Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä paha huuliherpes aktiivisena: suostuisitteko?

Vierailija
18.08.2019 |

Tilanne se, että seurustelen miehen kanssa, jonka kanssa asumme erilleen ja pystymme viettämään yhteistä aikaa yleensä vain viikonloppuisin. Olin miehen luona viikonlopun ajan yötä ja hänelle oli puhjennut paha huuliherps, joka kattoi lähes koko alahuulen. Mies kävi siitä huolimatta tupakalla, levitteli huuleensa voidetta ja käsien pesu näiden juttujen jälkeen oli tyyliä "veden alla käyttö" ja kuivaksi. Tämän vuoksi en halunnut olla "lähemmässä kontaktissa" enkä myöskään antaa miehen tehdä "hyvää" käsillään. Hänet kyllä tyydytin muuten.

Mutta mitä mieltä olette, onko käytäkseni jotenkin hysteeristä vai miten itse olisitte toimineet? Mies suuttui siitä etten alkanut "millekään". Yritin kyllä ihan nätisti selittää, että ehdimme taas sitten, kun ollaan terveinä eikä tarvi niin varoa. Itselläni joskus myös samaa vaivaa ja pidän kyllä tuolloin huolen, etten tartuta sitä muihin. En pussaile, halaile tms. ja pesen käteni aina hyvin, jos se on ollut kosketuksissa huuleen. Niinpä haluan, että myös omaa kehoani kunnioitetaan niin, että sitä ei turhaan altisteta vaikkapa herpeksen tarttumiselle alapäähän tai muuallekaan. Aikuisten ihmisten luulisi sen aikaa pärjäävän, että vaiva menee ohi ja taas voi turvallisin mielin tehdä asioita. Miten itse toimitte/toimisitte ja olette asiasta mieltä?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ratkaisuhan tuossa on käsidesi ja että ei kosketa huuleen.

Mulla on huuliherpes ja puhkeaa 1-2 kertaa vuodessa. Paras on kun lääkekaapissa on suuhun otettavat tabletit ja voide valmiina, että voi heti aloittaa hoidon eikä tarvitse lähteä apteekkiin (minun tuurilla aina puhkeaa kun apteekki mennyt kiinni :D). Voide laitetaan pumpulipuikolla, ei sormilla. Ja sormella ei kosketa suun alueelle! Aina käsipesu saippualla ja kuivaus, lopuksi vielä käsidesiä.

Ja kun mulla puhkeaa tuo pirulainen, niin miehen kanssa silti kiehnätään, sylitellään, halataan ja harrastetaan seksiä. Mutta suutelu on tuolloin tauolla, mies kyllä suukottelee mutta ei kasvoihin. Ja tarkkoina että ei hörpitä toisten laseista jne.

Mies ei ole vuosien varrella saanut tätä pirulaista itselleen.

Vierailija
22/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselläni huuliherpes ja kieltäydyn täysin silloin seksistä, etten vahingossakaan himoissani tartuta sitä puolisooni esim. suuseksissä. Siinä touhussa kun tuppaa unohtumaan varovaisuus. Teit oikein kun kieltäydyt, ihmettelen edes että mies ehdotti.

Miehen asenne huolestuttaa mua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Jos sinulla on ollut huuliherppes, olet viruksen kantaja, vaikka nyt ei olisikaan herppestä. Ei sitä aktivoitunutpa virusta tarvitse levittää. Teit aivan oikein.

Vierailija
24/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes voi tarttua oireettomanankin.

Vierailija
25/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes on melkein yhtä yleinen kuin huuliherpes. Joillakin vaivaa joillakin ei. Monella kauhistelijallakin saattaa olla oireettomana. HPVkin yli puolella elämänsä aikana. Eikä kondominkäyttö aina edes suojaa näiltä.

Vierailija
26/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläsi samaa vaivaa, joten sinulla jo herpesvirus. Et voi saada enää uutta tartuntaa...

Sen voi saada uusiin kohtiin, minne tahansa kehossa. Ei todellakaan auta ajatella, että "en voi saada enää uutta tartuntaa". 

Minulla ex-puolisolta saatu herpes manifestoi yhdessä kohdassa ylähuulta, aina samassa kohdassa.

En todellakaan halua herpestä enää minnekään muualle, joten huolehdin hygieniasta todella huolellisesti silloin kun on tartuntavaara. Siis varon levittelemästä sitä muualle kehoon... 

Vierailija
27/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläsi samaa vaivaa, joten sinulla jo herpesvirus. Et voi saada enää uutta tartuntaa...

Sen voi saada uusiin kohtiin, minne tahansa kehossa. Ei todellakaan auta ajatella, että "en voi saada enää uutta tartuntaa". 

Minulla ex-puolisolta saatu herpes manifestoi yhdessä kohdassa ylähuulta, aina samassa kohdassa.

En todellakaan halua herpestä enää minnekään muualle, joten huolehdin hygieniasta todella huolellisesti silloin kun on tartuntavaara. Siis varon levittelemästä sitä muualle kehoon... 

Tämä juuri! Se voi kyllä tarttua esim.alapäähän vaikka virusta jo kannankin ja sinne en sitä todella halua! Kun tauti on itsellä aktiivisena, olen todella tarkka hygienian kanssa etten sitä tartuta muihin tai vaikkapa silmiini.

Oireettomia kantajia on todella suuri osa ihmisistä, joilla tauti ei koskaan aktivoidu näkyväksi. Tämän perusteella saisi varmuuden vuoksi alkaa välttämään kaikkia ihmisiä, koska mistään et voi tietää, kuka on oireeton kantaja.

Vierailija
28/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka olisikin itsellä jo, ei voi olettaa että toinen haluaa pussailla jos koko alahuuli on yhtä rakkulaa. Hyi. Ei kukaan ole niin ihastunut.

Vierailija
29/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en edes seurustelisi miehen kanssa jolla on herpes. Sulla on eri tilanne koska se on jo itselläsikin. Vähintään hygieniasta huolehdittava tollasen taudin kanssa. Ja haettava estolääkitys.

Eikä pidä paikkaansa etteikö voi saada tartuntaa uudestaan vaikka itsellä on jo herpes. Niitä kun on eri tyyppejä joten jos itsellä on 1 niin partnerilta voi saada tyypin 2. 

Vierailija
30/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo, noi herpekset ovat niin yleisiä etteivät ne edes suosittele niitten testaamista. Aika harvalla ne oireilee. Kuulemma 80% ovat oireettomia. Sääli vaan että on noita harvoja joille se oireilee pahasti. Jatkuvalla antiviraali kuurilla saa yleensä puhkeamiset kuriin mutta kalliiksi tulee.

Takuulla aapelläkin on se jo joten on ihan turha pelätä että hän saa sen. Taitaa olla niin että mies on juuri saanut sen häneltä. Eka kerta kun on se pahin.

Ja jos epäilee uutta tartuntaa niin heti lääkärille ottamaan famciclovir resepti. Se estää virusta menemästä soluihin joten jos sen ottaa ajoissa niin herpes ei uusiudu. Mutta pitää nimenomaan olla se versio eikä aciclovir, valciclovir tms. Ja pitää ottaa se heti ensimmäisen puhkamisen alussa.

Vierailija
31/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi: kaikille ei tule rakkuloita eikä se ihottuma ole kivulias. Kunhan vaan on vähän punaista niin se voi olla herpes.

Vierailija
32/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tartu uudelleen! Se on se oma tauti joka aktivoituu minne sattuu, elää tuolla hermostossa koko iän.

Mistä aloittaja tietää kuinka monelle on itse tartuttanut, ja onko aina muistanut kertoa viruksestaan?

Vierailija
33/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo, noi herpekset ovat niin yleisiä etteivät ne edes suosittele niitten testaamista. Aika harvalla ne oireilee. Kuulemma 80% ovat oireettomia. Sääli vaan että on noita harvoja joille se oireilee pahasti. Jatkuvalla antiviraali kuurilla saa yleensä puhkeamiset kuriin mutta kalliiksi tulee.

Takuulla aapelläkin on se jo joten on ihan turha pelätä että hän saa sen. Taitaa olla niin että mies on juuri saanut sen häneltä. Eka kerta kun on se pahin.

Ja jos epäilee uutta tartuntaa niin heti lääkärille ottamaan famciclovir resepti. Se estää virusta menemästä soluihin joten jos sen ottaa ajoissa niin herpes ei uusiudu. Mutta pitää nimenomaan olla se versio eikä aciclovir, valciclovir tms. Ja pitää ottaa se heti ensimmäisen puhkamisen alussa.

Ei ole mies saanut tartuntaa minulta, lapsesta saakka on hänellä ollut...

Vierailija
34/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän en edes seurustelisi miehen kanssa jolla on herpes. Sulla on eri tilanne koska se on jo itselläsikin. Vähintään hygieniasta huolehdittava tollasen taudin kanssa. Ja haettava estolääkitys.

Eikä pidä paikkaansa etteikö voi saada tartuntaa uudestaan vaikka itsellä on jo herpes. Niitä kun on eri tyyppejä joten jos itsellä on 1 niin partnerilta voi saada tyypin 2. 

Sinulla on se todennäköisesti jo, joten eipä kannattaisi olla valikoiva tuolla tavalla. Ja harva kantaja tietää olevansa sellainen joten eipä se mies sulle tule sitä kertomaan.

Jos ihmisellä on jo jompi kumpi niistä niin toisen saaminen on epätodennäköistä. Toki on mahdollista kantaa molempia.

Jatkuvaa estolääkitystä ei suositella jollei se puhkea jatkuvasti.

Vierailija
35/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mies saanut tartuntaa minulta, lapsesta saakka on hänellä ollut...

Aika outoa sitten. Ehkä kannattaisi jatkuva estolääkitys. Kuulemma joitakin autaa antiwir niminen lisäravinne mutta minusta se vaikuttaa huuhaalta.

Vierailija
36/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuliherpes on alustavien tutkimustulosten mukaan yksi riskitekijä alzheimerin-taudin kannalta, mitä nyt neurotutkimuksen uutisia olen viime aikoina selaillut. Kannattaa välttää sairastumista jos vain voi.

Vierailija
37/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tosi ärhäkkänä huuliherpes vuosikaudet, noin 10 kertaa vuodessa aktiivisena. Estolääkkeet tai voiteet eivät auttaneet oikeastaan yhtään.

Luin vauva-palstalta noin vuosi sitten, että rooiboksen juominen voisi auttaa herpekseen. Kun olin kaiken jo kokeillut, niin kokeilin tuotakin. Ei ole ollut rakkuloita oikeastaan sen koommin. Kannattaa kokeilla, on se niin inhottava vaiva.

Vierailija
38/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo mahdollista että se leviää muihin kohtiin? Jos kropassa on vasta-aineita niin sitten se voi heti reagoida jos joku osa altistuu. Ongelma kun on se että ekalla kerralla se vasta aineiden valmistus kestää 2-3 viikkoa ja sillävälin virus ehtii hermosoluihin piiloon.

Vierailija
39/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuliherpes on alustavien tutkimustulosten mukaan yksi riskitekijä alzheimerin-taudin kannalta, mitä nyt neurotutkimuksen uutisia olen viime aikoina selaillut. Kannattaa välttää sairastumista jos vain voi.

Luin että se koskee vain apoe4 geenien kantajia. Tosin paska mäihä se kyllä on niille.

Vierailija
40/49 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiriintynyt kiinalaisparturi tarjoaa ongelmiaan + häiriintynyt kahvilantyöntekijä, he molemmat tappelevat miesasiakkaasta.

Sitten on joku urpo, vielä mahdollisesti vastuullisessa asemassa tekemässä itseään naurunalaiseksi jankuttamalla että se on nyt minun "muijani"  on hankkimassa itsestään tutkintaa kun osallistuu em. mainitun kosto(mikä lie)häirintään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan