Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa huonoja puolia koirasta lemmikkinä!

Vierailija
16.08.2019 |

Juu kaikki rakastetaan omia ihania lemmikkejämme, mutta nyt kaipaisin kuulla niistä kerroista kun turrista olisi tehnyt mieli tehdä vanttuut tai siitä kun lomamatka peruuntui kun koiranhoitoon tuli esteitä.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet näistä luetelluista "ongelmista" on kyllä hoidettavissa ihan kouluttamalla. Mua ärsyttää omassa koirassa vaan karvanlähtö mutta siihenkin tottuu... Ja se ku yöllä herää siihen jäätävän iso ääniseen pallien lussutukseen:D

:D :D :D TAMA!!!!

Ma nukun jopa korvatulpat korvissa kun olen herkkauninen. En heraa mun koiran kuorsaukseen (vaikka kuorsaa kuin aikuinen mies), mutta tuohon pallilussutukseen kylla! :D :D :D 

Vierailija
42/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

En kuitenkaan suosittele "yksinhuoltajalle" (siis etta ottaa koiran yksin) ja on hyva olla myos tukiverkko, joka tarvittaessa voi hoitaa koiraa (jos olet itse esim. kuumeessa ym). 

Hmm? Itse olen tukiverkoton kahden koiran yksinhuoltaja ja minä kyllä tykkään. Mutta olenkin ns. kotihiiri joka en ilman koiriakaan matkustelisi, harrastaisi kodin ulkopuolella tms. Sairaanakin on aina koirat saanut ihan tarpeeksi ulkoilutettua, kyllä ne esim. viikon menee ihan pelkällä pissatuksella/kakatuksella ilman pitkiä kävelyitä. Nykyään asun rivitalossa niin on vielä paljon helpompi tällaisissa tapauksissa kuin kerrostlaossa, mistä oli pakko aina lähteä ihan ulos asti koirien kanssa. Nyt sen kun avaa oven pihaan niin voi käydä tarpeillaan.

Ma olin kanssa yh:na vahan reilut puoli vuotta, ja mun mielesta taas oli aika rankkaa se kolme kertaa paivassa ulkoiluttaminen kaiken muun paalle. Tuntui etta viikolla ei aika riittanyt mihinkaan muuhun kuin koiran ja talouden hoitoon, ja olin kroonisen vasynyt kun vain viikonloppuisin oli aikaa levata. 

Ei mullakaan viikolla aikaa mihinkaan harrastuksiin jaanyt. 

Ja siis mulla on ok-talo, eli tarvittaessa olisin voinut paastaa koiran vaan pihalle mutta se ei oikein tykkaa tehda tarpeitaan omalle reviirilleen, eli saattaa pidattaa vaikka olisikin ulkona, kunnes paasee kunnon lenkille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää jo valmiiksi se päivä, kun joutuu luopumaa siitä vanhasta rakkaasta uskollisesta ystävästä.

Vierailija
44/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pennulla voi mennä liki vuosi tai ylikin kunnes on fysiologisia edellytyksiä saavuttaa työpäivän yli kantava pidätyskyky. Senkin jälkeen se voi olla ns. ilopissijä eli peräpäätä heiluttaessa lennättää pissaa ympäriinsä. Tervekin koira oksentaa sen pari kertaa vuoteen, ajoitus on yleensä kun omistaja on jo myöhässä menoista. Suomessa on Lappia lukuunottamatta keskimäärin noin kuusi kuukautta jolloin punkkeja voi esiintyä, liikkuvat lyhyilläkin plussakelin jaksoilla. Ei ole sellaista punkkiainetta, jolla estää koiran kantavan punkkeja turkissaan sisään. Osa aineista tappaa tunneissa-vuorokaudessa turkin myrkkypitoisuudella taikka punkin vasta imettyä verta, mutta mikään valmiste ei takaa ettetkö voi koiraa rapsutellessa saada kirmaavaa punkkia käteesi.

Vaivan lisäksi niistä on iloakin, mutta keskinkertaisesti kasvatetun lapsen saa huomattavasti helpommin tutuille/sukulaisille hoitoon kuin koiran.

Liki tai yli vuosi työpäivän pidättämiseen? Jollain kääpiökoiraroduilla ehkä, yleensä muuten ei. Itse olen 20 vuotta omistanut ja pienimuotoisesti kasvattanut terrierirotua ja yleensä 4 kk iässä ovat jo niin että pystyy pidättämään työpäivän. Hitaimmilla yksilöillä mennyt 7 kk ikään. Tuokaan ei yleensä niin haittaa, koska käytän papereita kylppärissä minne opetan pennun menemään, niin että niitä vahinkoja on töistä tullessa vain siellä jos jossain, eikä tarvi mattoja ja lattioita joka puolelta käydä läpi että missä on pissoja tai kakkoja.

Vierailija
45/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kolme koiraa, joista tämä nykyinen on niin haastava, että olen päättänyt, että en enää KOSKAAN ota koiraa, vaikka ovatkin ihania. Nykyinenkin koira on perheen kesken tosi ihana, uskollinen ystävä, seuralainen jne, mutta se haastavuus on vähän liikaa. Tässä vähän listaa sen pohjalta mitä itselle tulee mieleen: 

- jos koira sairastelee voi tulla eläinlääkärikuluja, jotka voi olla kalliitakin esim. hammasoperaatiot on hintavia. 

- mahataudit on hanurista niin koiralla kuin ihmiselläkin. 

- koiraa ei voi jättää yksin pitkäksi aikaa. 

- meillä haastava koira, jota ei voi viedä mihin tahansa hoitoon. 

- vakuutukset ovat kalliita ja korvaavat nykyään aika huonosti, tarkkana saa olla vakuutusta ottaessa että mitä kaikkea se pitää sisällään. 

- bisnes koiriin ja muihinkin lemmikeihin liittyen kiihtyy koko ajan ja näistä osa on aivan turhia palveluita/tuotteita tai tutkimuksia ell-asemilla. 

- koiralla voi olla piileviä sairauksia, jotka tulevat esiin vasta myöhemmin pentuiällä tai vasta aikuisena ja kasvattaja ei ole velvollinen näitä korvaamaan mitenkään, kuten esim. nivelrikko, jota ei edes voida parantaa. 

- jos koira ei ole ihan niin perustyyppi niin käyttäytymiseen liittyvät ongelmat ovat raskaita; esim. meillä ei voi käydä vieraita koska koira pelkää ja haukkuu aivan kuin paikalla olisi jotain hirviöitä + esim. huoltomies ei voi tulla noin vain korjaamaan jotain rikki mennyttä asiaa, koira on erittäin herkkä ja reagoi mitä hulluimpiin asioihin haukkumalla ja motorisella levottomuudella, ei pidä pikkulapsista, pelkää eläinlääkäriä, vahtii naapureita jne.

- oma jaksaminen on välillä kortilla haastavan koiran kanssa ja koirakoulut ovat kalliita (niihin ollaan kyllä satsattu)

Vierailija
46/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut kolme koiraa, joista tämä nykyinen on niin haastava, että olen päättänyt, että en enää KOSKAAN ota koiraa, vaikka ovatkin ihania. Nykyinenkin koira on perheen kesken tosi ihana, uskollinen ystävä, seuralainen jne, mutta se haastavuus on vähän liikaa. Tässä vähän listaa sen pohjalta mitä itselle tulee mieleen: 

- jos koira sairastelee voi tulla eläinlääkärikuluja, jotka voi olla kalliitakin esim. hammasoperaatiot on hintavia. 

- mahataudit on hanurista niin koiralla kuin ihmiselläkin. 

- koiraa ei voi jättää yksin pitkäksi aikaa. 

- meillä haastava koira, jota ei voi viedä mihin tahansa hoitoon. 

- vakuutukset ovat kalliita ja korvaavat nykyään aika huonosti, tarkkana saa olla vakuutusta ottaessa että mitä kaikkea se pitää sisällään. 

- bisnes koiriin ja muihinkin lemmikeihin liittyen kiihtyy koko ajan ja näistä osa on aivan turhia palveluita/tuotteita tai tutkimuksia ell-asemilla. 

- koiralla voi olla piileviä sairauksia, jotka tulevat esiin vasta myöhemmin pentuiällä tai vasta aikuisena ja kasvattaja ei ole velvollinen näitä korvaamaan mitenkään, kuten esim. nivelrikko, jota ei edes voida parantaa. 

- jos koira ei ole ihan niin perustyyppi niin käyttäytymiseen liittyvät ongelmat ovat raskaita; esim. meillä ei voi käydä vieraita koska koira pelkää ja haukkuu aivan kuin paikalla olisi jotain hirviöitä + esim. huoltomies ei voi tulla noin vain korjaamaan jotain rikki mennyttä asiaa, koira on erittäin herkkä ja reagoi mitä hulluimpiin asioihin haukkumalla ja motorisella levottomuudella, ei pidä pikkulapsista, pelkää eläinlääkäriä, vahtii naapureita jne.

- oma jaksaminen on välillä kortilla haastavan koiran kanssa ja koirakoulut ovat kalliita (niihin ollaan kyllä satsattu)

Pakko sanoa, että ihanaa <3 Tästä listasta puuttui kokonaan se mistä monet sellaisen perus koiran omistajat valittaa kuten ulkoilutus, sisäsiistiksi opettaminen, ruuan hinta, koira kerjää jne :D Mutta omasta kokemuksesta voin myös sanoa, että reaktiivisen koiran omistajana nuo tavalliset arjen jutut ei tunnu missään, kun toivoo, että selviäisi seuraavasta lenkistä ilman suurempaa ninjailua. 

Vierailija
47/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Haisee pahalle

-karvoja joka paikassa

-vaatii jatkuvasti ulkoiluttamista ja muutenkin vaatii huomiota

Pelkän hajun takia en ottaisi. Edellisellä seurustelukumppanilla oli pari koiraa ja oli helpotus päästä niistä eroon.

Nykyisellä tyttöystävällä kissa eikä se häiritse mitenkään. Ei haise, ei karvoja, päärjää itsekin joten ei vaadi niin paljon huomiota.

Tinderissäkin svaippasin aina vasemmalle jos oli koirakuvia silloin kun vielä käytin.

Vierailija
48/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolevat liian aikaisin. Tuntuu hullulta, että otamme vapaaehtoisesti kotiimme tuollaisen ihanan karvaturrin, joka omistautuu koko sielullaan meille ja jota itsekin rakastamme koko olemuksellamme ja sitten menetämme sen brutaalisti ja jäämme taas yksin. Miksi haluamme tuollaista tuskaa osaksemme?

Vierailija
49/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Haisee pahalle

-karvoja joka paikassa

-vaatii jatkuvasti ulkoiluttamista ja muutenkin vaatii huomiota

Pelkän hajun takia en ottaisi. Edellisellä seurustelukumppanilla oli pari koiraa ja oli helpotus päästä niistä eroon.

Nykyisellä tyttöystävällä kissa eikä se häiritse mitenkään. Ei haise, ei karvoja, päärjää itsekin joten ei vaadi niin paljon huomiota.

Tinderissäkin svaippasin aina vasemmalle jos oli koirakuvia silloin kun vielä käytin.

Ja hyva etta svaippasit! Miljoonat turhat chatit kayty kun kaynyt jossain vaiheessa ilmi, ettei vastapuoli pida koirista, "korkeintaan voi sietaa". 

Ei se mun koirakuva siella turhaan ollut, ja profiilissa teksti etta "pidathan (isoistakin) koirista"  :) 

Vierailija
50/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolevat liian aikaisin. Tuntuu hullulta, että otamme vapaaehtoisesti kotiimme tuollaisen ihanan karvaturrin, joka omistautuu koko sielullaan meille ja jota itsekin rakastamme koko olemuksellamme ja sitten menetämme sen brutaalisti ja jäämme taas yksin. Miksi haluamme tuollaista tuskaa osaksemme?

<3 Koska se on sen arvoista <3 

Tuli tama 6-vuotiaan pojan selitys siita, miksi koirat elavat niin lyhyen aikaa, mieleen:

“People are born so that they can learn how to live a good life — like loving everybody all the time and being nice, right?”

The Six-year-old continued,

“Well, dogs already know how to do that, so they don’t have to stay for as long as we do.”

https://www.goodthingsguy.com/opinion/why-dogs-live-shorter-lives/

Vierailija
51/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siskonlapsi on luonani hoidossa, ei voida leikkiä sisällä piilosta koska koira paljastaa lapsen piilopaikan heti.

Vierailija
52/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki se aika ja hellyys, jonka koira saa, on pois lapsilta ja puolisolta. En jaksa/ehdi enää leikkiä lapsen kanssa tai rapsutella puolisoa, kun olen hoitanut koiran. Se ei ole kyllä oikein.

Vierailija
53/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkuminen, päälle pomppiminen, saattaa purra.... olkoot omistajien vika, mutta koirassa se kädenjälki näkyy. Eihän aseetkaan tapa, vaan niiden omistajat - sillä erotuksella, että aseet ei pasko joka paikkaa tukkoon.

Siltikin, mukavampia luontokappaleita kuin valkoposkihanhet.

Vierailija
54/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieree, oksentaa, haisee, haisee, haisee. Yäk!!

Vierailija
55/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju, kuola, karvat, paska, kusen ruikkiminen, haukkuminen ja lihan syönti. Pahinta lihan syönti.

Vierailija
56/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden suu haisee ihan mädäntyneeltä kullilta.

Vierailija
57/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun et tiedä, kumpi on pahempi: kun koira herättää sinut kolmesti yön aikana päästäkseen pihalle vai se, kun ei vaivaudu herättämään.

Vierailija
58/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastovaikutus. Syö lihaa.

Vierailija
59/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee, tuo punkkeja sisään, likaiset jalat lenkin jälkeen, ällöä kerätä ja kuljettaa kakkoja, haukkuu yksin ja häiritsee naapureita, kallista viedä eläinlääkäriin, hankala matkustaa, kun pitää löytää hoitopaikka, pitää tulla suoraan töistä kotiin, jotta voi viedä sen pissalle, julkisiin ei aina pääse allergioiden takia, allergiset kaverit ei voi tulla kylään ja ei voi mennä koiran kanssa allergisten luo, iltaisin on pakko tulla nukkumaan aikaisin, ettei koira pidä mekkalaa yöaikaan naapureita häiriten, likastaa sohvia, mattoja ja sänkyjä, saattaa pissata tai kakata sisälle.

Vierailija
60/70 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haisee.

Ne sotkee.

Ne maksaa.

Ne rajoittavat elämääsi, koira määrää aikataulut ja ajankäytön.

Ne räkyttää ja ulisee ja saa välit naapureihin kiristymään.

Ystävät kaikkoavat ja sukulaiset välttelevät, kun olet aina vailla koiranruokkijahoitajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä