Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOEKEINTAAN PUOLI KILOA VIIKOSSA ON HYVÄ MÄÄRÄ LAIHTUA

Vierailija
19.08.2019 |

Tiedoksi sille, joka jankkasi, että kilo viikossa kuuluu laihtua.

"Poikkeukselliset laihdutustarinat voivat inspiroida, mutta ne voivat myös luoda paineita. Lääkärin mukaan oleellista painonpudotuksessa on sen pysyvyys.

- Nopeissa dieeteissä on usein se riski, että niiden jälkeen paino ei pysykään kurissa ja rajut kuuri voi viedä lihaksia. Terveyteen vaikuttaa eniten se, minkä kokoisena elää pidempiä aikoja.

- Ei kannata laihduttaa painon itsensä vuoksi, vaan paremman terveyden vuoksi, Päivi Metsäniemi painottaa.

Terveyttä edistävän painonpudotuksen tavoitteet voivat olla yllättävän armollisia.

- Jo 5-10 prosentin painonpudotus vaikuttaa terveyteen merkittävästi. Pysyvä painonpudotus saavutetaan usein korkeintaan noin puolen kilon viikkovauhdilla. 12 kilonkin pudotus vuodessa on hyvä tahti, hän kuvailee.

- Jo tämä on huippusuoritus, Metsäniemi muistuttaa.

- Ihmisillä on usein kova kiire saavuttaa tuloksia nopeasti, mutta hitaampi keino on usein varmempi ja sen on todettu johtavan pysyvämpiin tuloksiin, millä on lopulta se suurin merkitys."

https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/2013081317364210

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedoksi myös sille, joka päivitteli kun akka ei parissa kuukaudessa laihtunut montaa kiloa.

Vierailija
2/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka laihtui 2kg kolmessa kuukaudessa ja mies 12kg.

-Lopputulema tällä palstalla:

1 On miehen vika, että nainen ei laihtunut.

2 Mies laihdutti väärin.

3 Mies on siis ihan perseestä ja ensi yönä kilot tulevat takaisin miehelle, koska laihdutti väärin.

T:Palstan läski feministipopulaatio.

"Me olemme siiderivalaat, muiden yläpuolella, koska ylipainomme"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas niin kovaa bs:ä ettei mitään rajaa. Viikossa voi laihtua useamman kilonkin, se riippuu ihan henkilön kropasta ja aineenvaihdunnasta. Ei ole mitään todisteita että nopeasti laihtuvat lihovat sen herkemmin takaisin kuin hitaasti laihtuvatkaan. Tuolla lääkärillä on auttamattoman vanhentunut käsitys aiheesta.

1kg rasvaa on n 7000kcal. Jos oletetaan että lihava aikuinen ihminen painaa vaikka 100kg ja on fyysisesti aktiivinen, eli kävelee sen 10k askelta päivässä ja valitsee portaat hissin sijaan, niin kuluttaa iästä ja sukupuolesta riippuen sen 2500-3500kcal. Viikossa tämä on 17 500 - 24 500kcal. Tähän ei siis tarvita kuin sen 7000kcal miinus niin ollaan jo kilo laihempia. Se on sen 1000kcal/päivä. Jäljelle jää ihan mukavat 1500-2500kcal joilla todellakin saa vatsansa täyteen kuka tahansa, jos valitsee ruoka-aineet fiksusti.

Vierailija
4/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies kuvitteli, että naisellakin olisi laihdutusmotivaatio juuri sillä sekunnilla kun se iski miehelle?

Vierailija
5/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies kuvitteli, että naisellakin olisi laihdutusmotivaatio juuri sillä sekunnilla kun se iski miehelle?

Mistä SINÄ tiedät, ettei koko laihdutus ollut esim naisen oma idea?

Trolliiiiiii!

Vierailija
6/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä SINÄ tiedät, ettei koko laihdutus ollut esim naisen oma idea?

Trolliiiiiii!

Se koko keskustelu oli vain ulin naisvihahöpinää

Vierailija
7/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo viikossa on tavoiteltava tahti ja jos ylipainoa on huomattavasti, useampikin kilo viikossa on mahdollista.

Tämä aloitus on lihavan naisen tekemä, naisen, joka ei ole itse pystynyt laihtumaan ja nyt miesvihainen nainen pysrkii trollaamalla saamaan kaiken tämän miehen viaksi.

Lapsellista.

Miksi ette KANNUSTANEET miestä noin hyvästä suorituksesta?

Miksi mollaus, missä vika?

Vierailija
8/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilo viikossa on tavoiteltava tahti ja jos ylipainoa on huomattavasti, useampikin kilo viikossa on mahdollista.

Tämä aloitus on lihavan naisen tekemä, naisen, joka ei ole itse pystynyt laihtumaan ja nyt miesvihainen nainen pysrkii trollaamalla saamaan kaiken tämän miehen viaksi.

Lapsellista.

Koska hän akatteli ja solvasi kumppaniaan. Eipä sellaisesta viitsi tunnustusta antaa.

Vierailija
9/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista.

Koska hän akatteli ja solvasi kumppaniaan. Eipä sellaisesta viitsi tunnustusta antaa.

Akka&Ukko on Itä-Suomessa normaalia puhekieltä, vastaa nainen&miestä, jos et tiennyt, ei ole mikään halventava sanonta.

Miksi ette sanallakaan myönnä naisen täysin epäonnistuneen ja miehen onnistuneen, kun selkeästi niin kävi:

Mies laihdutti 12kg ja nainen 2kg, ja te haluatte taputtaa tälle NAISELLE?

MIESVIHAA selkeimmillään.

PS Kerro nyt vielä, miten itsekin olet juuri laihduttamassa ja valitsemasi tahti on 1kg per kymmenen vuotta ja laihdutusjuomasi siideri?

Vierailija
10/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdutin 20 kg 6kk ja samaan aikaan penkkitulokseni nousi 100kg -> 115kg. Se siitä "menetetään lihasta".

Mutta toki oli väärin laihdutettu niin tätä ei lasketa, eikö niin naiset?

Vierailija
11/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuo  puolikiloa viikossa on sopiva ja myös pysyvä tapa laihtua.

Joka muuta sanoo, ei käsitä ravitsemuksesta eikä muustakaan yhtään mitään, kunhan aukoo suutaan ja laukoo typeriä mielipiteitään.

Katselkaa ja etsikää tietoa asiallisilta ja  luotetuilta netin sivustoilta.

Jonkun mielipide ei ole sama kuin totuus.

Vierailija
12/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laihdutin 20 kg 6kk ja samaan aikaan penkkitulokseni nousi 100kg -> 115kg. Se siitä "menetetään lihasta".

Voimatasojen nousu etenkin yksittäisessä liikkeessä on ihan mahdollista, vaikka lihasmassan määrä vähenisi

Vierailija
13/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pysynyt nyt siis vuosia noissa laihdutetuissa mitoissasi eikä kiloakaan ole tullut takaisin?

Vierailija
14/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka muuta sanoo, ei käsitä ravitsemuksesta eikä muustakaan yhtään mitään, kunhan aukoo suutaan ja laukoo typeriä mielipiteitään.

Mutta SINUN mielipide on totuus, eikö?

PS Olen personal trainer ja olen laihduttanut kymmeniä asiakkaita kilon viikko-tahdilla ja näillä ihmisillä on samaan aikaan tulokset nouseet ja kunto kohentunut todella paljon.

-Vain itse laihduttamaan kykenemätön on tuota mieltä asioista kuin sinä.

-Etkä käsittänyt, että tämä lääkäri pyski hitaalla laihduttamisella motivoimaan niitä, joilla laihdutus ei onnistu.

-Kuitenkinn samassa jutussa mainittiin 73kiloa pudottanut nainen, jolla 73kg:n pudotukseen meni puolitoista vuotta, eli juurikin kilo per viikko-tahdilla mentiin tässäkin!

Mutta jaksamisia sulle ja toivottavasti laihdut joskus, en tosin lähtisi kavereille hehkuttamaan, jos tavoite on noinkin naurettava kun aloituksessa.

Vierailija
15/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko pysynyt nyt siis vuosia noissa laihdutetuissa mitoissasi eikä kiloakaan ole tullut takaisin?

Kyllä, 90kilosena menty jo kohta kolme vuotta. 

Salitulokset nousseet ja lihasmassa kasvanut hieman, rasvan palaessa samalla.

Rasvan palaminen ja muuttuminen lihakseksi on jatkunut ja rasvaprosenttini on nykyään alle 10, kun joskus se oli varmaan yli 20-30, kun ei ollut niin paljoa lihasta ja painoakin oli.

Vierailija
16/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippuu paino 0,5kg viikossa ihan vain jättämällä sokeriherkut pois. Ja ihan normaalipainoinen olen.

Vierailija
17/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS Olen personal trainer ja olen laihduttanut kymmeniä asiakkaita kilon viikko-tahdilla ja näillä ihmisillä on samaan aikaan tulokset nouseet ja kunto kohentunut todella paljon.

-Etkä käsittänyt, että tämä lääkäri pyski hitaalla laihduttamisella motivoimaan niitä, joilla laihdutus ei onnistu.

-Kuitenkinn samassa jutussa mainittiin 73kiloa pudottanut nainen, jolla 73kg:n pudotukseen meni puolitoista vuotta, eli juurikin kilo per viikko-tahdilla mentiin tässäkin!

Mutta jaksamisia sulle ja toivottavasti laihdut joskus, en tosin lähtisi kavereille hehkuttamaan, jos tavoite on noinkin naurettava kun aloituksessa.

Mitä järkeä alkaa jollekin mahdollisimman nopeasti laihduttavalle kuurille, kun suurimman osan olisi järkevämpää muuttaa elintapoja pienin askelin, jotta tulos olisi mahdollisiman pysyvä.

Vierailija
18/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas huono tekosyy. Laihdutus toimii jos tekee pysyvän muutoksen ruokavalioon, mutta väliaikainen ei riitä. Se että tämän takia sanoo laihdutuksen olevan kannattamatonta on sama kuin sanoisi, ettei huumeiden käyttöä tai tupakointia kannattaisi lopettaa, kun kerran suurin osa ei onnistu ensimmäisellä yrityksellä.

Vierailija
19/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä alkaa jollekin mahdollisimman nopeasti laihduttavalle kuurille, kun suurimman osan olisi järkevämpää muuttaa elintapoja pienin askelin, jotta tulos olisi mahdollisiman pysyvä.

Sillä, missä tahdissa laihdutetaan ei ole MITÄÄN tekemistä laihdutuksen pysyvyyden kanssa, vaan sillä, että ruokavalio ja elämäntavat jatkuvat kunnollisina laihdutuksen jälkeenkin.

-Joka syö enemmän kuin kuluttaa. lihoaa ja joka syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu, hyvin yksinkertaista.

Laihdutuksessa on enimmäkseen kyse siitä, että elintavat muutetaan, mitään pysyviä tuloksia ei muuten saavuteta, jos jatketaan ylensyöntiä.

T:Personal trainer.

Vierailija
20/26 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä, missä tahdissa laihdutetaan ei ole MITÄÄN tekemistä laihdutuksen pysyvyyden kanssa, vaan sillä, että ruokavalio ja elämäntavat jatkuvat kunnollisina laihdutuksen jälkeenkin.

-Joka syö enemmän kuin kuluttaa. lihoaa ja joka syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu, hyvin yksinkertaista.

Laihdutuksessa on enimmäkseen kyse siitä, että elintavat muutetaan, mitään pysyviä tuloksia ei muuten saavuteta, jos jatketaan ylensyöntiä.

T:Personal trainer.

Juu,mutta kannattaisi ottaa huomioon se psyykkinen puoli myös. Ei kai kukaan olisi läski, jos ne elintavat ihan sormia napsauttamalla olisi helppo muuttaa ja pitää loppu elämän.