En tajua miksi aloin opiskella hoitoalaa
Surkea palkka työhän ja koulutukseen nähden. Tekisi mieli keskeyttää koulu vaikka vika vuosi menossa. En todellakaan mene noita töitä tekemään tolla palkalla. Peruspalkka on joku 2600e, umpisurkea
Kommentit (29)
Mulla on kavereita Ruotsissa sairaanhoitajina ja siellä saa kyllä hyvää palkkaa. Ruotsissa niin kova hoitajapula, että palkat todennäköisesti nousevat entisestään, niin nousevat myös Suomessakin koska pula niin valtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalaa on muutkin kuin vain lähärit, vaikka moni ei niin tiedä ja luulee, että hoitoala on lähärien synonyymi.
En ole lähäri vaan sh opiskelija
Ap
Samaa paskaa taidat olla ..
Siinäpä vasta kysymys, ap. Ehkä hoitoalan palkat ja olot viimein muuttuu, kun täyspäiset hoitajat loppuu koko maasta kesken.
Terv. tarjoilijanakin tienasin enemmän vähemmillä työtunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kavereita Ruotsissa sairaanhoitajina ja siellä saa kyllä hyvää palkkaa. Ruotsissa niin kova hoitajapula, että palkat todennäköisesti nousevat entisestään, niin nousevat myös Suomessakin koska pula niin valtava.
Sulla on erikoinen käsitys hyvästä palkasta. Ruotsissa hoitajat tienestit neljän tonnin luokkaa, tuskin hyvä palkka kovin monen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on erikoinen käsitys hyvästä palkasta. Ruotsissa hoitajat tienestit neljän tonnin luokkaa, tuskin hyvä palkka kovin monen mielestä.
5-6 tonnia
Lähde ite vetämään tältä palstalta, kun et osaa tuon kohteliaampi olla. Kertaus: Keskustelupalstat ovat kaikkien ihmisten käytössä ja täällä ratkotaan myös arkisia probleemia. Turha yrittää tukkia toisen ihmisen suuta.
Onneksi lopetin heti alkumetreillä.
On hoitoalassa hyvätkin puolensa. Itse olen ihan tyytyväinen alavalintaan ja aion toistakin alaa opiskella. Elämä on täynnä valintoja. En tajua miten jotkut jaksaa valittaa kokoajan kaikesta. Hoitoalalla oli ihan kivaa ja paljon hyviä puolia, miksei niistä koskaan puhuta?
Ei se haittaa jos kouluttautuu väärään ammattiin, niin käy todella monelle. Onneksi tänä päivänä alanvaihto on ihan tavallista.
No kyllä on! Sairaanhoitajat tienaa hyvin ihan jo naapurimaa Ruotsissa ja siellä on ihan sama hintataso kuin Suomessa! Joskus luin, että Hollannissa ja Espanjassakin olisi hyvä palkka? Ja kuitenkin halvempia maita kun Suomi. Norjassakin palkka on niin kova, että käteen jää enemmän rahaa vaikka maan hintataso onkin korkeampi.