Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi sille ettet pistä lastasi käyttämään kuulokkeita julkisissa?

Vierailija
18.08.2019 |

Liikennevalistusketjun innoittamana haluaisin kuulla teiltä mammat ja iskät, joiden ipanat saa käytellä älylaitteita äänillä bussissa/junassa/lentokoneessa: miksi? Miksi teette niin? Jumalan tähden kertokaa meille.

Ja selvennyksenä: kaikki, siis ihan kaik-ki niissä busseissa/junissa/lentokoneissa VIHAA teitä kun teette niin!!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tarvitaan joku ennakkotapaus tai useampi. Saatan vielä itse olla se hullu joka varoittamatta särkee padin tai heittää kajarit mereen.

Vierailija
22/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on yleensä näitä 10-14-vuotiaita jotka sitä sekametelimusaa paukuttavat luureistaan menemään. Ainakin näillä huudeilla missä mä kuljen. Paikallisia eroja saattaa varmasti olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen niin tottunut siihen meteliin itse. Ei oikein jaksa kiinnostaa mitä muut ajattelee.

Jollakin joku päivä voi hermot siihen totaalisesti. Luulisi ainakin silloin kiinnostavan.

...Voi mennä.

Vierailija
24/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄÄÄÄ? EMMÄ KUULE MITÄÄÄÄN!

Vierailija
25/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on yleensä näitä 10-14-vuotiaita jotka sitä sekametelimusaa paukuttavat luureistaan menemään. Ainakin näillä huudeilla missä mä kuljen. Paikallisia eroja saattaa varmasti olla.

Semmoset kulkee yksin ja niille voi mennä sanomaan. Pikkulapset ja niiden gadgetit on vanhempien vastuulla. Ihmeellistä, ettei kiinnosta edes, mitä se jatkuva kilkatus ja häly tekee lasten psyykelle.

Vierailija
26/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä matkustan yleensä junassa työskentelyhytissä ja lentokoneessa businessluokassa.

Sama täällä. Pakko maksaa itse enemmän rauhasta ja hiljaisuudesta jos ei halua kuunnella koko matkaa jotain Paavo pesusientä, Muumeja tai jotain ärsyttävää peliä. Vanhemmat ovat uskomattoman itsekkäitä ja röyhkeitä nykyään.

Vierailija
27/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoset kulkee yksin ja niille voi mennä sanomaan. Pikkulapset ja niiden gadgetit on vanhempien vastuulla. Ihmeellistä, ettei kiinnosta edes, mitä se jatkuva kilkatus ja häly tekee lasten psyykelle.

Tai siis ei yksin mutta ilman vanhempia

Vierailija
28/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutenkin sosfoobikko ja paniikkihäiriöinen, se ylimääräinen melu ahdistaa vielä enemmän. Joskus säpsähdän ihan kreisinä niistä konemusiikin yllätyksellisistä temmoista. Ehkä nmun pitäis laitaa korvatulpat. Tätäkin olen miettinyt.

Vierailija
29/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tarkoituksena on ollut tehdä ihan lyhyt reissu ja lapsi on väsähtänyt äkisti... kahdesta äänestä pienempi kun laittaa pikku kakkosen (pienellä) päälle. ne lasten kuulokkeet on aika möhköjä eikä niitä tule ihan pienessä käsilaukussa varmuuden vuoksi kannettua

Vierailija
30/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen bussissa, kun sinne tuli äiti ja taapero rattaissa. Se mukelo näytti ihan tyytyväiseltä katsellessaan ympäristöään. Sitten se äiti vetäisi kännykän kassistaan, tyrkkäsi sen lapselle ja laittoi siiltä tulemaan jotain infernaalisen ärsyttäviä lastenmusiikkivideoita. Luonnollisesti kovalla ja ilman kuulokkeita. Siinä se lapsi tuijotti sitä loppumatkan ja muut matkustajat saivat "nauttia" musiikista.

Olisin ymmärtänyt toiminnan, jos se lapsi olisi kiljunut ja se video olisi ollut keino hiljentää se lapsi. Mutta kun se lapsi näytti täysin tyytyväiseltä ilmankin. Olisi ollut varmaan parempi sille lapsellekin, että se olisi saanut istua siinä katselemassa ympärilleen.

Vierailija
31/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tarkoituksena on ollut tehdä ihan lyhyt reissu ja lapsi on väsähtänyt äkisti... kahdesta äänestä pienempi kun laittaa pikku kakkosen (pienellä) päälle. ne lasten kuulokkeet on aika möhköjä eikä niitä tule ihan pienessä käsilaukussa varmuuden vuoksi kannettua

Näin opetat lapselle, ettei muita tarvitse ottaa huomioon.

Mistä kahdesta äänestä tämä on parempi? Mieluummin kuuntelen kiukuttelua ja ihmisten puhetta kuin ahdistavaa koneen hölinää. Oikeasti, ota kirja tai lelu mukaan jos lasta on pakko jollakin harhauttaa kiukuttelemasta.

Parempi olis, jos ei antaisi aihetta kiukutella ensinkään. Kivaa kun voi aina saada muksun hiljaiseksi muiden rauhan kustannuksella, vai?

Vierailija
32/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen bussissa, kun sinne tuli äiti ja taapero rattaissa. Se mukelo näytti ihan tyytyväiseltä katsellessaan ympäristöään. Sitten se äiti vetäisi kännykän kassistaan, tyrkkäsi sen lapselle ja laittoi siiltä tulemaan jotain infernaalisen ärsyttäviä lastenmusiikkivideoita. Luonnollisesti kovalla ja ilman kuulokkeita. Siinä se lapsi tuijotti sitä loppumatkan ja muut matkustajat saivat "nauttia" musiikista.

Olisin ymmärtänyt toiminnan, jos se lapsi olisi kiljunut ja se video olisi ollut keino hiljentää se lapsi. Mutta kun se lapsi näytti täysin tyytyväiseltä ilmankin. Olisi ollut varmaan parempi sille lapsellekin, että se olisi saanut istua siinä katselemassa ympärilleen.

Vanhemmat on ihan sekopäisiä

Vierailija
33/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun lapsuudessa ei ollut pädejä tai älypuhelimia. Pelkäsin nimittäin kuulokkeita! En suostunut esim. laittamaan sellaisia päähäni neuvolan kuulotestiä varten. Mitään muuta käyttötarvetta ei lapsilla siihen aikaan kuulokkeille ollut, joten sikäli kuin olen julkisissa kanssamatkustajia häirinnyt, se on tapahtunut ihan omalla äänellä...

Vierailija
34/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tekosyysi sille, että teet tekosyy kyselyitä aiheista joihin ei tarvitse tekosyytä?

Vierailija
35/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tekosyysi sille, että teet tekosyy kyselyitä aiheista joihin ei tarvitse tekosyytä?

Kyl maar tarttee, koska oikeaa hyvää syytähän tällaiselle ei ole, ellei se sitten ole: "koska olen ajattelematon mulkku".

Vierailija
36/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl maar tarttee, koska oikeaa hyvää syytähän tällaiselle ei ole, ellei se sitten ole: "koska olen ajattelematon mulkku".

Yksi aiheista oli muistaakseni sellainen missä tivattiin tekosyytä tietyn hintaisen laukun ostoon eikä anna summaa vaikka spr:lle.

Vierailija
37/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa pätkääkään toisten lapset ja niiden puuhat. Voin tarvittaessa laittaa itse päähäni kuulokkeet, jotka sulkevat melun pois. Suosittelen samaa sinulle, niin ei tarvitse muiden tekemisistä stressata. 

Sellaisia kuulokkeita ei olekaan jotka sulkee peliäänet tai musiikin, mutta josta tulee asemakuulutukset läpi.

Vierailija
38/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi aiheista oli muistaakseni sellainen missä tivattiin tekosyytä tietyn hintaisen laukun ostoon eikä anna summaa vaikka spr:lle.

Tekosyysi pelätä mikromuovia, ei hyväksy soluasuntoa, ei osta sademittaria kotiin yms.

Vierailija
39/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa pätkääkään toisten lapset ja niiden puuhat. Voin tarvittaessa laittaa itse päähäni kuulokkeet, jotka sulkevat melun pois. Suosittelen samaa sinulle, niin ei tarvitse muiden tekemisistä stressata. 

Sellaisia kuulokkeita ei olekaan jotka sulkee peliäänet tai musiikin, mutta josta tulee asemakuulutukset läpi.

Aktiiviset kuulosuojaimet päästää puheäänen läpi, mutta ei kovaa melua ja voi kuunnella niillä musiikkia.

Vierailija
40/49 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien pitäisi muutenkin opettaa lapsilleen, että julkisissa kulkuvälineissä pitää olla hiljaa. Siellä ei kailoteta puhelimeen, huudella eikä varsinkaan soiteta musiikkia, vaan korkeintaan voi hiljaa jutella vieressä istuvan kaverin kanssa.  Ja sitäkään ei pitäisi tehdä, jos kyseessä on pitkän matkan yöbussi jossa ihmiset yrittävät nukkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän