Naama näyttää normaalilta peilissä, mutta kuvissa turvonneelta!
Mua häiritsee miksi kasvot näyttävät olevan turvoksissa, kun olen valokuvassa?? Kun katson peiliin, niin ne näyttää ihan normaalilta. Kesällä otetuissa kuvissa naama on kuitenkin ihan turvoksissa. Miten se voi muuttua niin? Ja kumpi on totta?
Kommentit (24)
Mulla on sama. Juon vettä 2 l/vrk, syön kasviksia puoli kiloa päivässä, en käytä alkoholia ja silti olen pöhöttynyt kasvoista 😭.
Mullakin sama. Peilissä kaunis ja kuvissa pullero
Kilpirauhasen vajaatoiminta pöhöttää kasvoja. Minulla nostettiin kilpirauhaslääkitystä viikko sitten, ja naaman (ja leuan) pöhötys on alkanut lähteä.
Valokuvahan on aina joko onnistunut tai näköinen :) Kuva ei taida valehdella.
Puhelimen etukamera vääristää naaman muttasuhteita valtavasti.
Sama ongelma. Kellään keinoja tähän ongelmaan??
Mun ongelma taas on, että näytän oikeastaan ihan ok kaikkien muiden kuin mieheni ottamissa kuvissa. Kuvakulma on jotenkin sellainen, että näytän aina läskiltä. Ottaa kuvat jotenkin vähän alaviistosta. Muiden kuvissa näytän lähes samalta kuin peilissä.
Mä just ihmettelin miten mieheni näyttää kännykällä ottamassani kuvassa ihan erilaiselta kuin luonnossa. Tunnistettavalta kyllä, mutta kasvot näyttää leveämmiltä ja leuka jykevämmältä.
No sama täälläkin. Peilistä näytän jopa ihan ok-näköiseltä, mutta kuvissa ja vaikkapa auton lasissa kauhea taikinanaama. Mihin tässä nyt sitten uskoo.
Terveisin Naispelko26
Puhelimen linssi optimoitu jonnekin 3 metriin, silloin lähikuva näyttää pullealta.
Vierailija kirjoitti:
Tästä johtuu. Luurin kameran polttoväli on n. 28-32, eli laajakulma, mikä vääristää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä johtuu. Luurin kameran polttoväli on n. 28-32, eli laajakulma, mikä vääristää.
Huh, kiitos :) Aikaisemmin oli kommentti, että lopettakaa pullan syönti. En syö pullaa ikinä enkä mitään muitakaan leivonnaisia ja vain vähän hiilareita muutenkin. Minulla on vakituinen miesystävä, jolle en ole pelkkä reikä, joten siitäkään ei ole kyse.
Mutta, miksi muut näytää kuvissa samalta kuin luonnossa? Se pistää miettimään kuitenkin, että ehkä se peili valehtelee..
ap
Katsot itseäsi peilistä myönteisesti, kuva taas on ns. todellisuus
Näet itsesi harhaisen positiivisessa valossa. Peili kertoo totuuden, ikävä kyllä. Harva meistä on mikään mieltäylentävän kaunis.
Sama juttu. Valokuvissa sitä näyttää turvonneelta porsaalta mutta peilissä ihan ok:lta.
Vierailija kirjoitti:
Katsot itseäsi peilistä myönteisesti, kuva taas on ns. todellisuus
Peili on todellisuus mutta vain peilikuvana. Kuva taas vääristää ihan sikana!
Peilistä ihminen näkee itsensä ns.peilikuvana jona on itsensä tottunut näkemään. Muut näkevät sinut taas toisin päin.
Voiskohan sitä katsoa kuvia peilin kautta niin näkisi saman kuin muut.
Sama itselläni? Vituttaa myös treeneissä kun pelin edessä ihan ok näköinen, jopa timmin näköinen kroppa. Sitten katsot itseäsi kaukaa pelistä kun treenaat ja siellä näkyy läskipallero ähkimässä.