Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ihmettelevät Stadi vs. lande -riitelyä?

Vierailija
19.08.2019 |

En ole tosielämässä koskaan törmännyt ylimieliseen stadilaiseen tai Stadia koko sydämestään vihaavaan maalaisjunttiin. Miksi asuinpaikka herättää niin voimakkaista tunteita, ja nimenomaan tällä palstalla? Ihan ihme kommentteja:

"Kaikki jotka asuvat Stadin ulkopuolella ovat juntteja joiden ÄO on alle 100"
"Kaikki Stadilaiset on ylimielisiä unelmakuplassa eläviä ituhippejä tai Stockmannin minkkiturkkimummoja"

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole moneen maalaisia mollaavaan stadilaiseen törmännyt, mutta pienellä paikkakunnalla opiskellessa törmäsin Helsinkivihaan. Osa oli sitä mieltä, että Helsinki riistää muuta maata.

Itse nousen puolustamaan kotikaupunkini, jos sitä mollataan. Kritisoida saa, mutta haukkuminen menee ihon alle. Mutta en ole heitellyt noita bönde-äö-juttuja.

PS.mikä tuota tokiolaista vaivaa? En oikein tajunnut. Mutta en helsinkiläisen ajattele asuvani miljoonakaupungissa, vaan Helsingissä.

Olen myös törmännyt Helsinki-vihaan. Hain kesätöitä pienestä Itä-Suomen kaupungista. Soitin ja kyselin, voisiko he lähtökohtaisesti ajatella palkkaavansa ihmistä toiselta puolelta Suomea, asuin silloin Naantalissa.

Puhelimeen vastannut alkoi minulle haukkua Helsinkiä ja helsinkiläisiä ja toisteli, että ei pidä olla ylimielinen, pääkaupunkiseutulainen asenne, jos heille tulee töihin. Olin ihan äimistynyt. Yritin selittää, että en ole helsinkiläinen vaan naantalilainen, mutta paasaus vaan jatkui.

En ollut aiemmin moiseen törmännyt.

Vierailija
22/28 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savolaisten mielestä pk-seudulla asuvat ovat leuhkia idiootteja. Ihan itse ovat sen keksineet. Pk-seutulaisia pidetään mitään osaamattomina ja heiltä halutaan laskuttaa enemmän kuin oman paikkakunnan väkeä. Puheissa piilovittttuillaan enemmän ja vähemmän avoimesti.

No höpö höpö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla aika pelle jos ylpeilee asuvansa jossain alle miljoonan asukkaan Hesassa :D:D

Terkut Tokion Harajukusta 

En haluaisi ikinä asua siellä, enkä edes käväistä. Siellä ei ole yhtään mitään sellaista, minkä takia minun pitäisi sinne tulla.

Olen asunut Saksassa ja Amerikassa vuosia ja jo niiden esikaupunkialueet olivat minulle isoja. Olisimme voineet mennä vielä muutamaksi vuodeksi San Diegoon asumaan ja töihin, mutta en edes ajatellut kasvattaa lapsiani siellä enää.

Vierailija
24/28 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään ymmärrä. Itse olen syntynyt ja kasvanut Helsingissä, nyt asun Espoon Tapiolassa, enkä kyllä koskaan ole asialla kerskaillut. Miksi ihmeessä olisin? Kesät vietin lapsena maalla kolmessa eri paikassa, enkä maaseutuakaan/maalla asuviakaan ole haukkunut.

Vierailija
25/28 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla aika pelle jos ylpeilee asuvansa jossain alle miljoonan asukkaan Hesassa :D:D

En haluaisi ikinä asua siellä, enkä edes käväistä. Siellä ei ole yhtään mitään sellaista, minkä takia minun pitäisi sinne tulla.

Olen asunut Saksassa ja Amerikassa vuosia ja jo niiden esikaupunkialueet olivat minulle isoja. Olisimme voineet mennä vielä muutamaksi vuodeksi San Diegoon asumaan ja töihin, mutta en edes ajatellut kasvattaa lapsiani siellä enää.

Eihän valtavissa suurkaupungeissa ole mitään ihanaa. Niistäkin on kokemusta, ei kiitos niille.

Vierailija
26/28 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole moneen maalaisia mollaavaan stadilaiseen törmännyt, mutta pienellä paikkakunnalla opiskellessa törmäsin Helsinkivihaan. Osa oli sitä mieltä, että Helsinki riistää muuta maata.

Itse nousen puolustamaan kotikaupunkini, jos sitä mollataan. Kritisoida saa, mutta haukkuminen menee ihon alle. Mutta en ole heitellyt noita bönde-äö-juttuja.

PS.mikä tuota tokiolaista vaivaa? En oikein tajunnut. Mutta en helsinkiläisen ajattele asuvani miljoonakaupungissa, vaan Helsingissä.

Eiköhän siinä kommentissa irvailtu näille uushelsinkiläisille, jotka kuvittelevat Helsingin olevan joku metropoli. 

Vierailija
27/28 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä asun molemmissa, Helsingissä ja maalla. Meillä vaan ei ole varaa tähän kovin kauaa ja pitäisi päättää kumpaan jäädään. En oikeasti osaa päättää. :D

Vierailija
28/28 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hienoa on ihmisissä?

Niitä on aivan liikaa tälläkin paikkakunnalla, asukkaita 9000.

Itse en menisi japaniin, vaikka maksettaisi. Helsinkikin on yök.