Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun tapailemani mies laittaa aina luokseni "rönttävaatteet" koska minulla on kissoja

Vierailija
19.08.2019 |

Mies on toinen mummunsa omaishoitajista ja asuu sen takia osan ajasta mummunsa luona. Hänen mummullaan on astma ja ymmärrän kyllä ettei sinne voi mennä kissankarvaisissa vaatteissa. Mutta miksei voisi tehdä niin että käy minun luonani siisteissä vaatteissa ja laittaisi ne kauhtuneet haalistuneet vaatteet sitten sinne mummun luo? Tuskin se mummu siitä välittäisi, toisin kuin minä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava mies, hoitaa mummuansa. Joo ihan fiksu juttu noi rönttävaatteet.Ps. Rakastan kissoja.

Vierailija
2/21 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsiikö sun kissat reikiä vaatteisiin? Jotkut eläinkarvat ovat myös sellaisia, ett tarttuvat visusti kiinni. En minäkään halua siistejä vaatteitani täyteen karvoja, vaikka mulla on itselläni kissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kissaa kiinnostaa. Vaatteetko sulle merkitsee?

Vierailija
4/21 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siellä likaista vaikka et itse sitä huomaa. En voisi kyllä itse enää asua kissataloudessa, vaatteet täynnä kissankarvoja.

Vierailija
5/21 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Mitä tuomoisella kukaan mitään tekee. Voi olla siellä mummonsa luona vaikka koko ajan. Kaikille parempi niin.

Vierailija
6/21 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

H lvettiin ne kissat!

Vierailija
7/21 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista ,mitä kaikkea nainen voi uskoa.

Vierailija
8/21 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista ,mitä kaikkea nainen voi uskoa.

Mielenkiintoista, ettei sinun ikäisesi ihminen osaa käyttää pilkkua.

ohis

Vierailija
9/21 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tapailisi naista, jolla on kissoja. Kaikilla tuntemillani kissanomistajilla on jonkinasteinen mielenterveysongelma tai vähintäänkin -häiriö.

M40

Vierailija
10/21 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itsekkään suostuisi jatkuvasti käyväni jossain kissataloudessa (useampia kissoja?) siisteissä vaatteissa. Jo pelkkä lähikontakti kissanomistajan kanssa asunnon ulkopuolella sotkee vaatteet kissankarvoilla. Vaikka sinä et ehkä enää havaitse sitä pistävää kissanpissan 'tuoksua' niin me muut emme halua haistella sitä.

Vierailija
11/21 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on upeita ja kissanaiset ooohh..

Vierailija
12/21 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpölöpö että kissanpissa haisisi kodissa jossa laatikossa on imevä hiekka, puhdistetaan 3x/pvä, ja kissat leikattu, :D :D Kaikkea sitä!

Mä pidän kotona ainoastaan semmoisia vaatteita jotka saavat karvaantua, jakun lähden jonnekin, niin vaihdan karvattomat päälleni. Eli ymmärrän kyllä että kotona, tai siellä paikassam issä vietetään paljon aikaa ja siellä on kissoja, pidetään vaatteita joita ei tarvitse sitten alkaa nyppimään karvoista kun poistuu sieltä, eli voi vain vaihtaa paremmat ylle.

Vierailija
13/21 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5

Vierailija
14/21 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan lapselleni huonommat vaatteet isänsä luo. Hänellä on erilliset vaatteet sinne koska siellä on pari kissaa ja sen sijaan että pilaan ajan kanssa kaikki poikani vaatteet, pilataan vain ne  pari vaatekertaa. Alat ostaa miehelle vaatteita kissasi pilaamien tilalle, niin sillähän sen ratkaisee. Ne karvat kun ei lähde edes pesussa, joten vaate on pilalla kun kissan kanssa joutuu kosketuksiin. Itsekin olen entinen kissaomistaja ja kissoja rakastan yli kaiken, mutta rakastan myös siisteyttä.

Vierailija
15/21 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä tapailisi naista, jolla on kissoja. Kaikilla tuntemillani kissanomistajilla on jonkinasteinen mielenterveysongelma tai vähintäänkin -häiriö.

M40

En tapailisi miestä, jolla on kaapin täydeltä rönttävaatteita. 

N43

Vierailija
16/21 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes katselisi mitään kissahullua. 

No tämä!  Kuulostaa wt:ltä.

Vierailija
17/21 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, miksi tuo tilanne ärsyttää kyse ei ole pelkästään vaatteista, vaan siitä, miltä tuntuu kun omaa vaivannäköä ei ehkä vastata samalla tavalla. Vaikka mies toimii käytännöllisesti ja ajattelee mummunsa hyvinvointia (mikä on toki hyvä asia), voi sinusta tuntua siltä, että hän ei arvosta sinua tai tapaamisianne samalla tavoin.

Tässä muutama näkökulma ja ehdotus, miten tilanteeseen voisi suhtautua tai sitä käsitellä:

🔹 Mikä ehkä harmittaa eniten?

Usein "rönttävaatteet" eivät itsessään ole ongelma, vaan se, mitä ne symboloivat:

Enkö minä ole sen arvoinen, että pukeutuisit siististi kun nähdään?

On ihan ymmärrettävää toivoa, että kumppani panostaa vähän vaikka ei odottaisi pukuja ja parfyymejä, niin edes jotain merkkiä siitä, että toista varten halutaan näyttää hyvältä.

🔹 Voisit sanoa näin:

Jos haluat ottaa asian esiin rakentavasti, voit esimerkiksi sanoa:

"Tiedän, että sulla on hyvä syy käyttää kotivaatteita kun tuut tänne, mutta välillä mulle tulee sellainen olo, että et oikein jaksa panostaa meidän tapaamisiin. Musta olis ihana, jos joskus tulisit vähän siistimmissä vaatteissa ei mitään ihmeellistä, mutta niin että tuntisin itseni vähän tärkeämmäksi."

Tällöin et syytä, mutta kerrot miltä sinusta tuntuu.

🔹 Jos taustalla on vain käytännöllisyys

On myös mahdollista, että hän ei vain ole tullut ajatelleeksi asiaa sinun näkökulmastasi. Joillekin pukeutuminen on enemmän käytännön asia kuin tunneilmaisu. Hänen ajattelunsa voi mennä suunnilleen näin:

"Kissat = karvaa = laitetaan vanhat vaatteet, niin ei tarvitse miettiä."

Mutta jos tämä pieni seikka saa sinut tuntemaan itsesi sivuseikaksi, niin on tärkeää sanoa se ääneen ei nipottamisen takia, vaan siksi, että parisuhde perustuu molemminpuoliseen huomiointiin.

Lopuksi

Tämä ei tee hänestä huonoa ihmistä mutta sinulla on oikeus toivoa, että kumppanisi huomioi myös sinut. Pienillä asioilla voi olla iso merkitys, jos niillä viestitään: "Olet minulle tärkeä."

Jos haluat, voin auttaa sinua muotoilemaan viestin hänelle, joka olisi ystävällinen mutta selkeä. Haluatko?

Vierailija
18/21 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, miksi tuo tilanne ärsyttää kyse ei ole pelkästään vaatteista, vaan siitä, miltä tuntuu kun omaa vaivannäköä ei ehkä vastata samalla tavalla. Vaikka mies toimii käytännöllisesti ja ajattelee mummunsa hyvinvointia (mikä on toki hyvä asia), voi sinusta tuntua siltä, että hän ei arvosta sinua tai tapaamisianne samalla tavoin.

Tässä muutama näkökulma ja ehdotus, miten tilanteeseen voisi suhtautua tai sitä käsitellä:

🔹 Mikä ehkä harmittaa eniten?

Usein "rönttävaatteet" eivät itsessään ole ongelma, vaan se, mitä ne symboloivat:

Enkö minä ole sen arvoinen, että pukeutuisit siististi kun nähdään?

On ihan ymmärrettävää toivoa, että kumppani panostaa vähän vaikka ei odottaisi pukuja ja parfyymejä, niin edes jotain merkkiä siitä, että toista varten halutaan näyttää hyvältä.

🔹 Voisit sanoa näin:

Jos haluat ottaa asian esiin rakentavasti, voit esimerkiksi sanoa:

"Tiedän, että sulla on hyvä syy käyttää kotivaatteita kun tuut tänne, mutta välillä mulle tulee sellainen olo, että et oikein jaksa panostaa meidän tapaamisiin. Musta olis ihana, jos joskus tulisit vähän siistimmissä vaatteissa ei mitään ihmeellistä, mutta niin että tuntisin itseni vähän tärkeämmäksi."

Tällöin et syytä, mutta kerrot miltä sinusta tuntuu.

🔹 Jos taustalla on vain käytännöllisyys

On myös mahdollista, että hän ei vain ole tullut ajatelleeksi asiaa sinun näkökulmastasi. Joillekin pukeutuminen on enemmän käytännön asia kuin tunneilmaisu. Hänen ajattelunsa voi mennä suunnilleen näin:

"Kissat = karvaa = laitetaan vanhat vaatteet, niin ei tarvitse miettiä."

Mutta jos tämä pieni seikka saa sinut tuntemaan itsesi sivuseikaksi, niin on tärkeää sanoa se ääneen ei nipottamisen takia, vaan siksi, että parisuhde perustuu molemminpuoliseen huomiointiin.

Lopuksi

Tämä ei tee hänestä huonoa ihmistä mutta sinulla on oikeus toivoa, että kumppanisi huomioi myös sinut. Pienillä asioilla voi olla iso merkitys, jos niillä viestitään: "Olet minulle tärkeä."

Jos haluat, voin auttaa sinua muotoilemaan viestin hänelle, joka olisi ystävällinen mutta selkeä. Haluatko?

Vierailija
19/21 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa asumuksesi.

Vierailija
20/21 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan omistajan haistaa aina jo kaukaa. En halua että oman vaatteli alkaa löyhkäämään samalla tavalla kissanpissalle niin sen takia en koskaan käytä parempia vaatteita kissa taloudessa. Eräs nainen valitti minulle ihan täsmälleen samaa mutta se ei kuitenkaan suostunut puhdistamaan niitä vaatteitani siittä löyhkästä ja en olisi kuulemaan saanut välittää siittä että hänen kissa vain vähän kynsi reikiä minun vaatteisiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi