Miksi pettäminen on niin paha asia?
Kommentit (33)
Minua häiritsisi pettämisessä se, että mies tekisi niitä ihania, intiimejä asioita, joista yhdessä nautimme, jonkun toisen kanssa. Seksi on minulle osa rakastamista, siinä ollaan yhdessä niin luovalla ja kauniilla tavalla.
Parisuhteen yksi kulmakivi on luottamus. Pettämällä tämä rikotaan . Jokaikinen pettäjä on tunne-elämältään epänormaali. Täysjärkinen ihminen tietää kuinka paljon pettäminen loukkaa ja eroaa siitä huonosta liitosta ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta siinä on valehtelu ja selän takana toimiminen. Jos saisin kuulla, että mieheni on pettänyt minua, se valehtelu ja salaaminen olisi vielä pahempaa kuin seksi toisen naisen kansssa. En voisi enää luottaa häneen. Joten vaikea olisi anteeksi antaa ja en tiedä pystyisinkö enää jatkamaan suhdetta. En ihmettele yhtään, miksi monet eroaa pettämisen vuoksi.
Katson että mies on syypää jos sen teen koska hän on haluton eikä hae haluttomuuteen apua.
Siis tuollainen ajatusmaailma jotenkin kauhistuttaa, minulla on oikeus pettää koska minä haluan seksiä, eikä puoliso anna.
Eläimiin sekaantujat ja raiskaajat ajattelee varmaan vähän samalla tavalla.
Koska minä haluan, ja minulla on oikeus, ja minulla on tarpeita. Viis muista, muiden tunteista, kunhan minä saan mitä haluan ja otan sen vaikka väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta siinä on valehtelu ja selän takana toimiminen. Jos saisin kuulla, että mieheni on pettänyt minua, se valehtelu ja salaaminen olisi vielä pahempaa kuin seksi toisen naisen kansssa. En voisi enää luottaa häneen. Joten vaikea olisi anteeksi antaa ja en tiedä pystyisinkö enää jatkamaan suhdetta. En ihmettele yhtään, miksi monet eroaa pettämisen vuoksi.
Katson että mies on syypää jos sen teen koska hän on haluton eikä hae haluttomuuteen apua.
Siis tuollainen ajatusmaailma jotenkin kauhistuttaa, minulla on oikeus pettää koska minä haluan seksiä, eikä puoliso anna.
Eläimiin sekaantujat ja raiskaajat ajattelee varmaan vähän samalla tavalla.
Koska minä haluan, ja minulla on oikeus, ja minulla on tarpeita. Viis muista, muiden tunteista, kunhan minä saan mitä haluan ja otan sen vaikka väkisin.
Enhän minä tiedä, mitä miehellä on menossa. Kaikki viittaa siihen että hänellä on jotain jonkun toisen miehen kanssa.
Ap ei ole vielä vastannut miksi ero ei muka olisi mahdollinen. Vastaa Ap kysymykseen. Miksi et voi erota?
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole pettämistä jos kerrot että tästä lähtien haet seksisi muualta. Mies voi sitten päättää miten elää tiedon kanssa.
Pitääkö se asia oikeasti hieroa _aina_ toisen naamaan? Olen reilu nelikymppisenä käytännössä vaimoni omaishoitaja jo nyt ja varmasti terveydentilan heiketessä jossain vaiheessa loppuu seksi kokonaan. Tottakai haluan olla uskollinen, mutta vielä enemmän haluan olla satuttamatta vaimoani. Mahdollisen, epätoivotun, syrjähypyn pitäisin todennäköisesti omana tietonani.
Rakastava ja luottava ihminen uskoo kaikkensa toisen hyvyyden varaan.
Pettäminen rikkoo paitsi suhteen, myös pohjan kaikelta, mille elämä on rakennettu ja varmuuden omaan arviokykyyn.
Alinta paskaa, mitä kellekään voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Rakastava ja luottava ihminen uskoo kaikkensa toisen hyvyyden varaan.
Pettäminen rikkoo paitsi suhteen, myös pohjan kaikelta, mille elämä on rakennettu ja varmuuden omaan arviokykyyn.
Alinta paskaa, mitä kellekään voi tehdä.
Juuri näin.
https://yliuskottomuudesta.blogspot.com/
Pettäminen satuttaa niin pahasti, että toivon ettei kukaan koskaan pettäisi puolisoaan.
Siis onko tää rahakysymys vai mitä..?
On edelleen aika urpoa väittää ettei VOI erota. Se on sun valinta pysyä avioliitossa, joka ei toimi. Itse haluat olla sen haluttoman miehen kanssa, kun vaihtoehto ei oo yhtä kiva, ehkä elämässä tulis sit joku toinen ongelma (rahattomuus?).
Älä petä, urpo. Sano miehelles suoraan kun lähdet toisen miehen sänkyyn. Anna hänen sitten erota susta jos haluaa.