Mies ei voi heittää _mitään pois
Voi jumalauta kun palaa käpy. Ollaan muuttamassa, ja mun periaate on se, että mitä ei ole kahteen vuoteen tarvittu, tuskin tulee tarviimaan jatkossa eli pois vaan joko kaatopaikalle tai kirpparille ym. Meillä on varastossa jotain kusisia varatyynyjä joissa on korkeintaan kymmenen höyhentä jäljellä. Olin heittämässä niitä pois ajatellen, että kukaan vieras tuskin haluaisi vapaaehtoisesti tuollaiseen painaa päätään, niin kamala mökötys alkoi. "Hyviä tyynyjähän ne kunhan pesee".. olen kuulemma materialisti kun _aina pitää kaikki ostaa uudet.
Ja toinen oli jotkut lakanat joissa jotain tahroja jotka ei ole tässä muutaman vuoden aikana lähtenyt pesussa pois. Aattelin et ostan uuteen kotiin uusia lakanoita ettei tarvitse tyyliin missään pinttyneissä menkkaverissä nukkua niin taaaaas, materialisti!!
Onko äijä hamsteri vai minä materialisti?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
No heitä pois. Mitä sä täällä siitä iniset. Ei kai siihen lupaa tarvii kysellä
Johonkin pitää purkaa etten kääri tota äijää kohta niihin kusisiin tyynyihin!
Jos mies ei itse pese ja putsaa niitä tyynyjä ja lakanoita, en edes kyselisi saako heittää menemään. Huomaako edes, jos jotkut lakanat puuttuu? Muuttaessa nimen omaan on fiksua käydä kamat läpi juuri noin, turha tunkea heti uuden kodin varastot täyteen vanhaa tarpeetonta roinaa.
Heität pois ja jos kyselee muuton jälkeen (ei varmaan kysele, jos niitä kerta ei oo käytetty vuosiin), sano että "hävisivät varmaan muutossa, voi ei".
Exä ei suostunut laittamaan pois turhaa tavaraa, jolla hän ei tehnyt mitään, perusteluna "Pitäähän tämmöinen olla." Tyyliin koristeeksi ostettu ja kaapissa tai edellisen muuton jäljiltä muuttolaatikossa lojuva kävelykeppi tai miekka. Tai monta laatikollista kirjoja, joita ei koskaan lukenut, mutta niitä piti säilyttää silti tilaa viemässä.
Lohduttavaa kuulla, etten ole ainoa. Meillä sama ongelma. Enkä voi heittää pois silloin, kun kyse on miehen hankkimista tavaroista. Meillä se on minun mielestäni jo sairauden puolelle mennyttä hamstraamista. Yhden kerran yritettiin koota kirppikselle vietävää tavaraa, niin siihen mies suostui luovuttamaan lapsilta jääneitä rikkinäisiä leluja ja muuta täysin arvotonta rikkinäistä ja pilalle värjääntynyttä tavaraa. Ja koko ajan hän ostaa lisää. Yksi huone on kirjapinojen ja banaanilaatikoiden ja pussukoiden täyttämä niin, että sen läpi kulkee vain kapea polku. Nykyisin hän suostuu viemään kirjoja kirjaston kierrätyshyllyyn mutta tulos on se, että hän vie kaksi ja tuo viisi. Kyllä hän niistä osan lukeekin, mutta tosi moni jää odottamaan lukemista "sitten myöhemmin".
Tästä on riidelty ja tästä olen itkenyt lukuisia kertoja, eilen viimeksi, ja juuri tällä hetkellä olen vahvasti harkitsemassa muuttoa pois.
Miksi ne kusiset tyynyt ja veriset lakanat on ylipäänsä siellä kaapissa? Opettele heittämään pilalle menneen tavarat saman tien pois. Eikä sun tarvitse miehesi mielipiteitä kysellä tuollaisissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne kusiset tyynyt ja veriset lakanat on ylipäänsä siellä kaapissa? Opettele heittämään pilalle menneen tavarat saman tien pois. Eikä sun tarvitse miehesi mielipiteitä kysellä tuollaisissa asioissa.
Minä olen tuosta eri mieltä. Minusta toisen ihmisen omaisuutta ei ole lupa heittää pois, vaikka se kuinka ottaisi päähän.
No heitä pois. Mitä sä täällä siitä iniset. Ei kai siihen lupaa tarvii kysellä