Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ahdistaa vauvani saaman röntgensäteilyn määrä :-(((

Vierailija
29.05.2006 |

Voi pystyisikö joku rauhoittamaan minua, kun olen niin huolestunut. Vauvani jouduttiin röntgenkuvaamaan vatsan alueelta (ns. tavallinen röntgen + varjoainekuvaus) kuukauden ikäisenä. Nyt erehdyin säteilyturvakeskuksen sivuilta lukemaan säteilyn vaaroista, eikä kyllä rauhoittanut yhtään! Pitääkö mun nyt seuraavat 30 vuotta pelätä, että pojalleni tulee syöpä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä, kun vastailit itsekin.

Meidän pojalta otettiin vielä lopuksi koepala paksusuolesta. Vasta sillä pystyttiin lopullisesti poissulkemaan hirschsprung.

Ihan fiilispohjalta sanoisin, että jos te olette eläneet noinkin kauan vatsaongelmien kanssa, ei KAI pieni lisäviivytys asiaa radikaalisti muuta. Jos olisin teidän tilanteessanne, tekisin varmaan aika lailla kaikkeni, että muutkin mahdollisuudet kuin hirschprung tutkittaisiin ja selvittäisin todella, olisiko hirschprung-epäilyä mahdollista tutkia mainitsemillasi painetutkimuksilla tai muilla. Mutta tämä siis ihan tunnepohjalta! Kyllähän lääkäreillä on ihan eri tietämys asioihin, totta kai. Mutta vaadi oikeasti asioita!!

Meidän poika on nyt jo isompi vauva, ei kauaa enää vauvaiässä. Ruoka-aineallergioita on todettu paljon, ja kakka on kovalla koko ajan. Usein mekaanisesti joudumme ärsyttämään suolta, että kakka tulisi. Sitä ei kuitenkaan kukaan voi sanoa varmuudella, johtuiko alkuvaikeudet meillä ruoka-allergioista, vai ovatko nämä kaksi ihan eri asiaa.

ap

Vierailija
22/22 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa kyllä, eli kannattaa kirjoitella. Odotan mielenkiinnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme