Millaiset naiset harrastaa Joogaa, Niaa, energiahoitoja, energiakristalleja sekä jotain meditointitanssia?
Tunnen jollain tavalla mutten kunnolla pari naista, jotka näitä harrastaa. Miehenä en osaa sanoa muuta kuin että aika hihhulimenolta vaikuttaa, vaikkei ne naiset päällepäin kummallisilta vaikutakkaan.
Kommentit (40)
Miksi sanotte harrastavanne joogaa jos skippaatte henkisen osuuden?
Sehän on käytännössä vain venyttelyä ja kehonhuoltoa eri asennoissa, jos sen ottaa vain fyysisenä harjoitteena.
Naiset ovat keskimäärin aika laiskoja ja heikkokuntoisia, joten tuollainen muodikas loikoilu vetoaa paremmin kuin kunnon hikitreeni.
Noilla menetelmillä pyritään saamaan syvä yhteys omaan sisimpään ja todellisuuden näkymättömään osaan. Jotkin menetelmät toimii yksille ja jotkin toisille. Toki näiden harrastaminen muovaa ihmistä herkemmäksi ja hyvässä tapauksessa tasapainoisemmaksi. Jos hakee vain kicksejä tai valtaa esoteerisilla keinoilla, ei tasapainoa tai mielenrauhaa löydy. Joogata ja tanssia voi toki vain fyysisenä harjoituksenakin kuten täällä on todettu.
Minä harrastan joogaa.
Ihanaa rentouttavaa ja tulee ihan sellainen olo, että velatkin tuntuu saatavilta.
Suosittelen lämpimästi.
Kokeilkaa, tubesta vaikka lasten jooga. Siinä samassa tulee hyviä jumppaliikkeitä, jos vaikka on lihakset jumissa.
Millaiset ihmiset pitävät joogaa hihhulointina? Muutaman ääriuskovaisen tiedän joiden mielestä se on saatanallista. Mutta kyllä täysjärkisen ihmisen luulisi ymmärtävän oman kehonhallinnan olevan ihan posiitivinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on käytännössä vain venyttelyä ja kehonhuoltoa eri asennoissa, jos sen ottaa vain fyysisenä harjoitteena.
Venyttelyllä ja kehonhuollolla tarkoitetaan usein jotain aivan muuta. Voimajooga taitaa olla pelkkään treeniin keskittyvä nimitys.
Vierailija kirjoitti:
Jossain määrin noita asioita voi harrastaa kaikenlaiset naiset, siis persoonaltaan monenlaiset eikä kerro naisen ”hulluudesta” mitään, mutta täytyy sanoa, että ne fanaattisimmat tapaukset ja kunnon ”hihhulit” on yleensä traumataustaisia.
Hippi-/new age-piireissä ylipäätään on paljon traumataustaisia ihmisiä.
Mitä tarkoittaa traumataustainen?
t. tyhmä
Ei jooga, meditointi tai tanssi ole mitään hihhulia. Perinteisiä, monessa kulttuurissa käytössä olevia, tiiviisti ihmiselämään kuuluvia, monimerkityksellisiä kehon ja mielen hoitomuotoja. Ja tanssi on ihanaa. Energiahoidosta en tiedä. Jos on oikeasti "hihhuli" eli uskoo kaikenmaailman ideologioihin ja mystiikkaan, se kertoo yleensä siitä et on vaikeaa kohdata elämän realiteetteja. Että haluaa piiloutua tuollaisiin juttuihin oikealta elämältä. Ja siellä aika usein, jos syvemmälle mennään, on traumoja. Miksi ihminen niin kiivaasti hakee totuuksia ja mystifioi.
Itse harrastan joogaa kipeän selän takia ja meditaatiota stressin takia.
Olen joogaillut kymmenkunta vuotta. Lähdin siihen aikanaan siksi, kun lastensaannin jälkeen en osannut ollenkaan rauhoittua. Koko ajan olin hälytysvalmiudessa, vaikka lapset kasvoikin omin voimin toimeentuleviksi. Joogassa opin rentoutumaan ja pyyhkimään turhat ajatukset päästä.
Sitähän on tosiaan erilaisia suuntauksia, ja hihhulijoogaajat näkee siinä muitakin ulottuvuuksia kuin pelkkä mindfullnessiin verrattava rentoutus ja venyttely. Meillä on hathajoogaa, jonka vetäjä on hyvinkin jalat maassa-tyyppi. Ei mitään hömpötyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska olen kristitty enkä kaipaa pakanoiden taikauskoisia höpötyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että suurin osa kursseista on sellaisia, joissa ei avata henkisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat keskimäärin aika laiskoja ja heikkokuntoisia, joten tuollainen muodikas loikoilu vetoaa paremmin kuin kunnon hikitreeni.
Koetas astangajoogaa :D
Vierailija kirjoitti:
Itse harrastan joogaa kipeän selän takia ja meditaatiota stressin takia.
Missä kohtaa sinulla on selässä vikaa? Itselleni tuli selkäongelmia ja en todellakaan pysty tekemään normiharjoituksia muiden mukana vaan soveltelen omiani. Esimerkiksi siirtymät asennosta toiseen ovat osin täysin mahdottomia.
Mitä harjoitteita pidät lempeimpinä selällesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain määrin noita asioita voi harrastaa kaikenlaiset naiset, siis persoonaltaan monenlaiset eikä kerro naisen ”hulluudesta” mitään, mutta täytyy sanoa, että ne fanaattisimmat tapaukset ja kunnon ”hihhulit” on yleensä traumataustaisia.
Hippi-/new age-piireissä ylipäätään on paljon traumataustaisia ihmisiä.Mitä tarkoittaa traumataustainen?
t. tyhmä
Traumatisoivasta tapahtumasta puhutaan silloin, kun yksilö kokee niin uhkaavan tilanteen, että se aiheuttaa epätavallisen voimakkaita ja normaalia elämää häiritseviä reaktioita.
https://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/mielentervey…
Eli traumataustaisena sinulla on ollut tuollainen kokemus, josta on syntynyt trauma.
On ihan totta, että traumataustainen etsii rauhaa ajatuksilleen ja kokemuksistaan yli päästäkseen, helpottaakseen stressiä jne. Ei se suinkaan ole negatiivinen asia.
Kaikenlaiset naiset. Naiset ovat vähän hupsuja sillä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt noin pahasti yleistä. Kyllä naisissa on myös ihmisiä joilla on kanttia ottaa vastuu tekemisistään ja elämänvalinnoistaan itse.
Hörhöilyyn, kohtaloihin, uskontoihin ja milloin mihinkin taikuuteen taipuvaiset näyttäytyvät minulle lähinnä reppanoina, jotka haluavat aina piiloutua jonkin yliluonnollisen taakse. Ehkä heidän elämänsä on niin pahasti umpikujassa, he pelkäävät yleensäkin aloittaa elämää tai ovat tehneet niin paljon pahaa että siitä eivät kykene ottamaan itse vastuuta. Sitten tuollainen henkinen tutti pitää aikuisen saada suuhunsa selitykseksi miksi on elämässään siinä missä on. "Jumalan suunnitelma", "tähtiin kirjoitettu kohtalo", "enkeleiden johdatusta" jne.jne.
M41 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt noin pahasti yleistä. Kyllä naisissa on myös ihmisiä joilla on kanttia ottaa vastuu tekemisistään ja elämänvalinnoistaan itse.
Hörhöilyyn, kohtaloihin, uskontoihin ja milloin mihinkin taikuuteen taipuvaiset näyttäytyvät minulle lähinnä reppanoina, jotka haluavat aina piiloutua jonkin yliluonnollisen taakse. Ehkä heidän elämänsä on niin pahasti umpikujassa, he pelkäävät yleensäkin aloittaa elämää tai ovat tehneet niin paljon pahaa että siitä eivät kykene ottamaan itse vastuuta. Sitten tuollainen henkinen tutti pitää aikuisen saada suuhunsa selitykseksi miksi on elämässään siinä missä on. "Jumalan suunnitelma", "tähtiin kirjoitettu kohtalo", "enkeleiden johdatusta" jne.jne.
Herra insinööri on hyvä ja menee takaisin pyörittelemään exceleitään. Ainakaan nuo hihhulit eivät ole kaltaisiasi sisältä pystyynkuolleita tylsimyksiä, vaan todennäköisesti nauttivat elämästään aika lailla sinua enemmän.
Tuota... yksi lajityypin edustaja taisi hukuttaa pikkulapsensa (2 kok) kylpyammeeseen.
Muutama vuosi sitten.