Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdyvaltalaisten freezer meal ja meal prep -villitykset

Vierailija
16.08.2019 |

Mistähän mahtaa juontaa juurensa? Pakasteessa pitää olla valmiina 20+ ateriaa perheelle, myös ne maapähkinävoihilloleivät. Jääkaapissa oltava viikon joka ateria omassa rasiassaan valmiina. Onko niin, että kun ostavat isoissa pakkauksissa tavaraa (Costco, Sam's club) että se innostaa tekemään valmiiksi ruuat raaka-aineista? Eikö sähkökatkot ja ruuan pilaantuminen pelota, ruoka voi pilaantua myös pakkasessa? Oletko itse kokeillut kyseisiä metodeja, mitä ruokia olet valmistanut?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normisti meni 1-2h illassa kunnon ruan lattamiseen. Aina ei jaksa pikaspagettia ja purkkikastiketta. Nyt teen ruuat sunnuntai aamuisin, rasioihin jääkaappiin ja voila, minulla on 8h enemmän vapaa aikaa viikossa. Mikä etenkin työpäivien jälkeen (työ+matkat = 10h) tuntuu ruhtinaalliselta.

Ohjeina olen käyttänyt samoja tuttuja ruokia, joita olen aina tehnyt. Jotain uutta on kiva sekoittaa mukaan, mutta kaikkea ei tarvitse uudeksi vaihtaa.

Näin tulee syötyä myös kalaa säännöllisesti

Vierailija
22/31 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mö olen tosi kehno tuossa meal preppaamisessa, vaikka se ratkaisisi monta ongelmaa meidänkin perheessä. Etenkin ruokalistan tekeminen helpottaisi elämää ihan merkittävästi, koska joskus joutuu oikeasti raapimaan tikkuista päätään, että mitä sitä vääntäisi ruuaksi.

Asiaa ei helpota se, että teen 100% etätyötä. Mulla on valitettavasti tässä viimeiset kaksi vuotta työt koko ajan lisääntyneet, eikä ole enää välissä sellaisia leppoisia hetkiä, jolloin voisi päivän aikana pohtia ja suunnitella. Ei ole enää ruokatuntia, jonka voi käyttää kaupassa käyntiin, eikä työ/kotimatkaa, jossa voisi piipahtaa kaupassa tai hakemassa noutosafkaa.

Olen päässyt jo niin pitkälle, että sunnuntaisin teen jo alkuviikon salaatit (siis jonkin pastasalaatin tai coleslawn tms, joka toimii tuhtina lisäkkeenä), sit varsinaisesti ruualle ei ole enää niin iso päänsärky pilkkoa jotain kurkkua tai porkkanaa. Ja jo sekin helpotti, että päätin, että kerran viikossa meillä on soppaa. Viime viikolla oli pinaattikeittoa, tällä viikolla hernerokkaa ja ensi viikolla lohisoppaa (just kaivoin pakastimesta lihat rokkaan, niin totesin, että siellä on keittoa varten lohta valmiina). Kerran viikossa leivon jotain makeaa, jota voi sitten jääkaapista syödä niin kauan kuin se riittää.

Mut olishan se fiksua, että ei tarvitsisi joka päivä aloittaa alusta sitä pohdintaa, että mitä tänään syötäisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim tubettajalla prepper princess on omat viritykset sähkökatkosten varalle, eli ei pilaannu.

Mites sun ns ”elämä”?

Niin mitä siitä? Olen seurannut paria säästöaiheista kanavaa youtubessa, koska aihe kiinnostaa. Eli minulla ei ilmeisesti ole mielestäsi ”elämää”. Jepjep.

Ihan paria, ok. Ja ”säästö”, jep.

Sivusta, mikä ihme sinua ja tätä kiusaamista yläpeukuttaneita oikein vaivaa? Hankkikaa elämä...

Vierailija
24/31 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä niin työläältä se yksi iso suunnittelu- ja ruoanlaittopäivä, että ensiajattelulta mieluummin jaan sitä vaivaa pienempiin osiin.

Sitä en ymmärtänyt, miten saatte tehtyä kahdessa tunnissa koko viikon ruoat? Kun toisaalta tuo tyyli säästää tunnin, pari joka päivä.

Teettekö siis jotkut ruoat vuokiin kylmään paistovalmiiksi? Odottamaan päiväkausia paistoa?

Vihanneksista ja kasviksista tuoreenakin katoavat ravintoarvot hyvin nopeasti kun niitä pilkkoo. Hapettuminen kiihtyy kun tulee niitä pintoja. Tai jokin muu syy. On tutkittu.

En kritisoi, haluan ymmärtää.

Vierailija
25/31 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin arkkupakastimen ja kerralla teen ruokia isoja määriä ja laitan annosrasioissa pakastimeen. En huomaa mitään eroa maussa jos mikrottaa pakastetun aterian. Tosin minulla on hyvä mikro jossa on omat ohjelmat ja toiminnot.

Helpottaa ihan älyttömästi elämää ja säästää rahaa, kaupassakin tarvitsee käydä vain pari kertaa kuussa.

En halua joka päivä käyttää aikaa tuntia ruoan tekemiseen tai syödä jotain pikaista mutta kallista.

Vierailija
26/31 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim tubettajalla prepper princess on omat viritykset sähkökatkosten varalle, eli ei pilaannu.

Mites sun ns ”elämä”?

Niin mitä siitä? Olen seurannut paria säästöaiheista kanavaa youtubessa, koska aihe kiinnostaa. Eli minulla ei ilmeisesti ole mielestäsi ”elämää”. Jepjep.

Ihan paria, ok. Ja ”säästö”, jep.

Anteeksi, en tajua nyt mitä vihjailet. Kyllä, olen youtubessa seurannut säästö/budjetin luomis ja ruokaostoksissa säästö kanavia. Seuraan myös muita minua kiinnostavia aiheita, kuten historiaa, leipomista ja finanssiaiheita

Voit itse käydä katsomassa kuinka tuo prepper princess öyhöttää vakuutusten kilpailuttamisesta tai lainanhoitokuluista.

Mutta ilmeisesti laitoit minut johonkin hörhö kategoriaan, en vaan oikein tajua millä perusteella.

Vierailija
27/31 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meal prepataan joka sunnuntai. Kahden aikuisen talous ja aamiaista ei syö kumpikaan. Tehdään neljälle päivälle lounas ja kolmelle illallinen. Arki-illat on rauhallisia kun ei tarvitse ruoanlaittoa miettiä, torstaisin syödään ulkona tai take away ja kokataan ajan kanssa perjantaisin ja lauantaisin.

Vierailija
28/31 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tämä kiinnostaa, mutta miten sitten, kun ne salaatit ja pääruoat on siinä samassa fancyssä bentoboksissa, meneekö se salaattikin mikroon? Vai syödäänkö nakit ja muusi jääkappikylminä?

Vierailija
29/31 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin arkkupakastimen ja kerralla teen ruokia isoja määriä ja laitan annosrasioissa pakastimeen. En huomaa mitään eroa maussa jos mikrottaa pakastetun aterian. Tosin minulla on hyvä mikro jossa on omat ohjelmat ja toiminnot.

Helpottaa ihan älyttömästi elämää ja säästää rahaa, kaupassakin tarvitsee käydä vain pari kertaa kuussa.

En halua joka päivä käyttää aikaa tuntia ruoan tekemiseen tai syödä jotain pikaista mutta kallista.

Kuulostaa kätevältä! Mitä kaikkia ruokia pakastat? Teetkö ne ihan valmiiksi vai esivalmisteletko ne jotenkin ja kypsennät syöntipäivänä? Kiitos etukäteen vinkeistä!

Vierailija
30/31 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan kenelläkään mitään hyviä reseptejä?

Jos on amerikkalaisesta ruoasta kysymys ei ole hyviä resptejä.Kun katsoo heidän juhlia niin kyllä siellä suurpiirtein aina syödään hampurilaisia ja ranskalaisia tai hakuruokaa.  Vaikuttaa kuin ainut kerta kun perheet laittaa ruokaa on Thanksgiving. Kalkkunaa.

Vierailija
31/31 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin arkkupakastimen ja kerralla teen ruokia isoja määriä ja laitan annosrasioissa pakastimeen. En huomaa mitään eroa maussa jos mikrottaa pakastetun aterian

Ravinnon bioenergiat on nollassa tuon prosessin jälkeen. Itse suosin luomutuotteista tuoreena päivittäin valmistettuja ruokia. Mikroa en edes omista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi