On mennyt maku Euroopan kaupungeissa matkailusta, kun kiinalaiset turistit täyttävät kaikki kohteet
Kiinalaiset turistimassat pilaavat kaikki ihanat eurooppalaiset kohteet. Äsken olin Lontoossa niin jäi ikävä maku. Kiinalaisilla ei ole mitään tapoja ja jyräävät kaikki alleen. Mitenköhän näiden kanssa loppupeleissä käy?
Kommentit (289)
Kiinalainen on kuin suomalaisen peilikuva.
Yhtä juntti ja toisia huomioimaton. Heitä vaan on paljon enemmän kuin suomalaisia.
Samaan bussiin kun sattuu sateisella säällä joukko kiinalaisia niin saat varmasti sateenvarjoista vettä niskaasi ja piikeistä osumia.
Roskat jätetään miten sattuu.
Häröillään sinne tänne.
Tönitään muita laukuilla kun ei osata varoa.
(Ja ylläolevat tosiaan kuvaavat kiinalaisia, vaikka kuulostaakin suomi-turistilta).
Mutta on heissä hauskin puoli: japanissa kun kiinalaiset turistit pukeutuvat yuukataan, muut turistit luulevat heitä "geishoiksi" ja pyytävät kuvaan, usein selfieen itsensä kanssa.
Vahingonilo paras ilo :D
Vierailija kirjoitti:
Yhtä juntti ja toisia huomioimaton. Heitä vaan on paljon enemmän kuin suomalaisia.Samaan bussiin kun sattuu sateisella säällä joukko kiinalaisia niin saat varmasti sateenvarjoista vettä niskaasi ja piikeistä osumia.
Häröillään sinne tänne.
(Ja ylläolevat tosiaan kuvaavat kiinalaisia, vaikka kuulostaakin suomi-turistilta).Mutta on heissä hauskin puoli: japanissa kun kiinalaiset turistit pukeutuvat yuukataan, muut turistit luulevat heitä "geishoiksi" ja pyytävät kuvaan, usein selfieen itsensä kanssa.
Vahingonilo paras ilo :D
Ohiksena, mutta kiinalaisilla on myös trendinä perustaa "japanilaisia sushiravintoloita" Eurooppaan. Ja "thaimaalaisia", yms.
Voin iloksenne kertoa, että aasialaisturistit ovat myös löytäneet Lapin hiljaiset erämaat ja luontopolut. Tai siis "hiljaiset". On ihan uudenlainen kokemus vaeltaa pitkin rakkaa kun joka puolelta kuuluu kimakkaa papatusta. Se on kyllä myönnettävä, että moni on tosi hyväkuntoinen. Sellaiset satavuotiaan muumion näköiset vanhukset juoksevat ohitsesi ylämäkeen rakennetussa portaikossa.. auts.
Muutama vuosi sitten olin Puolassa ja kävin keskitysleiriä ja kaasukammioita katsomassa. Näitä aasialaisia oli siellä monta ryhmää...ja juurikin oli kuvauskielto lappuja, joka paikassa niin silti otettiin selfiekepin kanssa kuvaa, joka suunnasta ja kohteista otettiin kuvia niin, että oma hymyilevä ryhmä siinä taustalla. Kyllä siellä kuvia muutkin ottivat kielloista huolimatta. Mutta nämä irvokkaat hymy kuvat olivat heidän juttu. Ei niin mitään kunnioitusta.
Ehkä kiinalaiset turistit on karman kosto länsimaalaisille, jotka ovat itse raivanneet ympäri maailmaa porsastelemassa jo vuosikymmeniä ja jopa vuosisatoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä juntti ja toisia huomioimaton. Heitä vaan on paljon enemmän kuin suomalaisia.Samaan bussiin kun sattuu sateisella säällä joukko kiinalaisia niin saat varmasti sateenvarjoista vettä niskaasi ja piikeistä osumia.
Häröillään sinne tänne.
(Ja ylläolevat tosiaan kuvaavat kiinalaisia, vaikka kuulostaakin suomi-turistilta).Mutta on heissä hauskin puoli: japanissa kun kiinalaiset turistit pukeutuvat yuukataan, muut turistit luulevat heitä "geishoiksi" ja pyytävät kuvaan, usein selfieen itsensä kanssa.
Vahingonilo paras ilo :DOhiksena, mutta kiinalaisilla on myös trendinä perustaa "japanilaisia sushiravintoloita" Eurooppaan. Ja "thaimaalaisia", yms.
Suomenkin japanilaisista ravintoloista monet ovat oikeasti kiinalaisia. Japanilaisethan karsastavat tätä kovasti, mutta suomalaisiin menee täydestä kuin väärä raha.
Pari kertaa laivalla katsellut kiinalaisia ja he kulkevat kuin maailman omistajat. Juttelin laivan henkilökunnan kanssa tästä asiasta ja he olivat tietoisia ja kertoivat, että kiinalaisista on tullut paljon valituksia juurikin tuon röyhkeän tyylin vuoksi. Puolisoni sanoi, että jos häntä kohden tulevat niin hän kävelee myös päin (on iso mies) niin siinä kävisi hintelälle kiinalaiselle huonosti.
"Joku pariisi on jo ihan absurdi. Kaikki paikalliset ovat afrikasta, turistit kiinasta, rapistuva rakennuskanta on sukupuuttoon kuolleiden alkuasukkaiden jälkeensä jättämä."
Niin hyvin kiteytetty! Kauhea Pariisin reissu takana tältä elokuulta....se oli juuri noin.
Italian Garda, vanha kaupunki. Kiinalaisia turistibusseja tuli ja tuli, tuhansia kiinalaisia jalkautui kapeille kujille ja rantaan. Aivan järkyttävää. Kirjaimellisesti jyräävät alleen. Jouduimme panemaan matkarattaat nippuun ja mies kantoi niitä päänsä yläpuolella ja minä lasta, että pääsimme pois sieltä....
Vierailija kirjoitti:
Selvästi muuttunut painotus. Aiemmin kaikki kaukoaasialaisen näköiset turistit oli japanilaisia, nykyään heittämällä suurin osa on kiinalaisia.
Kaipaan japanilaisia turisteja. Ovat rauhallisia, kohteliaita, siistejä ja luotettavia. Jos ulkomailla halusi (ennen älypuhelimien selfiekameroita) otattaa itsestään kuvan jonkin nähtävyyden äärellä, kannatti palvelusta aina pyytää japanilaiselta, koska he aina suostuivat kohteliaasti eivätkä satavarmasti karanneet kameran kanssa :)
Miten te tunnistatte niin hyvin aasialaisten kansalaisuudet? Mulla on ainakin vaikeuksia sanoa onko vieressä seisova japanilainen, kiinalainen tai vaikkapa korealainen. Toki kiinalaiset laumat on helppo tunnistaa, mutta en mä osaa ainakaan ulkonäön perusteella sanoa mistä kukakin tulee.
Japanissa käyneenä kyllä olen samaa mieltä japanilaisista ihmisistä. Todella hyvää porukkaa ja käytöstavat ihan eri tasolla kuin vaikkapa suomalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa laivalla katsellut kiinalaisia ja he kulkevat kuin maailman omistajat. Juttelin laivan henkilökunnan kanssa tästä asiasta ja he olivat tietoisia ja kertoivat, että kiinalaisista on tullut paljon valituksia juurikin tuon röyhkeän tyylin vuoksi. Puolisoni sanoi, että jos häntä kohden tulevat niin hän kävelee myös päin (on iso mies) niin siinä kävisi hintelälle kiinalaiselle huonosti.
Siinä on vain se, että liikkuvat niin valtavissa laumoissa. Eli koko lauma yhdessä liikkuen jyrää muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi muuttunut painotus. Aiemmin kaikki kaukoaasialaisen näköiset turistit oli japanilaisia, nykyään heittämällä suurin osa on kiinalaisia.
Kaipaan japanilaisia turisteja. Ovat rauhallisia, kohteliaita, siistejä ja luotettavia. Jos ulkomailla halusi (ennen älypuhelimien selfiekameroita) otattaa itsestään kuvan jonkin nähtävyyden äärellä, kannatti palvelusta aina pyytää japanilaiselta, koska he aina suostuivat kohteliaasti eivätkä satavarmasti karanneet kameran kanssa :)
Miten te tunnistatte niin hyvin aasialaisten kansalaisuudet? Mulla on ainakin vaikeuksia sanoa onko vieressä seisova japanilainen, kiinalainen tai vaikkapa korealainen. Toki kiinalaiset laumat on helppo tunnistaa, mutta en mä osaa ainakaan ulkonäön perusteella sanoa mistä kukakin tulee.
Japanissa käyneenä kyllä olen samaa mieltä japanilaisista ihmisistä. Todella hyvää porukkaa ja käytöstavat ihan eri tasolla kuin vaikkapa suomalaisilla.
Eroja käytöksessä. Varsinkin japanilaisten ja kiinalaisten käytöserot ovat isoja.
Kyllä itselläkin alkaa helposti pinnaa kiristää kun vaikka lentokentällä tai hotellilla eteen pamahtaa 50 kiinalaista. Ei kahta sanaa.
Silti tämä ketju on täynnä aivan uskomatonta materiaalia. Kiinalaiset kuvataan lähinnä eläimen tasolle jääneinä porsastelijoina. Eniten mua huvittaa nuo jutut siitä että kiinalaiset piereskelisivät koko ajan ja levittäisivät pierujen hajua kaikkialle . :D Onkohan tästä jotain virallistakin tutkimusta tehty? Pitäisi kai mennä Kiinaan käymään ja oikein tutkia tykittävätkö paikalliset koko ajan suolikaasuja ulos koneistostaan.
Ensimmäistä kertaa Ranskassa näin kylttejä ravintoloiden edustalla jossa ilmoitettiin, että eivät ota vastaan "ryhmiä" ja eivät tarjoile halal-ruokia. Näillä saa rajattua suurimmat laumat ulos.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itselläkin alkaa helposti pinnaa kiristää kun vaikka lentokentällä tai hotellilla eteen pamahtaa 50 kiinalaista. Ei kahta sanaa.
Silti tämä ketju on täynnä aivan uskomatonta materiaalia. Kiinalaiset kuvataan lähinnä eläimen tasolle jääneinä porsastelijoina. Eniten mua huvittaa nuo jutut siitä että kiinalaiset piereskelisivät koko ajan ja levittäisivät pierujen hajua kaikkialle . :D Onkohan tästä jotain virallistakin tutkimusta tehty? Pitäisi kai mennä Kiinaan käymään ja oikein tutkia tykittävätkö paikalliset koko ajan suolikaasuja ulos koneistostaan.
Jos googlailet, rude chinese tourists, asia on ollut yleisesti maailmalla tiedossa jo pitkään. YouTubesta voit nähdä, miten pikkupoika seisoo pöydällä ja pissaa isän pitelemään mukiin. Tai miten joku kakkaa lentokoneen lattialle.
Ne on niin huonoja, ettei sellaista voisi edes keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset turistit käyttäytyvät yleensä kuin siat. Ihan käsittämätöntä.
Siat ovat siistejä verrattuna kiinalaisiin. Jatkuva yskiminen räkiminen ja piereminen on heidän käytöksensä lippulaiva.
Pari kk sitten eräällä eurooppalaisella kentällä vanha kiinalainen mies piereskeli vieressäni. Oli pakko vaihtaa paikkaa, meinasi alkaa naurattaa.
Tekee ihan hyvää totutella olemaan vähemmistöä maailmalla. Kohta saa valkonaamoja hakemalla hakea kun kaikki on syntykotilaisia tai idästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos googlailet, rude chinese tourists, asia on ollut yleisesti maailmalla tiedossa jo pitkään. YouTubesta voit nähdä, miten pikkupoika seisoo pöydällä ja pissaa isän pitelemään mukiin. Tai miten joku kakkaa lentokoneen lattialle.
Ne on niin huonoja, ettei sellaista voisi edes keksiä.
Joo. Ja nämä esimerkit varmaan kuvastavat tosi hyvin keskimääräistä kiinalaista. Olen aika monella lennolla ollut kiinalaisten kanssa tänäkin vuonna (sori siitä!), ja vielä on näkemättä kun joku kiinalainen vetää housut kinttuihin ja antaa myyrän tulla lentokoneen käytävämatolle.
Olin kerran junamatkalla Kiinassa. 27 Tunnin matkan aikana kiinalaiset tarjosivat minulle ruokaa, opettivat kiinaa ja tai chitä ja juttelivat mukavia.
Tarjosin kerran paikkani buffetjonossa japanilaiselle rouvalle kun odottelin kavereitani. Tämä kumarteli kiitokset niin syvään, että pelkäsin hänen pyörtyvän.
Olen myös tullut jonossa kiinalaisen naisturistin etuilemaksi ja tallomaksi (kulki varpaiden päältä). Herkkänä ja kohteliaana poikana en puuttunut asiaan, vaikka se harmittikin.