Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pontuksen koulu

Huhhuh
18.08.2019 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006206908.html

Ensimmäistä kertaa kuulin tästä ja ajatus kuulostaa ihan hirveältä. Pieniä lapsia pitää opettaa, ei ne ole mitään itsenäisiä aikuisia vielä. Toivottavasti tämä ei vaan yleisty. Kenen neronleimaus tämä on oikeasti ollut?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa tuota jutussa olevaa kuvaa ja varsinkin sitä tienviittaa. Päiväkotikoulu. Kyllä. P ä i v ä k o t i k o u l u. Jep jep..

Vierailija
2/6 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain opetusalan asiantuntijaa haastateltiin ja hän sanoi, ettei uusi opetussuunnitelma kiellä esim. ns. tavallisia luokkatiloja. Tuolla on varmaan tehty omia tulkintoja ja päässyt uudistusmieli vähän lipeämään käsistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korostetaan lasten itseohjautuvuutta, lasten pitää itse opetella uudet asiat ja huolehtia, että tehtävät, kokeet, aineet ja isot tutkielmat on tehty ajallaan. (tämö ylen artikkelista)

Eli lauma eri-ikäisiä lapsia yrittää itse opiskella jokainen omaa asiaansa yksinään ilman opetusta. Ihan käsittämätöntä, että tällaista vaaditaan joltain alakoulu-ikäisiltä. Todella surullista.

Vierailija
4/6 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet koulut rakennetaan kaikki näin, avoin oppimisympäristö on päivän sana. Avokonttori taasen aikuisilla on todettu huonoiksi...

olen töissä avoimessa oppimisympäristöissä. Ei kuitenkaan olla täysin uudessa Opsissa mukana.

Vierailija
5/6 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eikö lapset tarvitsekaan rajoja? Miten lapsi oppii lukemaan, laskemaan tai kirjoittamaan, jos hänen annetaan itse päättää mitä tekee ja missä järjestyksessä? Pahimmassa tapauksessa lapsi poukkoilee aiheesta toiseen, eikä opi yhtään mitään. Pitäisi opettaa sinnikkyyttä ja periksiantamattomuutta, mutta mahtaako tämä kuulua millään tavalla uuteen opetussuunnitelmaan?

Huolettaa myös koulujen digitalisaatio. Aasian maissa lapset tekevät tehtävänsä paperille, ja PISA-tulokset ovat hyviä. Asioiden käsinkirjoittaminen edistää oppimista! Eikö lapset tuijota älyvempaimia jo ihan tarpeeksi vapaa-ajallakin?

Vierailija
6/6 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei pikkulapset ole mitään itseohjautuvia aikuisia, jotka voi itse huolehtia oppimisestaan, sitä ehtii sitten toteuttaa ihan tarpeeksi toisen asteen opinnoissa ja kun ei se aina toimi sielläkään. Kyllä pieni lapsi tarvitsee opetusta ja ohjausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä