Vaimoni mielestä olen ylihuolehtiva
Meillä on vastasyntynyt. Vaimollani on ollut synnytyksen jälkeen masennusta. Tämän jälkeen minun on kieltämättä ollut vaikea palata töihin. Töissä ollaan kuitenkin ymmärtäväisiä. Minulla onkin kotiin jatkuva WhatsApp-videopuhelu- tai Skype-yhteys. Näin voin tarjota vaimolleni tukea ja seuraa. Tänään vaimoni oli pitempään kuvaruudusta poissa, vauva huusi ja huusi kasvot punaisina.. hiki kohosi minulla ympäriinsä. Aloin soitella vaimolleni. Vaimoni tuli lopulta kuvaruudulle ja raivosi kun ei saa vessassa käydä rauhassa. Näitä raivokohtauksia ei olekään nyt ollut pitkään aikaan. Tämän jälkeen en ole saanut häneen yhteyttä. Lounastuntiin on vielä aikaa. Vaimoni laittoi viestin että älä ylihuolehdi. Pitäisikö luottaa häneen vai lähteä tsekkaamaan tilanne?
Kommentit (14)
Lähde käymään kotona, jos on työ srllainen, että on mahdollisuus.
Ei kun perun neuvoni.
Kuulostat oudon kontrolloivalta. Ei ole normaalia tuollainen kameravalvonta.
Ei ole normaalia tuollainen. Jos on masennusta, niin ei tuollainen kyttäys ainakaan paranna tilannetta.
Mä laittaisin kamerat kiinni, jos mua kytättäis.
Toivottavasti ei laiminlyö vauvan hoitoa ikävästä tilanteestaan huolimatta. Varhainen vuorovaikutus ja kiintymyssuhde voi määrittää asiat pitkälle elämässä.
Tällä palstalla näkökulma on aina äidissä, joten tämä on väärä paikka tiedustella asiaa. Lapsen etu ei kiinnosta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun perun neuvoni.
Kuulostat oudon kontrolloivalta. Ei ole normaalia tuollainen kameravalvonta.
Mistä tiedät, ettei tuo ole yhteisesti sovittu? Tai ettei tämä äiti ole asiaa vaatinut?
Raivarit kuuluu masennukseen. Olet hyvä mies, kun et jätä vaimoa yksin masentuneena.
Kuinka pitkään oli poissa? Minuutin vai 10 min? Ei lasta saa jättää yksin huutamaan... Onko hänellä narsistisia piirteitä?
Vierailija kirjoitti:
Raivarit kuuluu masennukseen. Olet hyvä mies, kun et jätä vaimoa yksin masentuneena.
Mutta oma hyvinvointikin on tärkeää, ettei siellä ole kohta kahta masentunutta hermorauniota. Saako vaimosi jotain ammattiapua?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään oli poissa? Minuutin vai 10 min? Ei lasta saa jättää yksin huutamaan... Onko hänellä narsistisia piirteitä?
Vauva huutaa muutaman minuutin itsekseen, joten äiti on narsisti? What?
Vaimo oli vessassa isolla hädällä. Häntä omien sanojensa mukaan otti päähän kyyläys ja se ettei voinut tilanteessa vauvaa lohduttaa koska ei pystynyt pitämään pöntöllä sylissään. Kotona kaikki hyvin. Vaimo on sanonut että tästä järjestelystä on hyötyä.
Soitat 112 ja vaadit palokunnan, ensihoitoyksikön sekä poliisin karhuryhmän paikalle tarkistamaam tilanne.