Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16-vuotias tyttöni on raskaana - ei herranjumala

Vierailija
19.08.2019 |

Kertoi minulle ja miehelleni eilen illalla asiasta. Hän on meidän ainut lapsi. Seurustelee yhden pojan kanssa samasta koulusta. Kuulemma oli ehkäisy pettänyt ja "näin vain pääsi nyt käymään". Tyttö on ihan hysteerinen, samoin ollaan minä ja tytön isä. Ei tiedä pitäisikö itkeä vaiko olla iloinen.. Sehän on aivan selvää, että tyttö on vielä aivan liian nuori saamaan lasta. Poikaystävänsä on 17 vuotias, molemmilla koulut kesken eikä minkäänlaista suunnitelmaa vielä elämää varten, niin miten tässä tilanteessa muka voi lapsen synnyttää tähän maailmaan?

Itse tulin 21 vuotiaana raskaaksi, mutta kävin säännöllisesti palkkatöissä mieheni kanssa. Eihän herranjumala 16 vuotias osaa mitään lasta vielä kasvattaa, aivan liian nuori äidiksi!! Pitääkö tässä nyt kertoa tytölle elämän realiteetit ja kannustaa tekemään abortti, vai antaa lapsi adoptioon? Olen aivan häkeltynyt mieheni kanssa tilanteesta. Tyttö kuulemma valmis lopettamaan koulut lapsensa takia. Miten tämä poika, mitä jos hän jättää tytön yksin? Tulee kyllä pojalle tupenrapinat!! Tänään otetaan mieheni kanssa yhteyttä pojan vanhempiin ja selvitetään yhdessä tilannetta.

Onko täällä muita vanhempia joiden teini-ikäinen tyttö on tullut raskaaksi? Nyt kaipaan neuvoja, ja sassiin!!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan samiii, munkin 16v tytt on raskaana. Ai tarkoititkin tytärtä.

Vierailija
22/35 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen 20 vuoden ikää lapsia taitaakin olla sitten 2 ja koulut edelleen käymättä.

Ensinnäkään lapsen takia ei tarvitse jättää koulua käymättä. Äitiysloman jälkeen lapsi päiväkotiin ja takaisin kouluun. Niin me työssä käyvät joudumme tekemään, kun tuet loppuu on palattava töihin vaikka kotona olisi mukavampi olla.

Johan näitä julkisuudessakin olleita teiniäitejä on, jotka ovat jatkaneet opiskeluita ja lapsi on kulkenut mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nonii, sitä saa mitä tilaa kun piti antaa teinille luvan sekstailla. Olisit edes yllyttänyt sen hankkimaan jonkun varakkaan 30v+..

En minä ainakaan teininä mitään lupia vanhemmilta panemiseen kysynyt. :D

Vierailija
24/35 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JPO kirjoitti:

Ex puolisoni oli melkeen 18v kun ilmoitti olevansa 4. Kuulla raskaana. Mulle kertoi että syö pillereitä, ei tarvii kumia. Hienosti huijattiin minut isäksi, elättäjäksi itselleen ja lapselle.

Mieti nyt ensin tyttäresi mahdollisuuksia ottaa vastuuta lapsesta / elämästä omillaan. Joltain se voi jopa onnistua, ja lapsen isä voi jopa olla mukana myös, ei se välttämättä minnekään karkaa, erityisesti jos ilmaiset että nyt tarvitaan sinun vastuunkantoa myös, sekä että hyväksytte hänet / tilanteen. On näitä ennenkin nähty, jotkut pärjää jotkut ei. Tukeanna ja apuanne tarvii varmasti.

Abortti on kanssa mahdollista myös. Hysteerisyys pois ja miettimään vaihtoehdot läpi.

Ei välttämättä huijannut. Pillerit ei takaa 100% ehkäisyä. Olisit vaan pitänyt sen kondomin mukana. Seksi voi aina johtaa raskauteen, paitsi homoillessa, mitä suosittelenkin sinulle vastedes.

Esim. oksennustaudissa e-pillerit ei enää ehkäise, tai jos unohtaa syödä aikataulun mukaisesti.

Ja onhan niitä syntynyt vauvojakin kierukka kädessään.

Vierailija
25/35 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelotelkaa tyttöä niin että tekee abortin. liian nuori on äidiksi kyllä

Vierailija
26/35 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen 20 vuoden ikää lapsia taitaakin olla sitten 2 ja koulut edelleen käymättä.

Ensinnäkään lapsen takia ei tarvitse jättää koulua käymättä. Äitiysloman jälkeen lapsi päiväkotiin ja takaisin kouluun. Niin me työssä käyvät joudumme tekemään, kun tuet loppuu on palattava töihin vaikka kotona olisi mukavampi olla.

Johan näitä julkisuudessakin olleita teiniäitejä on, jotka ovat jatkaneet opiskeluita ja lapsi on kulkenut mukana.

Tai Maisa Torpan tyyliin jätätte lapsen isälle.

Vierailija
27/35 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos olisi minun 16v tytär, abortti olis se vaihtoehto. Hänellekin. Ei todellakaan ole kypsä äidiksi, ja minulla on tässä kohtaa elämää muuta tekemistä kuin ruveta äidiksi lapseni lapselle. Olen myös ihan tarpeeksi nähnyt (Ja kokenut) elämässäni kaikenmaailman uusperhe-yh ja muita virityksiä. Ja ovat ok, mutta sen verran haasteellisia kumminkin, ettei semmoisiin ehdoin tahdoin ole järkeä itseään järjestää kesken lapsuuden. Kun se hedelmöittynyt munasolu ei vielä kuitenkaan ole lapsi, niin abortti on paras ratkaisu ihan kaikille. JOtta tässä yhteiskunnassa löytää paikkansa ja onnistuu itsensä elättämään, se on ihan tarpeeksi haastavaa muutenkin, ilman että jää koulut ja nuoruus kesken. ja sen lapsen isän kanssa kun aika pienellä todennäköisyydellä elämä jatkuu, arki tasaantuu ja talous kohenee, se tarkoittaa sitä, että teiniäiti putoaa samantien yhteiskunnan tukiverkon varaan yksinhuoltajaksi säätämään elatusmaksujen ja erolapsen haasteiden kanssa. Ei kiitos. Toki kaikki voi mnnä ihan okstikin ja lapsihan on syntyessään ihana, mutta siinä kohtaa kun asiaan voi vielä vaikuttaa, valitsisin kyllä abortin. Niin paljon vähemmän murhetta ihan kaikille.

Vierailija
28/35 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joko kauhea jeesustelija tai pelkkä provo. Ettei vaan olis Ikis?

Vierailija
29/35 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä vaihtoehdot realistisesti läpi ja tehdä selväksi että esim vaihto-opiskelut tai reppureissut voi unohtaa. Kielten opiskelutkin vaativat usein vaihtojakson, riippuen yliopistosta. Eli jos tyttäresi haaveilee matkaoppaan työstä tai kansainvälisestä urasta, ne ovet menevät lapsen myötä kiinni. Lasten kasvettua ei kukaan enää lähde matkaoppaaksi.

Lapsi ei kuitenkaan estä opiskeluja, lukion voi käydä netissä ja töiden ohella. Sitten lapsi päiväkotiin ja tyttö yliopistoon/amkiin. Painota uran ja opiskelun tärkeyttä ettei tyttö jää köyhyysloukkuun. Älkää tukeko liikaa taloudellisesti tai hoidon suhteen.

Itse tekisin abortin. Viestistä käy varmaan ilmi että olen ollut vaihdossa, töissä useissa maissa ja opiskellut hyvän ammatin. Ne olivat haaveitani, toteutin ne eikä teininä saatu lapsi olisi auttanut yhtään. Nyt olen kahden lapsen äiti, jolla on aikaa lapsille ja hyvätuloinen työ, jota voin tehdä osa-aikaisesti.

Vierailija
30/35 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% varma ehkäisy on jättää kokonaan panematta, muut sitten enemmän tai vähemmän varmoja... 

Vierailija
31/35 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni tuli raskaaksi 15 vuotiaana ja perseelleenhän se elämä meni. Joutui lopulta luovuttamaan tenavan adoptioon, kun poikaystäväkin otti hatkat ja lähti karkuun. 

Vierailija
32/35 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alaa tyttö suunnittelee? Lapsen myötä elämä rajoittuu hyvin paljon, saattaa olla, että unelmistaan pitää tytöllä luopua. Käykää ammattilaisen juttusilla ja miettikää vielä tilannetta rauhassa kuitenkin.

Vierailija
33/35 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinä kannustaisin tyttöä aborttiin. On tuossa liian suuri pala purtavaksi tuon ikäiselle junnulle.

Vierailija
34/35 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua ikis, ei päivääkään ilman ikiksen provo av:lle.

Vierailija
35/35 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan EI missään nimessä saa painostaa aborttiin! Abortista selviää, kun se on oma tahto. Kun toiset painostaa siihen, tulee elinikäinen haava.

Kyllä 16 v voi saada lapsen ja pärjätä ihan hyvin. Ei estä opiskelua eikä työtä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän