suurella osalla ysiluokkalaisista on paljon harrastuksia, joten koulupäivän jälkeisiä kahdenvälisiä ystävyyssuhteita ei oikein pääse syntymään. Siis sellaisia, joissa jutellaan kahdestaan, hengaillaan kahdestaan ulkona tai jommankumman kotona. Monelle kuitenkin riittää, että koulussa on luokkakaverit, harrastuksissa harrastuskaverit ja somessa somekaverit. Nämä ihmiset eivät tunne itseään yksinäisiksi, koska he eivät koe tarvitsevansa kahdenvälisiä ystävyyssuhteita. Kahdenvälisten ystävyyssuhteiden määrä vähenee, kun yhtä useammalle riittää erilaiset porukat.