Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioero ja ositus, yhteisen irtaimiston jako? Mitään arvokasta ei ole, huonekalut 15 v. vanhoja ym. Ex pyytää mua

Vierailija
17.08.2019 |

arvottamaan rahallisesti noiden arvoa. Mikä ihmeen järki siinä on? Ehdotin tarveperustaista jakoa. Mikä ihmeen arvo 15 vuotta vanhalla Sotka-tasoisilla huonekaluilla on paitsi käyttöarvo? Kiitos!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sulla on siis perinteinen mulgero eksä, joka tekee mitä tahansa kiusatakseen sua. On jo saanut kaiken irtaimiston, aiheuttanut sun potkut, saanut lasun sun kimppuun ja uhkaa käräjillä. Tällaista tapahtuu PALJON, et ole yksin!

Mä suosittelen että myötäilet eksää ja teet osituksen. Mutta tallenna myös kaikki viestit, turvaa selustasi! Älä anna vain eksän luoda "totuutta" virallisilla dokumenteilla. Eli hänellä on lasu-ilmoituksia susta, huomautuksia ja pyyntöjä toimia sääntöjen mukaan (irtaimiston jako). Pidä huoli että sullakin on todisteita eksän hulluudesta.

Jos se soittaa jatkuvasti niin talleta puhelutiedot. Jos se häiriköi niin nauhoita ja kuvaa. Tee itse ilmoitus lasuun hänestä jos tarvitsee.

Vastaa virallisiin viesteihin, muuten vaikutat hankalalta viranomaisen silmissä. Eli lyhyitä ystävällisiä vastauksia, ei ikinä viesteissä riitoja!

Anna huonekaluille hintaa euro-kaksi jos ne on oikeesti sen arvoisia. Vitonen tai kymppi jos on arvokkaampia. Tee mahdollisimman "oikein" kaikki.

Oon pahoillani, syvästi, sun puolesta. Ja pahoillani siitä, että on tärkeämpää miltä vaikuttaa paperilla kuin mikä on totuus.. älä anna eksän kirjoittaa totuutta!

Noi potkut ei kyllä kuulosta ihan tositarinalta - tai siis ainakaan lailliselta perusteelta antaa potkuja jos työsi olet tehnyt työvuorojen mukaan kuitenkin?

Vierailija
42/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat sinulla, ne lasten lelut ovat lasten tavaroita. Jokainen saa erossa omat tavaransa. Äiti ja lapset saavat astiat ja keittotarpeet. Ota sinä se pesukone , lasten sängyt ja petivaatteet. Tehkää paperi, jossa lukee irtaimisto jaettu sovussa, eikä sitä saa kumpikaan moittia. Sitten allekirjoitukset. Ei kukaan  tuomari ota asiakseen jakaa arvotonta kotia. Jos olet jotain vailla laita Tori.fi ilmoitus, että mies vie kaikki tavarat. Kyllä me muut sitten autetaan. Älä vastaa sen vieteihin enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekalut on nyt miehellä. Haluaako hän siis, että AP hakee ne pois ja maksaa niistä vai mikä idea miehen vaatimuksissa on?

Vierailija
44/51 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ilmeisesti haluaa, että maksan hänelle niistä, mitä haluan itselleni. Tosiasiassa ei hänellä ole aikomustakaan antaa mitään mulle, kunhan pyytää arvottamaan ja kiusaa. Ap

Vierailija
45/51 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ilmeisesti haluaa, että maksan hänelle niistä, mitä haluan itselleni. Tosiasiassa ei hänellä ole aikomustakaan antaa mitään mulle, kunhan pyytää arvottamaan ja kiusaa. Ap

Älä halua mitään.

Vierailija
46/51 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä,että tuossa mies yrittää vielä hallita tämän "yhteisen omaisuuden" kautta. Sinä olet rangaistukseksi saanut aloittaa tyhjästä. Mutta oikeasti tarvitsetko sieltä yhtään mitään? Jos olet tuollaisen ajan mennyt jo eteenpäin.

Vierailija
47/51 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, viisainta on olla haluamatta mitään. Viekööt sitten kaatopaikalle ym. Kiitos kaikille kommenteista! ap

Vierailija
48/51 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

edellinen rumba johti siihen, että menetin työni, koska ex tuli käymään työpaikallani ja pomoni koki asian riskiksi firman asiakkuuksien kannalta.  ap

Kun tämä ei ole laillinen irtosanomisperuste, niin lakkasin juuri uskomasta koko tarinaa.

Vierailija
49/51 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut irtisanomisen peruste, mutta koska hoidin isoja suomalaisia asiakkuuksia, jotka olivat ko. firmani suurimpia, tiedän, että pomoni koki exäni häröilyn riskiksi. Samaan aikaan lasu ravasi meillä kotona ja minä siellä, kun exäni sukulaisineen olivat huolissaan, kuinka hoidan lapset. Nyt taas uusi ilmoitus tehty ja sama rumba alkaa... ap

Vierailija
50/51 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, lähdin veljeni avustuksella uuteen kotiini. Kun olin ilmoittanut haluavani erota, ex kyttäsi jokaista liikettä, seurasi kauppaan, kyttäsi leikkipuistossa hoidossa ollutta lasta ym. Sitten asiaan tuli mukaan lastensuojelu, koska hänen mielestään olin kelvoton äidiksi. Nyt tapaamisen sovittu, mutta ex on tehnyt lastensuojeluilmoituksen 12 v. tyttäremme huonosta voinnista (joka johtuu isän käytöksestä) ja taas alkaa 3 kk palvelutarpeen arviointi. Edellinen rumba johti siihen, että menetin työni, koska ex tuli käymään työpaikallani ja pomoni koki asian riskiksi firman asiakkuuksien kannalta.  ap

Ap: exäsi on kohdistanut sinuun vainoamista. Tee rikosilmoitus asiasta.

https://www.riku.fi/erilaisia-rikoksia/muita-rikoksia/

Vierailija
51/51 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moikka! Juurikin näin eli minun pitää hinnoitella irtaimisto ja jos en tee sitä, vie käräjille (?!?). Siellä oltiin jo lasten tapaamisista, ex hävisi ja maksoi kulut.

ap

Se siis haluaa viedä sut käräjille kamasta, joka on täysin hänen hallinnassaan? Eihän tossa ole mitään järkeä. Yleensä ihmisiä haastetaan, jotta heiltä saadaan heidän hallinnassaan olevaa omaisuutta pois. Mä en tajua.

Näinhän se on. Ei sitä järjellä voi tajuta. Ja se koti-irtaimiston ositus peaänjakajalla maksaa tuhansia. Ja siitä voi vielä valittaa enain käräjille ja vielä hoviinkin. Itse käyn eroa suoraan from hell läpi kolmatta vuotta. Ja symppaan kyllä ap:ta. Vaikka kaiken exälle jättäisikin, voi tämä silti aina valittaa.... Keinoja kiusaamiseen löytyy ja toinen on jopa valmis siitä maksamaan....

Jos on vähävarainen, niin ei maksa itse oikeuskulujaan... vaan saa oikeusapuna ne. Eli me kaikki muut maksamme verojen muodossa tämän monivuotisen kiusaamisen.