Halvimmat hekan asunnot helsingissä
Kaipaisin neuvoja siihen millä alueella on hekalla helsingissä halvimmat asunnot.
Minun pitäisi löytää mahdollisimman halpa asunto itselleni, yksiö tai kaksio.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ei ole provo, miksi olisi ja miksi en voisi saada halpaa asuntoa?
Koska niiden perässä on muutama kymmenen tuhatta muutakin ottajaa. Jotka on jonottaneet vuosia.
Hah, jonot! Itse laitoin hakemuksen ja kämppä myönnettiin muutamassa arkipäivässä.
Kertoisitko mistä sait ja millaisen?
Vierailija kirjoitti:
Kävin yksi päivä eräässä Helsingin vuokratalokeskittymässä ja kävelin vuosien takaisen ihastukseni talon ohitse. Kävin sitten kurkkaamassa nimilistaa asuuko hän siellä edelleen. Asui kyllä, ja oli myös sukunimista päätellen rappunsa ainut suomalainen.
Oliko tämä Jammu S:n naapurissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän makoilen hason yksiössä. ;)
Laki vuokrankatosta pitäisi laittaa uudelleen voimaan.
Täsmälleen SAMAA MIELTÄ!
Vierailija kirjoitti:
Siis meneekö ne kämpät lähinnä s0mbuille ym ja n1steille?
Asuntoloista kun puretaan porukkaa, jotka on edes vähän skarpanneet, saavat kaupungilta asunnon, niillä on varalla joitakin asuntoja heille. En nyt sano että se olis väärin.
Ketkä saavat niitä uusia asuntoja?
Asuuko kukaan Hekan uusissa tai uudehkoissa taloissa?
En ole ap.
Kielo vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä pelkästään se, että hakee halvempaa kämppää. Kiireellisyyskriteerit on että on muuttouhka (määräaikainen vuokrasopimus tai joutunut olosuhteiden takia asunnottomaksi tai vuokranantaja irtisanonut sopparin).
Lisäksi tarve isommalle asunnolle esim. perheen lisäyksen takia tai muutto etelään muualta työn perässä. Lisäksi kotoa pois muuttavat nuoret.
Ja näissä olosuhteissa olevia hakijoita on enemmistö. Joten ne jotka vaan hakevat edullisempaa jäävät hännille. Kannattaa kartoittaa ne lähikuntien tarjonnat. Sieltä pääsee ihan nopeasti ja edullisesti Hesaan töihin, kouluun.
Samalla yritetään epätoivoisesti pitää yllä tasapainoisesta asukasrakenteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin yksi päivä eräässä Helsingin vuokratalokeskittymässä ja kävelin vuosien takaisen ihastukseni talon ohitse. Kävin sitten kurkkaamassa nimilistaa asuuko hän siellä edelleen. Asui kyllä, ja oli myös sukunimista päätellen rappunsa ainut suomalainen.
Itse asiassa, nyt kun kysyit, kyllä oli. Ei sama talo mutta siellä päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä pelkästään se, että hakee halvempaa kämppää. Kiireellisyyskriteerit on että on muuttouhka (määräaikainen vuokrasopimus tai joutunut olosuhteiden takia asunnottomaksi tai vuokranantaja irtisanonut sopparin).
Lisäksi tarve isommalle asunnolle esim. perheen lisäyksen takia tai muutto etelään muualta työn perässä. Lisäksi kotoa pois muuttavat nuoret.
Ja näissä olosuhteissa olevia hakijoita on enemmistö. Joten ne jotka vaan hakevat edullisempaa jäävät hännille. Kannattaa kartoittaa ne lähikuntien tarjonnat. Sieltä pääsee ihan nopeasti ja edullisesti Hesaan töihin, kouluun.
Samalla yritetään epätoivoisesti pitää yllä tasapainoisesta asukasrakenteesta.
Pidetäänkö muuten edelleen, nyt kun tuli tiukat tulorajat?
Asuin yksityisellä kun iso taloyhtiön remontti yllätti.. pistin hekalle asuntohakemuksen ja sain alle viikossa täysin remontoidun, suuremman ja halvemman asunnon:o vieläkin vaikea uskoa.
Ei lapsia, asun yksin. Ainiin ja tulevasta remontista ei tarvinnut edes laittaa mitään todisteita.. olisin voinut huijata.
Me saatiin Vantaan kaupungilta vuokrarivarikaksio tyyliin kaksi viikkoa hakemuksen laiton jälkeen. Olin yllättynyt, kun olin kuullut että jonossa on tuhansia ihmisiä.
Meitä oli hakemassa 2 korkeakoulutettua, edessä yhteen muuttaminen ja itse asuin toisessa kaupungissa jossa oli mun alalla vähän rajallisesti töitä tarjolla. Laitettiin hakemus kaikkiin kohteisiin joissa oli sopivan kokoisia saunallisia kämppiä, joten ehkä sekin auttoi antamaan vaikutelman että oikeasti olis tarvetta.
Asuttiin 2 vuotta ja säästettiin käsiraha omaan kämppään, sitten vapautettiin kämppä seuraaville. Moni kyllä selvästi oli asunut siinä jo pitkään, parkkis oli täynnä yllättävän kalliita autoja.
Mielestäni kaupungilla voisi ainakin osa kohteista olla sellaisia, että niissä olisi vaikka viiden vuoden aikaraja asumiselle. Onhan se epäreilua, että joku saa asua halvalla vaikka 30 vuotta ja toiset ei saa kohtuuhintaista kämppää millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa, nyt kun kysyit, kyllä oli. Ei sama talo mutta siellä päin.
Näinhän se on.
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin Vantaan kaupungilta vuokrarivarikaksio tyyliin kaksi viikkoa hakemuksen laiton jälkeen. Olin yllättynyt, kun olin kuullut että jonossa on tuhansia ihmisiä.
Meitä oli hakemassa 2 korkeakoulutettua, edessä yhteen muuttaminen ja itse asuin toisessa kaupungissa jossa oli mun alalla vähän rajallisesti töitä tarjolla. Laitettiin hakemus kaikkiin kohteisiin joissa oli sopivan kokoisia saunallisia kämppiä, joten ehkä sekin auttoi antamaan vaikutelman että oikeasti olis tarvetta.
Asuttiin 2 vuotta ja säästettiin käsiraha omaan kämppään, sitten vapautettiin kämppä seuraaville. Moni kyllä selvästi oli asunut siinä jo pitkään, parkkis oli täynnä yllättävän kalliita autoja.
Mielestäni kaupungilla voisi ainakin osa kohteista olla sellaisia, että niissä olisi vaikka viiden vuoden aikaraja asumiselle. Onhan se epäreilua, että joku saa asua halvalla vaikka 30 vuotta ja toiset ei saa kohtuuhintaista kämppää millään.
Vantaalla voi korkeakoulutetut saada, niin voidaan pitää yllä illuusiota tasapainoisesta asukasrakenteesta.
Kertoisitko tarkemmin Hasosta?