Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurattaa siivoojille nyrpistelevät merkonomimammat :D

Vierailija
18.08.2019 |

Toimistosiivouksia tehdessä olen havainnut ilmiön. Hassuinta tässä on, että olemme työparini kanssa näitä nyrpistelijöitä korkeammin koulutettuja, mutta teemme sivutyönä siivouskeikkoja.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojille voisi kyllä maksaa parempaa palkkaa, niin alan arvostuskin voisi nousta. 1600 euron kuukausipalkka on täysin ala-arvoinen, eikä sitä tosiaan kukaan tee päätyökseen, jos ei ole pakko.  Siivoojien pitäisi järjestäytyä paremmin ja vaatia parempia palkkoja. Kyllä siisteydestä maksetaan, kun pistetään maksamaan. Siivoustyö on sentään sellaista rehtiä perusduunia, joka on välttämätöntä yhteiskunnan toiminnan kannalta.  

Oonko jotenkin outo mutta itelle kyllä riittäis toi 1600 euroakin. En oo ees ikinä saanut nii paljoa rahaa käteen (pelkkiä osa-aikatöitä ja nollasoppareita ollut). Ei oo tosin lapsia eikä autoa.

Kyllä sillä perheetön minimalisti pärjää hyvin, mutta saa kyllä asuntokaupat ja mersut unohtaa :D

Vierailija
42/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin saman, kun aikoinaan tein siivoustyötä. Suurin osa antoi siivoojan tehdä työnsä rauhassa, mutta aina oli joku pikkupomo joka ei esim. halunnut väistyä. Johtajat käyttäytyi järjestään asiallisesti.

Tismalleen sama huomio, kun opiskelijana siivosin. Yleensä toimiston 'alimmainen' tai muu pätemisen tarpeinen elvisteli siivoajalle. Johtajat ei koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojille voisi kyllä maksaa parempaa palkkaa, niin alan arvostuskin voisi nousta. 1600 euron kuukausipalkka on täysin ala-arvoinen, eikä sitä tosiaan kukaan tee päätyökseen, jos ei ole pakko.  Siivoojien pitäisi järjestäytyä paremmin ja vaatia parempia palkkoja. Kyllä siisteydestä maksetaan, kun pistetään maksamaan. Siivoustyö on sentään sellaista rehtiä perusduunia, joka on välttämätöntä yhteiskunnan toiminnan kannalta.  

Oonko jotenkin outo mutta itelle kyllä riittäis toi 1600 euroakin. En oo ees ikinä saanut nii paljoa rahaa käteen (pelkkiä osa-aikatöitä ja nollasoppareita ollut). Ei oo tosin lapsia eikä autoa.

Kyllä sillä perheetön minimalisti pärjää hyvin, mutta saa kyllä asuntokaupat ja mersut unohtaa :D

Saa joo, mutta en ole koskaan tykännyt kenestäkään mersun tai omistuskämpän vuoksi. En vihannutkaan sen puolin. Mutta on tosi vaikeaa ennakoida, mistä korkean substanssin ihmiset löytyvät loppupeleissä. Olen käynyt kaikissa piireissä duunareista akateemisiin, ja joka paikassa on ihan samaa settiä. On ne ääliöt ja on ne syvästi viisaat ihmiset. Akateemisissa jälkimmäisiä ehkä vähän vähemmän, mutta periaatteessa näin.

Vierailija
44/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua! Siivosin löytötavaratalossa, ja voi miten alhainen mato mä olin siellä myyjien keskellä... Vietin välivuotta lukion jälkeen. Olin varmaan pelkällä yo-todistuksella koulutetumpi kuin monet siellä.

Toimistosiivouksia tehdessä toimistotyöntekijät olivat aina todella ystävällisiä ja tunsin, että työtäni arvostettiin. Samaten kotisiivouksia tehdessä.

Ei, yo-todistuksesi ei ole "korkeampi koulutus", kuin merkonomin koulutus. Ovat samantasoisia toisen asteen koulutuksia.

Turha alapeukuttaa, ellei järkevää vastaperustelua ole. Osa lukion suorittaneista tosiaan luulee omaavansa korkeamman koulutuksen kuin ammattitutkinnon suorittanut, mutta näinhän se ei ole. Ovat molemmat samantasoisia toisen asteen koulutuksia.

Lukioikäisilleni painotan, että lukio oikeuttaa vain hakemaan kouluihin ja yleissivistää, mutta ei tutkintona ole muuta, kuin mahdollisuus hakea opiskelemaan.

Vierailija
45/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtälailla sinä tässä jutussa kuvittelet olevasi merkonomia parempi koulutuksesi vuoksi. Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

Tässä lähinnä haetaan varmaan sitä, että edelleen luullaan siivojan olevan kouluttamaton vailla mitään ”parempaa” työtä. Nykyään tämä ei enää pidä paikkaansa.

Vierailija
46/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku ei yhtään ole kokenut siivousmaailmaa niin siellä on toki niitä kokoelämänraatajia mutta tosi paljon ihmisiä, jotka eivät vain tiedä mitä haluavat jatkossa tehdä. Joitakin tukilortteja on osa-aikaduunissa tai sitten osittain hoitavat lapsia ja osittain töissä. Mutta siivoustyö itsessään ei kerro hirveästi siitä, mikä tausta tai mitä suunnitelmia ihmisellä on. Se vain on tosi kunnioitettava tapa osallistua yhteiskuntaan ja maksaa omat menonsa. Respect.

Vierailija
47/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap miksi joudut tekemään kahta työtä? Vai eikö koulutuksesi ole työllistänyt sinua?

Moni päätoiminen siivoojalle tekee lisökeikkoja ihan palkan jatkeeksi.

Vierailija
48/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt joku ei yhtään ole kokenut siivousmaailmaa niin siellä on toki niitä kokoelämänraatajia mutta tosi paljon ihmisiä, jotka eivät vain tiedä mitä haluavat jatkossa tehdä. Joitakin tukilortteja on osa-aikaduunissa tai sitten osittain hoitavat lapsia ja osittain töissä. Mutta siivoustyö itsessään ei kerro hirveästi siitä, mikä tausta tai mitä suunnitelmia ihmisellä on. Se vain on tosi kunnioitettava tapa osallistua yhteiskuntaan ja maksaa omat menonsa. Respect.

Kiitos.

T: Siivooja, 2 työnantajaa.

Vierailija
49/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupomot, keski ja alemman tason esimiehet, työntekijät jotka on alimmalla tai toiseksi alemmalla portaalla, naisvaltaiset alat, siellä pitää nokkia sitä vielä alempana olevaa ja sitä joka ei pysty sanomaan vastaan. Tai jonka luullaan olevan alempana. Ylväät erehtymättömät hoitsut jotka kävelee potilaan yli. Miehet jostakin syystä harvemmin? Siivoojille kumarran 🌼💐🌼

Vierailija
50/50 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtälailla sinä tässä jutussa kuvittelet olevasi merkonomia parempi koulutuksesi vuoksi. Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

Eihän ap kuvittele olevansa ketään parempi. Ymmärrettävästi vaan ärsyttää, että häntä arvostellaan väärien faktojen valossa.

Eräs porukka haukkui mua yläasteella, koska väärinkäsityksen vuoksi luulivat, että mulla on erittäin lihava äiti. En koskaan paljastanut, että hän oli itse asiassa todella hoikka. En halunnut arvostusta porukalta, jolle äidin paino (tai mikään vastaava) oli arvostelukriteeri. Mutta olen inhimillinen ihminen, kyllä mä todellakin riemuitsin sisimmässäni, kun myöhemmin porukka sai tietää, että mulla olikin ollut hoikka äiti koko ajan. Kuten jokainen ihminen, jota on arvosteltu ja katsottu nenänvartta pitkin syyttä.