Mitä kuoleman jälkeen on?
Mitä uskot kuoleman jälkeen tapahtuvan? Itse uskon että minulla on seuraava elämä ja kohtalo ohjaa ainakin jossain määrin elämääni. Todennäköisyys seuraavalle elämälle on sama kuin ennen syntymääni.
Kommentit (212)
Minä menen mieluummin helvettiin naimaan transtyttöjä pyllyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen kuolee, ruumis kevenee mystisesti 5 grammaa. Siis selittämättömästi, kaiken muun eritteen päälle.
Tämä on sielun paino.Se kevenee sen takia kun keuhkot tyhjenevät ilmasta. Typerys.
Mistä lähtien on ilma painanut mitään?
Et ole kuullut ilmanpaineesta saa tanan idi ootti?
Vierailija kirjoitti:
Kuten Stephen Hawnkins sanoi " Ihmisen aivot ovat kuin tietokone, ei ole taivasta rikkoutuneille koneille. Taivas on vain iltasatu ihmisille jotka pelkäävät pimeää".
Minua ajatus pimeydestä ja tiedottomuudesta ei pelota,
No nyt tietää sekin äijä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen kuolee, ruumis kevenee mystisesti 5 grammaa. Siis selittämättömästi, kaiken muun eritteen päälle.
Tämä on sielun paino.Se kevenee sen takia kun keuhkot tyhjenevät ilmasta. Typerys.
En tiennytkään että sitä grammoissa mitataan, mutta hyvä sitten että oon hedelmäpussit tyhjentänyt ilmasta ennen pinnoitusta. Kirja kaupan ilmasta ois maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että sitä grammoissa mitataan, mutta hyvä sitten että oon hedelmäpussit tyhjentänyt ilmasta ennen pinnoitusta. Kirja kaupan ilmasta ois maksaa.
*Punnitusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä lähtien kun se on koostunut hapesta, vedystä, typestä ja muista alkuaineista.
Kuoleman jälkeen on sitä ihan samaa kuin oli minun kohdallani 90 000 vuotta sitten. Täällä eli eri ihmislajeja, joide älykkyys vastasi vajavaista nykyihmistä. Missä 100 000 vuotta eläneiden tyyppien pyrkyryys on nyt?
Tästä asiasta voidaan olla montaa mieltä. Totuus selviää meille jokaiselle aikanaan. Itse uskon, että ihmisen tietoisuus ei katoa kuolemassa. Muutenhan kuolemanraja-kokemukset ei olisi mahdollisia. Ja ennenkuin kukaan alkaa siitä väittelemään: Kuolemanraja-kokemus on totta sen kokeneelle. Ihan sama mitä muut ajattelee.
Minä siirryn jonain päivänä ajasta ikuisuuteen Taivaaseen Herrani tykö. Sillä Hän on valmistanut meille sijan.
Sielut eivät haahuile kuoleman jälkeen. Kuolleet eivät tiedä mitään.
On oleva ylösnousemus, vanhurskasten että vääräin.
Jumala tuomitsee, ei ihminen.
Sitä tarkoittaa vertaus denarin päiväpalkasta, kaikki saivat saman osan, riippumatta miten paljon työtä he olivat tehneet.
Ryöväri pelastui ainoastaan uskosta, koska Jeesus lupasi, olet kanssani paratiisissa.
Uskon että jokaisen on kuitenkin tehtävä jotain jos turvaa Jumalaan, ei vain seurattava toisen elämää.
Leni Ti kirjoitti:
Tästä asiasta voidaan olla montaa mieltä. Totuus selviää meille jokaiselle aikanaan. Itse uskon, että ihmisen tietoisuus ei katoa kuolemassa. Muutenhan kuolemanraja-kokemukset ei olisi mahdollisia.
Totta kai ovat. Hapenpuute aivoissa aiheuttaa hallusinaatioita, hyvin yksinkertainen ilmiö.
En kuulu mihinkään uskontokuntaan ja elämänkatsomukseni on hyvin tiedelähtöinen. En pidä kovin älykkäänä ihmistä joka uskoo kristinuskon jumalaan ja tuonpuoleiseen kuten Raamattuun on satuiltu. En toisaalta pidä myöskään kovin älykkäänä ihmistä joka on sitä mieltä että kuoleman jälkeen ei missään tapauksessa ole mitään. Ei ihminen ole niin kehittynyt että tiede ja sen tekijät olisivat vielä lähelläkään totuutta maailmankaikkeudesta.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu mihinkään uskontokuntaan ja elämänkatsomukseni on hyvin tiedelähtöinen. En pidä kovin älykkäänä ihmistä joka uskoo kristinuskon jumalaan ja tuonpuoleiseen kuten Raamattuun on satuiltu. En toisaalta pidä myöskään kovin älykkäänä ihmistä joka on sitä mieltä että kuoleman jälkeen ei missään tapauksessa ole mitään. Ei ihminen ole niin kehittynyt että tiede ja sen tekijät olisivat vielä lähelläkään totuutta maailmankaikkeudesta.
Et pidä älykkäänä ihmistä joka uskoo satuihin, mutta toisaalta et myöskään pidä älykkäänä ihmistä joka pohjaa mielipiteensä nykytieteen parhaaseen tietämykseen ja loogiseen päättelyyn? Mitäköhän sinä sitten mahdat pitää älykkäänä?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei pelastu ilman Jeesusta. Jokainen joutuu kuolemansa jälkeen tuomiolle, josta selviät ilman kadotustuomiota vain, jos uskot Jeesukseen. Jeesus varoitti monet kerrat kadotuksesta, lue Raamatusta.
Tosin Jeesus myös sanoi että hyvät tuomitaan hyvistä teoistaan ja pahat pahoista teoistaan... Monikin virke raamatussa viittais siihen että kaikille ei samanlaista tuomiota tulisi. Sitäpaitsi sana "tuomio" ei tarkoita vain "pahaa" Tuomio voi olla myös hyvä tuomio.
Näin ainakin Raamattu tästä asiasta sanoo. Vaikka aina oletetaan että "hän on nyt siellä paremmassa paikassa" mutta entä jos ei olekaan? Tässä kirjoituksessa aika karmiva tuo aloituskuva...
https://kutsuhuutotaivaaseen.blogspot.com/2021/01/tahdotko-taivaaseen.h…
Śrīla Bhaktivinod Ṭhākur
Durlabha mānava-janma
...
‘saṁsār’ ‘saṁsār’, kori miche gelo kāl
lābha nā koilo kichu, ghaṭilo jañjāl [2]
(2) Elämä toisensa jälkeen on kulunut tässä aineellisessa maailmassa, kaikki aikani on mennyt hukkaan (materialistisen perhe-elämän orjuudessa). En ole saanut yhtään mitään ja olen kokenut vain ongelmia ja huolia.
...
e deho patana ho’le ki robe āmār?
keho sukha nāhi dibe putra paribār [4]
(4) Mitä minulle jää jäljelle, kun tämä ruumis kaatuu kuolleena maahan? Silloin eivät poikani eivätkä rakkaimmat läheiseni pysty antamaan minulle minkäänlaista onnea.
garddabher mata āmi kori pariśram
kāra lāgi’ eto kori, nā ghuchilo bhram [5]
(5) Teen joka päivä kovasti töitä kuin aasi, ja silti ihmettelen, kenen vuoksi yritän niin kovasti? Olen edelleen niin monien illuusioiden vallassa!
dina jāy michā kāje, niśā nidrā-baśe
nāhi bhāvi maraṇa nikaṭe āche bose [6]
(6) Tuhlaan jokaisen päiväni turhiin ja merkityksettömiin asioihin, ja yöni kuluvat unen vallassa. Enkä ajattele hetkeäkään koko vuorokauden aikana, että kuolema on aina läsnä.
bhālo manda khāi, heri, pari, chintā-hīna
nāhi bhāvi, e deho chāḍibo kon dina [7]
(7) Elän huoletonta elämää: syön, ulkoilen, pukeudun haluamallani tavalla, mutta en ajattele sitä, että jonain päivänä minun on luovuttava tästä kehosta.
deho-geho-kalatrādi-chintā abirata
jāgiche hṛdoye mor buddhi kori hoto [8]
(8) Sydänparkaani piinaavat jatkuvat huolet toimeentulostani ja huolet, jotka johtuvat kehostani, kodistani, vaimostani, sukulaisistani ja julkisista velvollisuuksistani. Nämä huolet aiheuttavat minulle kärsimystä ja tuhoavat järkeni.
hāy, hāy! nāhi bhāvi — anitya e saba
jīvana bigote kothā rohibe vaibhava? [9]
(9) Voi, voi! Miten valitettavassa tilanteessa olenkaan! Olen uppoutunut näihin ongelmiin ajattelematta, että ne ovat lyhytaikaisia ja katoavat pian unholaan. Mitä aineelliselle omaisuudelleni tapahtuu kuolemani jälkeen?
śmaśāne śorīra mama poḍiyā rohibe
bihaṅga-pataṅga tāy bihāra koribe [10]
(10) Kun ruumiini heitetään polttohautausmaalla olevaan kuoppaan, se vain makaa siellä liikkumattomana. Varikset, korppikotkat, muurahaiset ja madot kerääntyvät paikalle ja herkuttelevat sillä!
kukkur sṛgāl sob ānandita ho’ye
mahotsava koribe āmār deho lo’ye [11]
(11) Kulkukoirat ja shakaalit iloitsevat, juhlivat ja herkuttelevat ruumiillani.
je deher ei gati, tāra anugata
saṁsār-vaibhava āro bondhu-jon jata [12]
(12) Katsokaa, tämä on tämän aineellisen ruumiin lopullinen kohtalo! Ja hämmästyttävää on, että kaikki maalliset saavutukseni, kotini, perheeni ja ystäväni tulevat kokemaan saman kohtalon!
...
jgf
Kuolemaa seuraa pelkkä tyhjyys. Näin se vain menee... Pitäviä todisteita mistään muusta ei ole esitetty.
Myös kristinuskossa Jeesus ei myös kertonut ihan kaikkea, koska häntä ei olisi ymmärretty oikein. Raamatussa (Johannes 16 - Raamattu 1992 (KR92) - RAAMATTU.FI)
on teksti, jossa sanotaan:
”Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan”.
Elikkä tieto tuotiin eri kansoille eri aikoina juuri sen mukaan, jota ihmiset juuri sillä hetkellä pystyisivät omaksumaan.
"Ajan ja paikan tuolla puolen"
Kirja
A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupāda
Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen ja paljon muuta.
https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507
Toinen mahdollisuus, kertomus rajakokemuksesta:
https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/39730
Tämä pehmeäkantinen kirja kertoo ikuisesta viisaudesta, jota suuret ajattelijat ovat opettaneet kautta aikojen.
https://www.govindam.fi/tuote/ajaton-viisaus/
Ian Pretyman Stevenson (31. lokakuuta 1918 – 8. helmikuuta 2007) oli kanadalainen biokemisti, psykiatri ja parapsykologi. Hän työskenteli Virginian lääketieteellisessä korkeakoulussa viidenkymmenen vuoden ajan ja psykiatrian osaston johtajana 1957-1967, Carlsonin psykiatrian professorina vuosina 1967-2001 ja psykiatrian professorina vuodesta 2002 lähtien kuolemaansa asti.
Hän loi tutkijana laajan uran, jonka aikana hän syventyi muun muassa psykosomatiikkaan, kuolemanrajakokemuksiin ja jälleensyntymään. Hän haastatteli ja keräsi tarinoita pienistä lapsista, joiden väitettiin muistavan edellisiä elämiään. Hän matkusti laajasti neljänkymmenen vuoden ajan ja tutki yli kolmentuhannen lapsen tapausta ympäri maailmaa, [1] Hänen kantanaan oli, että eräitä fobioita, epätavallisia kykyjä tai sairauksia ei voitu täysin selittää perinnöllisyyden tai ympäristön selitysmalleilla. Hän uskoi, että reinkarnaatio antoi kolmannen selityksen. [2][3] Stevenson piti myös lasten kertomuksia edellisissä elämissään saamistaan haavoista, jotka muistuttavat heillä nyt olevia syntymämerkkejä, osoituksena jälleensyntymän puolesta. Hän dokumentoi yli kaksi sataa syntymämerkkiä ja syntymävikaa, jotka korreloivat lasten kertomusten kanssa[1]
Vaikka haluaisi, niin ei kuole. Kuolee ainoastaan fyysinen keho. Kun ikuinen sielu on irtaantunut ruumiistaan fyysisen kuoleman jälkeen, niin hän huomaa, että elää. Sielu ei tuhoudu ei vedessä, ei tulessa, eikä millään muulla konstilla. Pitää vaan syntyä uudestaan ja uudestaan.
Saṃsāra (sanskritiksi संसार 'läpikulku; eteneminen monien vaiheiden kautta').
"Raamatusta on karsittu kaikki kohdat, jotka liittyvät jälleensyntymiseen ja paljon muutakin".
Nikean kirkolliskokoukset jne. teit muutoksia raamattuun poliittisista syistä. Alkuperäisestä kristinuskon sanomasta ei ole jäljellä enää mitään.
hg