Eikös täällä ole keskustelua näistä koulujen moderneista opetusmenetelmistä, joissa ollaan itseohjautuvia ja opettaja ohjaa vain pyydettäessä?
https://yle.fi/uutiset/3-10925064
https://yle.fi/uutiset/3-10919909
Tervetuloa vain nykyaikaan. Tätähän tämä on työelämässäkin. Ihan kuin kuvaus oman työpäivän aloittamisesta.
"Isoimmaksi ongelmaksi äiti kuvailee työhön ryhtymisen vaikeutta. Yleisen hälyn ja työskentelypaikan etsiskelyn vuoksi lapsi ei saa aloitettua hommiaan. Hälinässä selviämisen avuksi lapsi on saanut koulusta käyttöönsä henkilökohtaiset kuulosuojaimet, mutta lapsella on edelleen vaikeuksia huolehtia tehtävien suorittamisesta."
Kommentit (7)
Asia on keskusteltu täällä jo kolmessa eri ketjussa.
Ei enää uusia ketjuja, toivoisin, koska mitään uutta sanomista tuskin enää löytyy.
Tulee mieleen joukko-oppi, jolla jotkut nerot päättivät 70-luvulla korvata aritmetiikan.
Tuo malli ei sovi pojille ollenkaan, koska armeijassa siitä pitää oppia pois. Armeijan jälkeen pitää oppia takaisin ellei mene johonkin supersimppeliin suorittavaan työhön, jossa joku aina kertoo mitä tehdä
Vierailija kirjoitti:
"Opetusalan ammattijärjestö OAJ:n kehittämispäällikkö Jaakko Salo muistuttaa, ettei kahden koulun todistusarvosanojen eroista voi suoraan tehdä johtopäätöksiä kouluissa annettavan opetuksen tasosta. Salon mukaan oppilasarviointi eri koulujen välillä ei ole vertailukelpoista.
– Koulutuksen kansallisen arviointikeskuksen selvityksestä tiedetään, että esimerkiksi matematiikassa eri koulujen oppilaat ovat saaneet samalla osaamisella neljää eri numeroa, Salo selventää."
Ompa kiva kun jostain koulusta pääsee huippulukioon ja jostain jää yläasteen jälkeen ilman koulutuspaikkaa samalla osaamisella
Armeija on aivan erilainen juttu.
Siellä asiat perustuu sotilaskuriin.
Sota-asioissa juuri tarvitaan luovuutta, älykkyyttä, oivaltamista, itsenäistä työskentelyä yms., kaikilta upseereilta.
"Opetusalan ammattijärjestö OAJ:n kehittämispäällikkö Jaakko Salo muistuttaa, ettei kahden koulun todistusarvosanojen eroista voi suoraan tehdä johtopäätöksiä kouluissa annettavan opetuksen tasosta. Salon mukaan oppilasarviointi eri koulujen välillä ei ole vertailukelpoista.
– Koulutuksen kansallisen arviointikeskuksen selvityksestä tiedetään, että esimerkiksi matematiikassa eri koulujen oppilaat ovat saaneet samalla osaamisella neljää eri numeroa, Salo selventää."