"Vuosaaret kauheat nuoret" kirjoittelu olikin johdettua - alueen FB ryhmään liittyi 700 ex-vuosaarelaista trollia
Vuosaari nousi otsikoihin kun Hesari kirjoitti artikkelin nuorten häiriköinnistä.
Helsingin Sanomien artikkeli ilmestyi 30. heinäkuuta. Samana iltana eräällä Hoo-foorumilla keskusteltiin siitä, miten tietyn väriset riekkuvat Vuosaaressa. Osasta kommentteja paljastui, että kauhistelija oli tuskin koskaan käynyt edes Helsingissä, Vuosaaresta puhumattakaan.
Seuraavaksi Vuosaaren Fb-ryhmään putkahti hetkessä yli 700 uutta jäsentä. Uusien FB-etävuosaarelaisten käsitys lähiöstä oli kristallinkirkas: Vuosaaresta on hyvää vauhtia kehittymässä no-go-zone.
https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/4124600-vuosaaresta-ei-tullutkaa…
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa nämä kaikesta kaikki tietävät maaseudun Teuvot.
Minua taas ei naurata pätkääkään vaan kyllästyttää nämä ilmeiset soopapropagandakampanjat kuten tämä ketju tai sen lähteenä oleva uutinen. Oli sen propagandan takana sitten hommapersut, anarkovarikset tai vaikka moskovansepot tai mikä agendaporukka tahansa.
Uutisen tekee propagandaksi sen tarkoitushakuisen epätoivoinen yritys kuitata todellinen ongelma pelkkänä persupropagandana. Ei pohjalla oleva ongelma siitä katoa että joku persuporukka älämölöää siitä netissä.
Nuoriso riehuu juttuja vois kirjoittaa vaikka Keravalta, Raumalta tai Kemistä. Ei mitään uutta viimeisen sadan vuoden ajalta. Ei se kerro mistään mitään.
Kannattaa käydä katsomassa Vuosaaren FB-ryhmää ja naamoja siellä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa nämä kaikesta kaikki tietävät maaseudun Teuvot.
Minua taas ei naurata pätkääkään vaan kyllästyttää nämä ilmeiset soopapropagandakampanjat kuten tämä ketju tai sen lähteenä oleva uutinen. Oli sen propagandan takana sitten hommapersut, anarkovarikset tai vaikka moskovansepot tai mikä agendaporukka tahansa.
Uutisen tekee propagandaksi sen tarkoitushakuisen epätoivoinen yritys kuitata todellinen ongelma pelkkänä persupropagandana. Ei pohjalla oleva ongelma siitä katoa että joku persuporukka älämölöää siitä netissä.Nuoriso riehuu juttuja vois kirjoittaa vaikka Keravalta, Raumalta tai Kemistä. Ei mitään uutta viimeisen sadan vuoden ajalta. Ei se kerro mistään mitään.
mikä tahansa mitä tahansa koska joku muu jotain muuta mitä tahansa
Siinä, geneerinen whataboutismi-template tulevaan käyttöönne.
Huutista vemputtaville hommahopoille!
Eli kun jossain tapahtuu ikäviä niin lauma näitä vihreitä noitia ryntää spämmäämään keskustelun täyteen liioittelua ja toinen toistaan "kamalampia faktoja".
Sen jälkeen sopiva toimittaja kirjoittaa jutun, kuinka koko ongelmaa ei koskaan ollutkaan tai ainakin se oli vahvasti liioiteltu, koska ryhmässä on noin hirmuisesti trolleja kirjoittamassa silkkaa itseään.
Melkoista epätoivoa havaittavissa näissä "tiedostavissa" piireissä vaikkakin ovela temppu. Pakko nostaa hattua.
Vierailija kirjoitti:
Eli kun jossain tapahtuu ikäviä niin lauma näitä vihreitä noitia ryntää spämmäämään keskustelun täyteen liioittelua ja toinen toistaan "kamalampia faktoja".
Sen jälkeen sopiva toimittaja kirjoittaa jutun, kuinka koko ongelmaa ei koskaan ollutkaan tai ainakin se oli vahvasti liioiteltu, koska ryhmässä on noin hirmuisesti trolleja kirjoittamassa silkkaa itseään.
