Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perheemme ahdinko saa kyllä myötätuntoa osakseen, mutta kukkaron nyörit pysyvät silti kiinni? Tekopyhyys oksettaa

Vierailija
18.08.2019 |

Meillä on iso perhe, 5 lasta ja vanhemmat. Raha on todella tiukilla, kaikki maksaa. Mitään ei voi harrastaa ilmaiseksi. Olen kertonut FB-ryhmissä, kavereiden kesken ja työpaikalla, kuinka perheemme kärsii rahan puutteesta. Meillä ei ole yhtään puskuria, jos jotain sattuu. Lapset ovat näreissään, kun en voi kustantaa jääkiekkokamoja. Ja miten he syövätkään niin paljon! Itkettää.

Miksi ihmiset antavat vain myötätuntoa vaikka rahalla saisimme asiat kuntoon? Itse en kehtaisi olla antamatta rahaa, jos tietäisin jonkun olevan samassa tilanteessa. Ethän sinäkään? Ethän?

Itkuntihruiset äidin silmät

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on varmaan liikaa lapsia. Aina päättäessään, että yksi lapsi vielä saa tulla, jakaa kakkua pienempiin osiin.

Hae jotain tukea vähävaraisille suunnatuista paikoista, jos teidän speksit täyttyvät. Varmaan näitä löytyy Porvoostakin.

Mut juuri tämän takia monilla on vain yksi lapsi.

Vierailija
2/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tarjota sulle ilmaista ehkäisyneuvontaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska raha ei teidän tilanteessa auta, vaan elämänhallinnan tukeminen. Teillä on sama tiukka rahatilanne joka kuukausi kuitenkin. Olisiko pitänyt miettiä asiaa kun lapsia oli vähän vähemmän? Mutta provohan tämä olikin...

Vierailija
4/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa rahaa? Esim työkaverille tosta vaan ilman mitään? Juu ei.

Jos pyytää ja on oikeasti elämästä ja kuolemasta kyse niin voin lainata, mutta en minä ole sossu.

Taitaa olla taas Porvoosta, päivää.

Vierailija
5/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kehtaisin olla antamatta rahaa. Ei sitä liiemmälti ole mullakaan ja on omatkin lapset ruokittavana. En ole kuitenkaan tehnyt viittä lasta, eivätkä mun lapset harrasta tosi kallista jääkiekkoa. Voisin ehkä antaa käytettyjä lastenvaatteita tai pitää muutamaa sun lasta viikonloppuna meillä yökylässä syömässä, mutta en mä mitään tilisiirtoja tai rahanostoja alkaisi tekemään. Missä on sun oma vastuu tilanteesta?

Vierailija
6/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käytettyjä kamoja ei voi ostaa koska...??

Lätkä on yksi kalleimpia harrastuksia, ei siihen ole varaa kaikilla muillakaan. Miksi juuri sinun kakarasi olisivat erityisen etuoikeutettuja? Jos ei ole varaa kalliisiin harrastuksiin niin sitten valitaan edullisempia tai ilmaisia lajeja. 

Nyt joudun lopettamaan, täytyy potkasta itseäni muutama kerta kun vaivauduin vastaamaan näin typerään provoon.

Vierailija
7/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-1/5.

8/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa rahaa? Esim työkaverille tosta vaan ilman mitään? Juu ei.

Jos pyytää ja on oikeasti elämästä ja kuolemasta kyse niin voin lainata, mutta en minä ole sossu.

Taitaa olla taas Porvoosta, päivää.

"Itkuntihruiset äidin silmät", selvä porvoolainen.

Vierailija
9/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

+100ke vuosituloilla tehtiin kaksi lasta, todettiin että kolmannelle ei pystyttäisi enää kustantamaan samaa elintasoa.

Näitä kannattaa miettiä vähän etukäteen.

Ei sitö rahaa omiin juttuihin jää juurikaan, mutta saamme kuitenkin lapsille hankittua kaiken.

Vierailija
10/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä monessa keskituloisessakaan perheessä makseta monen lapsen kalliita harrastuksia vaan eletään sen mukaan, mihin rahkeet riittää. 

Että jatka vain sitä itkun tihrustelua :D

Vierailija
11/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn lapset harrastaa, minulla ei ole varaa kustataan lapsille sitä. Annan tilinumeron johon ap voi laittaa rahaa.

Vierailija
12/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn lapset harrastaa, minulla ei ole varaa kustataan lapsille sitä. Annan tilinumeron johon ap voi laittaa rahaa.

Minunkin lapsilta puuttuu kallis harrastus ja meiltä puskurirahasto eli ap mikä on tekosyysi ettet annan meille rahaa?

Vierailija
13/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykyään ole facebookissa tai tori. fi myös lahjoitetaan ilmaiseksi. Jääkiekko kuulostaa kalliilta harrastukselta. Saattehan kuitenkin varmasti lapsilisiä. Harvat ihmiset varmaankaan noin vain antavat rahaa, toki jotkut voivat antaa.

Vierailija
14/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea provo, etkö parempaan pysty?

Vierailija
15/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

thoughts and prayers

Vierailija
16/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee niin paljon että niistä saa jalkapallo joukkueen ja potkupallot eivät ole kalliita.

Vierailija
17/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas surkea provo. Harvalla on jääkiekkoon varaa, kun se on alusta saakka ammattiliigaan tähtäämistä. Etit käytettyjä varusteita aktiivisesti, voi saada myös ilmaseksi, jos on tuuri. Sitten lapset ettii pelikavereita ja pelaavat luonnonjäällä keskenään. Isompia lapsia voi myös ohjata etsimään ihan itse niitä käytettyjä varusteita, jos kuitenkin on netti käytössä. Ja säästämään rahaa, ottamaan pantilliset pullot nähdessään talteen (en tarkoita aktiivista pullonkeräystä, toki niinkin saa toimia) ja miettimään rahankäyttöään.

Elämä on sellaista, että toisten pitää tehdä enemmän töitä rahan eteen, kuin toisten.

Vierailija
18/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei anna minulle rahaa nyyyh. Hankkikaa muutama lapsi lisää niin saatte enemmän lapsilisiä. Provoilija!!!

Vierailija
19/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+100ke vuosituloilla tehtiin kaksi lasta, todettiin että kolmannelle ei pystyttäisi enää kustantamaan samaa elintasoa.

Näitä kannattaa miettiä vähän etukäteen.

Ei sitö rahaa omiin juttuihin jää juurikaan, mutta saamme kuitenkin lapsille hankittua kaiken.

Noilla tuloilla elättää vaikka sen viisi helposti, jos osaa käyttää rahaa.

Vierailija
20/59 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas surkea provo. Harvalla on jääkiekkoon varaa, kun se on alusta saakka ammattiliigaan tähtäämistä. Etit käytettyjä varusteita aktiivisesti, voi saada myös ilmaseksi, jos on tuuri. Sitten lapset ettii pelikavereita ja pelaavat luonnonjäällä keskenään. Isompia lapsia voi myös ohjata etsimään ihan itse niitä käytettyjä varusteita, jos kuitenkin on netti käytössä. Ja säästämään rahaa, ottamaan pantilliset pullot nähdessään talteen (en tarkoita aktiivista pullonkeräystä, toki niinkin saa toimia) ja miettimään rahankäyttöään.

Elämä on sellaista, että toisten pitää tehdä enemmän töitä rahan eteen, kuin toisten.

Ai, että lapseni pitäisi ottaa hienhajuisia käytettyjä varusteita vain siksi, että meillä ei ole varaa uusiin!!?? 😠 Eikö sinulla ole sydäntä?

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi