Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieksämäki - Suomen paskin kaupunkiko

Hoitaja
17.08.2019 |

Oon mahdollisesti muuttamassa Pieksämäelle ja kuulisin mielelläni onko se oikeesti niin kamala paikka. Luontohan siellä on ilmeisesti joka puolella kaunista mutta en hirveästi muuta ole kuullut ja omaa kokemusta ei ole. Oman alan hommia siellä olis tarjolla paljon.. Lyökää siis kaikki kauhutarinat ja hyvät kokemukset kehiin. Odotan innolla. 😅

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha olisi huomattavasti houkuttelevampi vaihtoehto kuin muutto Pieksämäelle.

Vierailija
2/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurha olisi huomattavasti houkuttelevampi vaihtoehto kuin muutto Pieksämäelle.

Jep. Jos olisi aivan pakko muuttaa moiseen perse*reikään, niin todennäköisesti joko alkoholisoituisin todella pahasti tai tappaisin itseni. Melko suurella todennäköisyydellä molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pyörinyt täällä nyt vaihtelevasti pian 10 vuotta. Arkkitehtuuri on kamalaa. Hoitolaitosten määrä näkyy katukuvassa. Oon kuitenkin löytänyt ihan kavereita täältäkin kuten entisistäkin asuinpaikoista. Suosittelen kokeilemaan, maitojunaa en lupaa mutta kyllä vr täältä pois aina vie. Jos junavuoroa ei ole peruttu.

Vierailija
4/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori on pahempi. Samoin Lahti.

Vierailija
5/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieksämäki on ihan ok lajityyppinsä edustajaksi, on Suomessa paljon paskempiakin paikkoja. Kokoa on kuitenkin sen verran ettei kantakaupungissa mikään pikkukylän "kaikki tietävät asiasi" -meininki kuitenkaan ole. Ja junallahan pääsee näppärästi poiskin vaikka Mikkeliin viettämään vapaa-aikaa, miksei Helsinkiinkin.

Vierailija
6/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä30265 kirjoitti:

Oon pyörinyt täällä nyt vaihtelevasti pian 10 vuotta. Arkkitehtuuri on kamalaa. Hoitolaitosten määrä näkyy katukuvassa. Oon kuitenkin löytänyt ihan kavereita täältäkin kuten entisistäkin asuinpaikoista. Suosittelen kokeilemaan, maitojunaa en lupaa mutta kyllä vr täältä pois aina vie. Jos junavuoroa ei ole peruttu.

Mitä 'arkkitehtuuria" tarkkaan ottaen tarkoitat. On keskustassa ihan vanhoja funkkistalojakin.

Vierailija
7/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse paikkakunnalla käynyt, mutta kyllähän esim. Keravaakin haukutaan Suomen junttilaksi, täysin perusteetta. Vakavarainen kunta, jossa asuu tyytyväisiä veronmaksajia. Meillä on palvelut monella osa-alueella niin hyvin järjestetty, että kukaan naapurikuntalainen ei uskoisi, jos tähän kirjottaisin. Vai miltä kuulostaa esim. se, että ennen kuin lapsi aloittaa kunnallisessa päivähoidossa, tulee hänen omahoitajansa kotiin asti tutustumaan perheeseen? Ja että siellä päiväkodissa, kouluissa, vanhainkodeissa ym. syödään pelkästään kotimaisia lihoja ja lihavalmisteita (ja pian sama juttu kalankin kanssa)? Tai että hammaslääkärissä on mahdollisesti koko maan paras tilanne? Tai että...niin. Esimerkkejä riittää ja riittää, mutta Keravan vain nimeltä tuntevat hokevat että äksdee, junttipaikka. 

Voisiko Pieksämäkeä vaivata samanlainen ilmiö? 

Vierailija
8/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Paljon ilkeitä ihmisiä ja keskenään riiteleviä päättäjiä.

Vierailija
9/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30265 kirjoitti:

Mitä 'arkkitehtuuria" tarkkaan ottaen tarkoitat. On keskustassa ihan vanhoja funkkistalojakin.

No ei ole muita kuin vanha osuuskaupan talo sen jälkeen, kun vanha linja-autoasema purettiin. Lähes kaikki kerrostalot ovat harmaita laatikoita 50-, 60-, 70- ja 80-luvuilta

Vierailija
10/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai miltä kuulostaa esim. se, että ennen kuin lapsi aloittaa kunnallisessa päivähoidossa, tulee hänen omahoitajansa kotiin asti tutustumaan perheeseen?

Tuo nyt on normaali käytäntö eikä sen tarkoitus suinkaan ole mikään ystävällisyys, vaan yksinkertaisesti sen tarkistaminen, että onko lapsen kotioloissa jotain mistä heräisi huoli ja mistä olisi syytä raportoida eteenpäin esim. lastensuojeluun. Muutoin kun viranomaiset eivät pääsisi tarkistamaan ihan tavallisia koteja.

Vierailija
11/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Kaskinen on paljon kamalampi "kaupunki".

Vierailija
12/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30265 kirjoitti:

No ei ole muita kuin vanha osuuskaupan talo sen jälkeen, kun vanha linja-autoasema purettiin. Lähes kaikki kerrostalot ovat harmaita laatikoita 50-, 60-, 70- ja 80-luvuilta

Mun skitsofreninen faija päätti vuosituhannen vaihteessa ostaa sieltä kämpän ja muuttaa sinne. Saatiin onneksi torpattua suunnitelma ja vuokrakämppä ei hänelle kelvannut. Kävin sitten kesälomalla katsomassa millainen paikka se on ja ankeempaa ja masentavampaa kyläpahasta en ole ikinä nähnyt. Faija varmaan kuvitelmissaan piti sitä neuvostoliittona, mutta sielläkin on kauniimpia kaupunkeja.

Vierailija
13/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn Pieksämäellä kerran viikossa ja jotenkin tykkään siitä. Ei ole pitkä matka isompiin kaupunkeihin ja junalla pääsee helposti Helsinkiin.

Halvat asunnot, helppo liikkua, kaunis järviluonto.

Vierailija
14/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Pieksämäellä Tahintiellä. Tykkäsin kaupungin puistomaisuudesta, siellä on mukava pyöräillä. Siinäpä ne hyvät puolet sitten ovatkin.

Vierailija
15/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei Savoon.

Vierailija
16/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse paikkakunnalla käynyt, mutta kyllähän esim. Keravaakin haukutaan Suomen junttilaksi, täysin perusteetta. Vakavarainen kunta, jossa asuu tyytyväisiä veronmaksajia. Meillä on palvelut monella osa-alueella niin hyvin järjestetty, että kukaan naapurikuntalainen ei uskoisi, jos tähän kirjottaisin. Vai miltä kuulostaa esim. se, että ennen kuin lapsi aloittaa kunnallisessa päivähoidossa, tulee hänen omahoitajansa kotiin asti tutustumaan perheeseen? Ja että siellä päiväkodissa, kouluissa, vanhainkodeissa ym. syödään pelkästään kotimaisia lihoja ja lihavalmisteita (ja pian sama juttu kalankin kanssa)? Tai että hammaslääkärissä on mahdollisesti koko maan paras tilanne? Tai että...niin. Esimerkkejä riittää ja riittää, mutta Keravan vain nimeltä tuntevat hokevat että äksdee, junttipaikka. 

Voisiko Pieksämäkeä vaivata samanlainen ilmiö? 

Mun veli on kohtalaisen hyvätuloinen pikkupomo. Alunperin vahingossa asettui Keravalle työn perässä, sai töitä Helsingistä ja Keravalle jäi. On todella tyytyväinen. Siellä on kaikkea ja mihinkään ei ole pitkä matka, pitää vain tiettyihin osiin osata olla menemättä ja rautatieasema iltaisin oli aika epämiellyttävä, kun oltiin käymässä. Pieksämäellä on hyvä just se, että junalla pääsee suoraan vaikka minne ja aika nopeasti. En ole asunut, mutta voisin kuvitella asuvani. Hulluja on joka paikassa. 

Vierailija
17/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan Pieksämäki oli rautatiekaupunki ja tänä päivänä se on vammaistenhoitokaupunki. Tosin siitä huolimatta väkiluku laskee ja asunnoista on kova ylitarjonta, minkä vuoksi asuntoja on tarjolla puoli-ilmaiseksi. Keskustakaksion saa omaksi halvimmillaan noin 10.000 eurolla, eikä omakotitaloistakaan montaa kymppitonnia tarvitse maksaa.

18/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30265 kirjoitti:

Noh, kyllähän jos vaikka torilla katsoo ympärilleen niin latomoa lukuunottamatta tulee olo kuin olisi Neuvostoliitossa. 😅

Vierailija
19/24 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele asuntoa ostamaan vaikka halpoja ovatkin, on nimittäin mahdollista että et pääse siitä enääeroon jos tarvis, vuokralla siinä suhteessa turvallisempaa. Jos on työ ja harrastuksia niin ei Pmäki yhtään sen kummempi pikkukaupunki kuin millään muukaan.

Vierailija
20/24 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari vuotta sitten ollessani 16 vuotias. Kirppiksillä pervit vanhat äijät kävi kourimassa ja tuijottelivat minkä ehtivät. Että varmasti löytyy ainakin jotain lasten ja nuorten raiskaajia. Muutenkin vähän ankea paikka, ja lukenut että ravintoloista on saatu ruokamyrkytyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi