Idioottivarma keino painonhallintaan, olkaa hyvä!
Syö 4-6 harkittua ateriaa päivässä, koskaan ei oteta lisää siis enemmän kuin aluksi on harkinnut syövänsä ja niiden aterioiden välissä suuhun ei panna mitään, missä on kaloreita.
Vaatii tietysti itsekuria, mutta jos sitä ei ole yhtään niin ansaitseekin olla läski.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön kahdesti päivässä ja olen aina ollut ihannepainossani. En ymmärrä alituista puputtamista. Ei aikuinen sellaista tarvitse.
No ymmärrätkö edes sen, että meitä aikuisia on erilaisia? Se mikä on sulle hyvä, ei ole sitä jollekin toiselle. Elä sinä valitsemallasi tavalla, mutta älä tuputa sitä muille, jos siis aikuinen olet.
Ja aloituksesta jo varmaan tiesit, mitä tuleman pitää. Kun olet noin eri mieltä, niin miksi yleensä kommentoit mitään, ja vielä noin nyrpeänä. Tuhahtaen kerrot kuinka aikuisen kuuluu elää, koska sinä teet niin ja näin. Kasva aikuiseksi.
Ehkä juntti johtuu siitä, että ensimmäisen viestin kirjoitti joku jatkuvasti syövä. Sinua viisaammat ymmärtävät että tuo viesti jota kommentoit ei ole tuputtamista, vaan juurikin esimerkki siitä kuinka ihmiset ovat erilaisia. Se että sinä sitä voimakkaasti tunteella vastustat on tuputtamista.
Ja tästä lähtien kaikki kommentoivat kertovat painoindeksinsä. Minun on 19,2.
Ap
Höh. Ihmiskehot ovat hyvin erilaisia. Mitään takuuvarmaa yhtä neuvoa ei ole olemassakaan. Ihmisillä on myös sairauksia jotka vaikuttavat laihtumiseen. Usein ikuinen laihduttaja syö liian vähän. Toki huonolaatuista tai itselleen sopimatonta ruojaa jne. Itse kuulun niihin, joilla laihdutusyritys kariutuu siihen, että keho jämähtää heti säästöliekille ja alkaa kerätä nestettä. MItä enemmän liikun, sen enemmän nestettä kertyy. MItään roskaruokaa en syö juuri koskaan. Aineenvaihduntani vain ei toimi. Pysyn näissä mitoissa kun elän terveellisesti, mutta laihtuminen ei onnistu. Ap sulla ei selvästikään ole käsitystä siitä, kuinka erilaisia ihmiset ovat, ja kuinka monille mikään simppeli ajatus ei onnistu, koska keho ei toimi toivotulla tavalla. Ihmiset jotka taistelevat painonsa kanssa, omaavat usein valtavasti itsekuria ja tahdonvoimaa. Mutta se ei auta.
Mitä se painon hallinta tässä tapauksessa tarkoittaa? Pysyy satakiloisena eikä paino nouse siitä? Kyllä tuolla tyylillä saa pidettyä painon siinä missä se onkin, mutta painon pudottamiseen täytyy kyllä tarkemmin tietää mitä ne 4-6 ateriaa sisältää. Itse olen syönyt vuosikausia neljä kertaa päivässä enkä laihdu kiloakaan jos nyt en lihokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Höh. Ihmiskehot ovat hyvin erilaisia. Mitään takuuvarmaa yhtä neuvoa ei ole olemassakaan. Ihmisillä on myös sairauksia jotka vaikuttavat laihtumiseen. Usein ikuinen laihduttaja syö liian vähän. Toki huonolaatuista tai itselleen sopimatonta ruojaa jne. Itse kuulun niihin, joilla laihdutusyritys kariutuu siihen, että keho jämähtää heti säästöliekille ja alkaa kerätä nestettä. MItä enemmän liikun, sen enemmän nestettä kertyy. MItään roskaruokaa en syö juuri koskaan. Aineenvaihduntani vain ei toimi. Pysyn näissä mitoissa kun elän terveellisesti, mutta laihtuminen ei onnistu. Ap sulla ei selvästikään ole käsitystä siitä, kuinka erilaisia ihmiset ovat, ja kuinka monille mikään simppeli ajatus ei onnistu, koska keho ei toimi toivotulla tavalla. Ihmiset jotka taistelevat painonsa kanssa, omaavat usein valtavasti itsekuria ja tahdonvoimaa. Mutta se ei auta.
No ei sitä nestettä nyt määrättömästi voi sinuunkaan pumpata. Jos vain jatkaisit sitä ruokavaliota niin eiköhän se nesteen kertyminen jossain vaiheessa lopu. Ajatteleppa nyt järjellä.
Ja ap, turhaan sinä painoindeksiäsi esittelet, jos et ole ihminen joka on laihduttanut sen 20kg. Jos ei itsellä ole paino-ongelmaa on parasta pitää suunsa kiinni. Et silloin tiedä asiasta yhtään mitään. Kannattaisi keskittyä silloin niihin ongelmiin joita sinulla itselläsi on, ja jakaa vinkekjä niistä, sitten kun olet päässyt ongelmistasi eroon. MIkäli tosiaan ei itselläsi ole kokemusta laihduttamisesta ja paino-ongelmista, yksi ongelmasi, johon perehtyä, löytyy jo tästä ketjusta.
Luulisi olevan sanomattakin selvää että jos haluaa laihtua, niiden aterioiden tulee olla aiempaa kevyempiä. Silti sama periaate toimii ja on luonnollinen ja huomaamaton tapa laihduttaa. Suurin osa lihavista ei oikeasti edes tarkkaan tiedä, mitä ja minkä verran päivässä syö, koska ei oikeasti harkitse aterioiden sisältöä ja lyö niitä lukkoon kun on aterian aika. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ikä olisi mielestäni myös hyvä kertoa. Itsellänikin oli painoindeksi 18 17-vuotiaana. Helppo siitä sitten sormi pystyssä opettaa jotain vaihdevuosissa kärvistelevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön kahdesti päivässä ja olen aina ollut ihannepainossani. En ymmärrä alituista puputtamista. Ei aikuinen sellaista tarvitse.
No ymmärrätkö edes sen, että meitä aikuisia on erilaisia? Se mikä on sulle hyvä, ei ole sitä jollekin toiselle. Elä sinä valitsemallasi tavalla, mutta älä tuputa sitä muille, jos siis aikuinen olet.
Ja aloituksesta jo varmaan tiesit, mitä tuleman pitää. Kun olet noin eri mieltä, niin miksi yleensä kommentoit mitään, ja vielä noin nyrpeänä. Tuhahtaen kerrot kuinka aikuisen kuuluu elää, koska sinä teet niin ja näin. Kasva aikuiseksi.
Ehkä juntti johtuu siitä, että ensimmäisen viestin kirjoitti joku jatkuvasti syövä. Sinua viisaammat ymmärtävät että tuo viesti jota kommentoit ei ole tuputtamista, vaan juurikin esimerkki siitä kuinka ihmiset ovat erilaisia. Se että sinä sitä voimakkaasti tunteella vastustat on tuputtamista.
Jos haluaa muiden ymmärtävän viestinsä tarkoituksen/sisällön, kirjoitetaan se sellaiseen muotoon, millä ei anneta ymmärtää, että aletaan muita paheksumaan/tuomitsemaan tai neuvomaan.
"Ei aikuinen tarvitse kokoaikaista puputtamista"/"En ymmärrä muiden tekemisiä" jne. laitetaan täten muotoon "Minä en henkilökohtaisesti tarvitse/ymmärrä, eli voitko valottaa"... jne.
Erilaisuutta ymmärtävä ei tule kertomaan, kuin "ei voi mitenkään ymmärtää" sitä tai tätä mitä joku toinen tekee. Se kertoo nimenomaan päinvastaista, eli ei ole mitenkään viisaan ihmisen käytöstä. Todella junttimaista tulla laukomaan, kuinka kuuluu tehdä, koska minä ja mikä ei ole suositeltavaa, koska minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApIkä olisi mielestäni myös hyvä kertoa. Itsellänikin oli painoindeksi 18 17-vuotiaana. Helppo siitä sitten sormi pystyssä opettaa jotain vaihdevuosissa kärvistelevää.
Ikä on 40.
Itseäni ainakin eniten kiinnostaa niiden ihmisten elintavat, jotka eivät ole koskaan olleet ylipainoisia. He osaavat homman, eivät ne jotka ovat päästäneet itsensä lihomaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä nestettä nyt määrättömästi voi sinuunkaan pumpata. Jos vain jatkaisit sitä ruokavaliota niin eiköhän se nesteen kertyminen jossain vaiheessa lopu. Ajatteleppa nyt järjellä.
No minulla on tästä ihan omaa kokemusta. Nestettä kertyy JA paino ei lähde putoamaan. Elimistö menee säästöliekille. Voin myös kertoa, että nesteen kertyminen on hyvin kivuliasta, joten sitä ei ihan hirveän kauaa pysty jatkamaan. Että ajatteleppas itse. Maailma ei ole sen kokoinen miten sinä sen näet. On paljon paljon muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi olevan sanomattakin selvää että jos haluaa laihtua, niiden aterioiden tulee olla aiempaa kevyempiä. Silti sama periaate toimii ja on luonnollinen ja huomaamaton tapa laihduttaa. Suurin osa lihavista ei oikeasti edes tarkkaan tiedä, mitä ja minkä verran päivässä syö, koska ei oikeasti harkitse aterioiden sisältöä ja lyö niitä lukkoon kun on aterian aika. Ap
Kerroppa vielä kuinka monen lihavan päivittäisiä ruoka-annoksia sinä olet ollut todistamassa? On selvää, että on ihmisiä, joilla asiaan liittyy paljon ongelmia ja elämänhallinnan puutetta. Sitten on lukuisia ihmisiä, jotka taistelevat asian kanssa tosissaan. Tietoa ja tahdonvoimaa riittää, mutta ylipaino pysyy. "Lihavat" ei ole mikään homogeeninen ihmislaji. Niinkuin eivät "19,5-painoindeksisetkään". Luojan kiitos. Tietääkseni painoindeksi ei suoraan korreloi älykkyyteen. Niinkuin ei lihavuuskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4-6 ateriaa??? Huh, on siinä elimistö kovilla, kun koko ajan pitää huhkia ja sulattaa ruokaa. Paremminkin 3 ateriaa päivässä, viimeinen tuossa klo 18.
Pienempi välipalakin on tässä systeemissä ateria. Useimmilla toimii se, että syö riittävän usein, niin nälkä ei kasva liian suureksi ja aineenvaihdunta toimii tehokkaammin. Jos iltakuuden jälkeen ei enää syö mitään, on nälkä yöllä. Paitsi jos menee kahdeksalta nukkumaan. Ap
Jep. Itse olen alle 70kg mies ja aina olen mättänyt iltaisin ruokaa jotta saan nukuttua. Miksi illalla ei saisi syödä, mutta aamulla saa?
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, enkä puhu puolestaan, mutta uskoisin, että nyt on kyse ns. "normaalista" kohderyhmästä ihmisiä. Aineenvaihdunnanhäiriö kuuluu kuitenkin "marginaaliryhmään. Sinulla on todella ikävä ongelma. Itselläni osaltaan myös, mutta ei noin paha, vaan pystyn kyllä taistelemalla laihduttamaan, vaikka vaikeaa on. Nesteen keräytyminen on stanasta.
Jännä kun täällä mammat kehuskelee syövänsä harvoin ja pitää sitä vieläpä jotenkin terveellisenä tai parempana tapana kuin usein syömistä. Minä olen harrastelijatason urheilija ja syön noin 6 kertaa päivässä, jotkut tuntemani ammattiurheilijat syövät ympäri vuorokauden 3 tunnin välein - kyllä, heräävät yölläkin syömään kesken unien ainakin kerran. Ihan valmentajien ohjeiden mukaan ja ovat tietenkin todella kovassa kunnossa. Mutta kai ne mammat sitten tietää tämänkin paremmin ja paastoaminen on se juttu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApIkä olisi mielestäni myös hyvä kertoa. Itsellänikin oli painoindeksi 18 17-vuotiaana. Helppo siitä sitten sormi pystyssä opettaa jotain vaihdevuosissa kärvistelevää.
Ikä on 40.
Itseäni ainakin eniten kiinnostaa niiden ihmisten elintavat, jotka eivät ole koskaan olleet ylipainoisia. He osaavat homman, eivät ne jotka ovat päästäneet itsensä lihomaan. Ap
Ylipaino voi olla ollut mukana lapsuudesta asti ja kun kerran on paino noussut, sen pois saaminen ja pois pitäminen on vaikeampaa kuin se että aina normaalipainoinen pysyy normaalipainossa. Kun solut ovat kerran sen rasvan varastoineet, ne pyrkivät palauttamaan sen tilan. Tästähän hyvin yleinen jojoilmiökin osittain johtuu. Laihduttaminen on eri asia kuin hoikan hoikkana pysyminen. Laihduttamisessa et voi syödä niin paljon kuin kehosi tuntee tarvitsevansa. Joudut tappelemaan sitä tunnetta vastaan. Enkä puhu nyt nälästä. Nälän saa torpattua kevyilläkin jutuilla. Laihduttaminen aiheuttaa huonoa oloa, päänsärkyä, huimausta, unettomuutta, kiukkua... kaikenlaista pientä inhottavaa mistä sinä normaalipainossa pysyvä et yksinkertaisesti vain tiedä mitään. Itse olen nykyisin normaalipainoinen, mutta laihduttanut joskus 10 kg ja tiedän ettei se ole niin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä on 40.
Nii just. Kaikilla ei ole mitään osaamista hommassa, kun voivat olla geneettisesti sitä tyyppiä joka ei liho. Myös lapsuuden kasvuympäristö on voinut tukea tämän tyyppistä kehitystä, ilman että siinä on mitään osaamista. Kun noin paljon toisten painonhallinta sua kiinnostaa, niin vois olla hyvä perehtyä asiaan sitten ihan tosissaan. Että kuinka paljon eri asiat siihen vaikuttavat. Ollaksesi 40 katsantokantasi vaikuttaa aika rajalliselta. Oletko ajatellut laajentaa sitä, vai keskittyä vielä pitkäänkin muiden ihmisten painontarkkailuun?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut joutuvat laihtuakseen vetämään hiilarit niin alas, että laihtumisesta tulee käytännössä hyvin vaikeaa. Sinänsä en itse usko, että on ketään, joka ei laihtuisi, kun kalorimäärä on riittävän pieni, mutta on varmasti hyvin yksilöllistä, millaisella kalorimäärällä laihtuminen tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
4-6 ateriaa??? Huh, on siinä elimistö kovilla, kun koko ajan pitää huhkia ja sulattaa ruokaa. Paremminkin 3 ateriaa päivässä, viimeinen tuossa klo 18.
Onko näin tyhmiä ihmisiä olemassa? Elimistö kovalla? XD
Sama. lounas klo 10.30 ja iltapala joskus 17-18. Ei ole nälkä paitsi aamulla ennen lounasta kyllä jo on.