Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioero ja ositus, yhteisen irtaimiston jako? Mitään arvokasta ei ole, huonekalut 15 v. vanhoja ym. Ex pyytää mua

Vierailija
17.08.2019 |

arvottamaan rahallisesti noiden arvoa. Mikä ihmeen järki siinä on? Ehdotin tarveperustaista jakoa. Mikä ihmeen arvo 15 vuotta vanhalla Sotka-tasoisilla huonekaluilla on paitsi käyttöarvo? Kiitos!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lähdin veljeni avustuksella uuteen kotiini. Kun olin ilmoittanut haluavani erota, ex kyttäsi jokaista liikettä, seurasi kauppaan, kyttäsi leikkipuistossa hoidossa ollutta lasta ym. Sitten asiaan tuli mukaan lastensuojelu, koska hänen mielestään olin kelvoton äidiksi. Nyt tapaamisen sovittu, mutta ex on tehnyt lastensuojeluilmoituksen 12 v. tyttäremme huonosta voinnista (joka johtuu isän käytöksestä) ja taas alkaa 3 kk palvelutarpeen arviointi. Edellinen rumba johti siihen, että menetin työni, koska ex tuli käymään työpaikallani ja pomoni koki asian riskiksi firman asiakkuuksien kannalta.  ap

Vierailija
22/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis exältä en ole saanut mitään, hankkinut pesukoneen ja imurin. Lapsille sängyt, sohvan, jossa nukun. Ja tori.fi:stä 80 eurolla 6 hengen ruokapöydän ja tuolit. En ole myöskään saanut lasten leluja, olen hankkinut uusia kavereiden kautta. Eli exän mielestä myös lasten lelut ja piirustukset kuuluu ositukseen. ap

Lasten tavarat (vaatteet, lelut, lastenhuoneen kalusteet yms) eivät kuulu koti-irtaimiston jaon piiriin. Ne ovat lasten. Ne saa kaikki lasten lähivanhempi pitää/viedä lasten mukana. Jos et ole mitään vienyt, selviät helpoimmalla, kun annat kaiken exälle ilman mitään vaatimuksia. Muista tehdä allekirjoitettu dokumentti. Todistajat mielellään mukaan, jos mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, lähdin veljeni avustuksella uuteen kotiini. Kun olin ilmoittanut haluavani erota, ex kyttäsi jokaista liikettä, seurasi kauppaan, kyttäsi leikkipuistossa hoidossa ollutta lasta ym. Sitten asiaan tuli mukaan lastensuojelu, koska hänen mielestään olin kelvoton äidiksi. Nyt tapaamisen sovittu, mutta ex on tehnyt lastensuojeluilmoituksen 12 v. tyttäremme huonosta voinnista (joka johtuu isän käytöksestä) ja taas alkaa 3 kk palvelutarpeen arviointi. Edellinen rumba johti siihen, että menetin työni, koska ex tuli käymään työpaikallani ja pomoni koki asian riskiksi firman asiakkuuksien kannalta.  ap

No tuohan on kovaa henkistä väkivaltaa sinua kohtaan. Ota yhteyttä viranomaisiin, hanki joltain taholta apua. Ehkä voisit saada lähestymiskiellon? Lastenvalvojalla kaikki faktat tiskiin.

Vierailija
24/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies otti mukaansa kun erositte? Miksei tavaroita jaettu silloin?

Vierailija
25/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies otti mukaansa kun erositte? Miksei tavaroita jaettu silloin?

En ole ap, mutta toinen on voinut muuttaa alkajaisiksi vaikka kalustettuun vuokrayksiöön, kunnes löytää itselle sopivan asunnon. Nyt on löytänyt ja tarvitsee huonakaluja sinne. 

Vierailija
26/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jäi sinne, kaikki tavara on siellä ex-kodissamme. Poliisin avustuksella hain lapsille välttämättömiä tavaroita ml. koulureput. ap

Nyt tosiaan taas lasusta otettu yhteyttä, kun ex tehnyt ilmoituksen ja nyt taas tutkitaan ja varmaan meille tulee kotiinkin sossu katsomaan, miten lapset voivat. Jotain mätää tässä järjestelmässä on, isän suojelu mennyt aika pitkälle...

Haluan myös mainita, että en ole koskaan estänyt lapsia tapaamasta isäänsä, puolestani voisivat asua siellä, mutta kun hädin tuskin haluavat tavata sen joka toinen viikonloppu :(

Vierailija
27/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin nimenomaan asuntoon, joka oli puoliksi kalustettu. Ekat pari viikkoa nukuttiin kahden lapsen kanssa isossa parisängyssä. Oli myös ruokapöytä ja telkkari sekä pesukone :) ap

Vierailija
28/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en nyt tajua. Siis tavarat on eksällä ja hän vaatii sinua hinnoittelemaan ne ositusta varten (eli maksaakseen sinulle?) ja uhkailee käräjillä jos ei onnistu?

Hinnoittele nyt vaan ne kamat, vaikka euron per kaluste. Käräjille voi toki viedä jos toinen ei suostu ositukseen, eli älä itse ole vaikea ja jätä hinnoittelematta.

Ikävä kuulla muuten tilanteestasi, tsemppiä uuteen alkuun!

Vierailija
29/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin nimenomaan asuntoon, joka oli puoliksi kalustettu. Ekat pari viikkoa nukuttiin kahden lapsen kanssa isossa parisängyssä. Oli myös ruokapöytä ja telkkari sekä pesukone :) ap

Eli siis miehelle jäi melkein kaikki teidän yhteiset huonekalut ja tavarat? Nyt haluaa jakaa ne / maksaa sulle osuutesi niistä?

Vierailija
30/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kaikki roska sille. Minulla olisi tänään ollut 7 hääpäivä mutta onneksi olen eronnut. Meillä oli sohvatyynyt kova juttu. Hän sai 2 minun sohvatyynyä. Muumi käsipyyhkeet laitettiin puokkiin. Minä sain pinkin. Sitten sain omat tavarani ja vapauteni ja se on kyllä enemmän kuin voi vaatia. 

Vierailija
31/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Juurikin näin eli minun pitää hinnoitella irtaimisto ja jos en tee sitä, vie käräjille (?!?). Siellä oltiin jo lasten tapaamisista, ex hävisi ja maksoi kulut.

ap

Vierailija
32/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita huonekaluille arvoksi satasia, paitsi ne jotka haluat itsellesi. Exälle annat kaikki ”arvokkaat” huonekalut” ja itse otat vain tarvitsemasi. Jos exä alkaa urputtaa niin sanot että se sai jaossa enemmän.

Vierailija
33/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka! Juurikin näin eli minun pitää hinnoitella irtaimisto ja jos en tee sitä, vie käräjille (?!?). Siellä oltiin jo lasten tapaamisista, ex hävisi ja maksoi kulut.

ap

Se siis haluaa viedä sut käräjille kamasta, joka on täysin hänen hallinnassaan? Eihän tossa ole mitään järkeä. Yleensä ihmisiä haastetaan, jotta heiltä saadaan heidän hallinnassaan olevaa omaisuutta pois. Mä en tajua.

Vierailija
34/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Se siis haluaa viedä sut käräjille kamasta, joka on täysin hänen hallinnassaan? Eihän tossa ole mitään järkeä. Yleensä ihmisiä haastetaan, jotta heiltä saadaan heidän hallinnassaan olevaa omaisuutta pois. Mä en tajua.

Näinhän se on. Ei sitä järjellä voi tajuta. Ja se koti-irtaimiston ositus peaänjakajalla maksaa tuhansia. Ja siitä voi vielä valittaa enain käräjille ja vielä hoviinkin. Itse käyn eroa suoraan from hell läpi kolmatta vuotta. Ja symppaan kyllä ap:ta. Vaikka kaiken exälle jättäisikin, voi tämä silti aina valittaa.... Keinoja kiusaamiseen löytyy ja toinen on jopa valmis siitä maksamaan....

Vierailija
35/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

...miten mulla on semmonen fiilis, että ei taidettaisi tuota ottaa käsittelyyn

"exä halua jättää mulle kaikki huonekalut. Rankaiskaa häntä jotenkin"

Vaikka se ex sua kohtaan onkin mulkero niin oikeus lapsiin hälläkin on, jos ei uhkaa heihin kohdista. Jos sulla lasten kanssa kaikki ok niin turha lasuja stressata. 

Vierailija
36/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaako ex että hän on saanut muutaman kympin huonekalut kun eukolle on jäänyt satasien pleikat ja Legot tms?

Vierailija
37/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

...miten mulla on semmonen fiilis, että ei taidettaisi tuota ottaa käsittelyyn

"exä halua jättää mulle kaikki huonekalut. Rankaiskaa häntä jotenkin"

Vaikka se ex sua kohtaan onkin mulkero niin oikeus lapsiin hälläkin on, jos ei uhkaa heihin kohdista. Jos sulla lasten kanssa kaikki ok niin turha lasuja stressata. 

Hovi tuskin ottaakaan. Käräjille pääsee kuka vaan, minkä vaan takia. Pesänjakajalle voi aina valehdella ties mitä. Loppupeleissä ilman todisteita tulee omituisten vaatija ja väittäjä häviämään. Mutta ennen sitä on laskutus juossut jo kovasti molemmilla.

Oma eroni on työllistänyt jo kuutta lakimiestä. Itsellä juoksee yhden omani ja pesänjakajan lasku, exällä onkin ollut eri asioissa jo 4 asianajajaa. Käräjilläkin on käyty pariin otteeseen, eli tuomarit, syyttäjät ja muut vielä tähän päälle. Ja tietysti nämä sekä syyttämättä jääneet esitutkinnat ja syyteharkinnat. Kovin on kallista molemmille osapuolille ja yhteiskunnalle eroaminen. Mutta kun kaikesta hölynpölystä on oikeus mennä vaikka oikeuteen asti ilman syyttäjääkin. (Syyttäjää ei tietysti näissä sopimusriidoissa edes käytetä.)

Vierailija
38/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaraa riittää maailmassa, eli jätä sinne vaan ihan rauhassa. 

Itse lähdin aikanaan pelkään repun kanssa, missä oli muutamat vaihtovaatteet. Taakse jäivät tempurin parisänky, iskusta hankitut huonekalut ja iittalan ja pentikin astiat. Kaikki mun maksamia, mutta se nyt sitten oli hinta sille, että pääsin ylipäätään lähtemään. Ekan yön nukuin lattialla reppu tyynynä. Onneksi oli kesä, niin en tarvinnut peittoa. Kesti kaikkiaan 3kk, että sain hakea omaa pienomaisuutta (mm kirjat, korut ja lisää vaatteita) pois.

En kyllä ymmärrä mitä eksällä tuolloin liikkui päässään: ihanko tuolla kiristyksellä olisin yhtäkkiä alkanut rakastamaan uudelleen. Aivan kaikkea muuta. 

Vierailija
39/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole saanut mitään exältä. Otin työvaatteeni mukaan, kun veljeni meidät "pelasti". Sen jälkeen kaikki siellä, hän on hävittänyt tietenkin vaatteemni ym., niitä ei ole. ap

Vierailija
40/51 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sulla on siis perinteinen mulgero eksä, joka tekee mitä tahansa kiusatakseen sua. On jo saanut kaiken irtaimiston, aiheuttanut sun potkut, saanut lasun sun kimppuun ja uhkaa käräjillä. Tällaista tapahtuu PALJON, et ole yksin!

Mä suosittelen että myötäilet eksää ja teet osituksen. Mutta tallenna myös kaikki viestit, turvaa selustasi! Älä anna vain eksän luoda "totuutta" virallisilla dokumenteilla. Eli hänellä on lasu-ilmoituksia susta, huomautuksia ja pyyntöjä toimia sääntöjen mukaan (irtaimiston jako). Pidä huoli että sullakin on todisteita eksän hulluudesta.

Jos se soittaa jatkuvasti niin talleta puhelutiedot. Jos se häiriköi niin nauhoita ja kuvaa. Tee itse ilmoitus lasuun hänestä jos tarvitsee.

Vastaa virallisiin viesteihin, muuten vaikutat hankalalta viranomaisen silmissä. Eli lyhyitä ystävällisiä vastauksia, ei ikinä viesteissä riitoja!

Anna huonekaluille hintaa euro-kaksi jos ne on oikeesti sen arvoisia. Vitonen tai kymppi jos on arvokkaampia. Tee mahdollisimman "oikein" kaikki.

Oon pahoillani, syvästi, sun puolesta. Ja pahoillani siitä, että on tärkeämpää miltä vaikuttaa paperilla kuin mikä on totuus.. älä anna eksän kirjoittaa totuutta!