Melkoista epätoivoa havaittavissa näissä "tiedostavissa" piireissä vaikkakin ovela temppu. Pakko nostaa hattua.
Touché
Eikö Iltalehti tehnyt jutun, jossa haastatellut kertoivat huutelusta ym.? Eli ei ollut täysin tuulesta temmattua. Vai muistanko näin väärin? Jossain FB-ryhmässä voi sitten olla ketä tahansa, mutta ei se itse ongelmaa poista, jos sellainen on.
Eihän Kansanuutisetkaan ilmiötä sinänsä kiellä, vaan sanoo rähinäsakin olevan moni kulttuuri nen, eli mukana on myös kantasuomalaisia.
Nykyinen asuinpaikka ei myöskään kerro siitä, onko joku käynyt tai asunut jossain. Itse asun Lahdessa, mutta olen asunut myös Keravalla ja kuulunut moneen muuhunkin "kaupunkiryhmään". Kyseiseen Vuosaariryhmään en kuulu. Joku kysyy kuitenkin.
Kannattaa muuttaa vuosaaresta vaikka eiraan niin ongelma poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Huutista vemputtaville hommahopoille!
Näin argumentoi viherälykkö.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ja nuorisotyö selvittivät jo asiaa, mitä sitä enää kohkaamaan.
Näino. Persut ovat jo saavuttaneet tavoitteensa.
Voisiko kyseessä olla asuntomarkkinoiden manipulointi? Jos halutaan turvata omat Westendin kämpät niin annetaan kuvaa että itään ei kannata muuttaa. Kyse on lopulta asuntosijoittajien ahdingosta.
Mua niinkuin monia muitakin Vuosaarelaisia on ihmetyttänyt tämä kohu. Itse käyn töissä Pohjois-Vuosaaressa vanhalla ostarilla ja ikinä ei ole ollut _minkäänlaista_ ongelmaa. En väitä, etteikö nuoriso aiheuttaisi häiriötä, mutta sitä tapahtuu ihan jokaisessa Suomen kolkassa.
Facebookin julkaisuja lukeneena saa juuri sellaisen kuvan, että asenteelliset tiettyä poliittista ryhmää kannattavat ihmiset trollaavat ja valehtelevat tapahtuneista asioista.
Tämä on hyvin ikävää ja yhtä väärin kuin nuorten huono käyttäytyminen.
Miksi emme edelleenkään, hyvinvointivaltiossa osaa suhtautua väkivaltaan ja vääryyksiin ilman väkivaltaa ja muita vääryyksiä? Fb:ssä on nuoria uhkailtu hakkaamisella ja muilla väkivallan muodoilla. Ja tätä tekevät aikuiset kantasuomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko kyseessä olla asuntomarkkinoiden manipulointi? Jos halutaan turvata omat Westendin kämpät niin annetaan kuvaa että itään ei kannata muuttaa. Kyse on lopulta asuntosijoittajien ahdingosta.
Kyllä vain. Uussuomalaiset valtaavat alueita terrorisoimalla jolloin kantaväestö muuttaa pois ja jäljelle jääneet perustavat alueelle sharia -lain. Tämä on nähty Euroopassa niin monta kertaa.
Satun olemaan töissä Vuosaaressa, ja tiedän että aloittaja on rasmusryhmän paskatrollaaja.
Tervetuloa vaan katsomaan menoa paikan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain. Uussuomalaiset valtaavat alueita terrorisoimalla jolloin kantaväestö muuttaa pois ja jäljelle jääneet perustavat alueelle sharia -lain. Tämä on nähty Euroopassa niin monta kertaa.
Tule käymään Helsingissä ja suolla vasta sitten tuota pseudopaskaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Niitä todellisia no-Go-alueita löytyy eri puolilta Suomea lähinnä paikkakunnilta, joiden asukkailla on hyvin rajattu geeniperimä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jäivät ihan virallisesti kiinni. Samaa tapahtuu tälläkin palstalla, Iltalehdessä, jne..
Tämä!
Uutisen tekee propagandaksi sen tarkoitushakuisen epätoivoinen yritys kuitata todellinen ongelma pelkkänä persupropagandana. Ei pohjalla oleva ongelma siitä katoa että joku persuporukka älämölöää siitä netissä.