Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, onko sulla oikeasti miestä kaverina?

Vierailija
15.08.2019 |

Mulla on kaks miestä, joita pidän hyvinä ystävinä. Mut onko se vaan miesten tapa, että kumpikin sanoo, että on aatellut mua myös seksuaalisesti... voiko nainen ja mies olla oikeesti vaan ystäviä vai onko siinä miesten puolelta kuitenkin jokin jännite olemassa? Kokemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ystävänäkin miehiä ollut,ja uskon että kaikilla "käy mielessä",mutta jos on hyvä ystävyys,ei sitä rajaa hetken mielijohteesta viitsi ylittää ja rikkoa ystävyyttä.

Vierailija
2/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo kaveri. Tutustuin ihan näin aikusena ennestään tuntemattomaan mieheen noin vuosi sitten ja ollaan siitä saakka viestitelty ihan melkein joka päivä eikä mitään sen enempää ole tapahtunut, ei mitään sinne suuntaan viittaavaakaan. Käytiin yhdessä muutamaan otteeseen kyllä ulkonakin mutta ne olivat yhteiseen kiinnostuksenkohteeseen liittyviä tapaamisia eikä niinkään treffit. Viimeisimmästä on jo niin kauan aikaa että olen jo lakannut toivomasta mitään tapaamisia uudestaan (ei lämmennyt mun ehdotukselle jo aikaa sitten) tai muutenkaan elättelemästä enää mitään toiveita joita varsinkin alkuvaiheessa oli. Ollaan sitten jotain viestittelykavereita vaikken tätä ihan hahmotakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mies puolinen ystävä, teini aikojen poikaystävä. 20 vuotta ystävyyttä takana.

Vierailija
4/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voi olla ystävänä. On kollegoita ja entisiä kollegoita ja yhdistys- ja harrastustoiminnan parissa tavattuja miehiä.

Jos yksikin heistä sanoisi ajatelleensa minua seksuaalisesti niin sitten emme varmaan enää olisi ystäviä. En osaa edes kuvitella tuollaista tilannetta.

Vierailija
5/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi, mutta hän ei ole suomalainen. Suomalaista miestä ei ole koskaan ollut kaverina. En tiedä onko kulttuurissa jotain eroa, varmaankin on.

Vierailija
6/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, useita. Itse asiassa enemmän kuin naispuolisia. Miesten kanssa olen jostain syystä rennompi ja heidän kanssa on yleensä hauskempaa kuin naisten kanssa.

Vierailija
7/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla pelkkää kaveriakin.

Luulen ainakin ja tuskin mies sitä ainakaan esim.yli vuotta peittelisi jos olisi muutakin.

Vierailija
8/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi hyvä miespuolinen ystävä. Ollaan tunnettu yli 20 vuotta. Ystävyys alkoi yhteisestä harrastuksesta ja on jatkunut sen loppumisen jälkeenkin. Ikinä ei ole välillämme ollut mitään seksuaalista. Eikä tule olemaankaan.

Vierailija
9/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikkein parhaat ystävät ovat miehiä, enkä luopuisi heistä mistään hinnasta:)

N23

Vierailija
10/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mutta voikaan kaveriksi sanoa kun vonkaavat kuitenkin. Siis ei ole.

Ja sehän sitten rasitti minua. Mutta on kyllä pari sellaista lähituttavamiehiä meidän perhetuttuja siis.

Vierailija
11/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman -yhden miehen- kokemukseni mukaan mies ja nainen voivat olla erinomaisen hyvin ystäviä; tai ainaikin minä olen onnistunut.

Toki olen vuosien saatosssa oppinut muiden muassa sen, että kun olen saanut naiselta niin sanotusti pakit ja meistä ei ole tullut toisaan kunnioittavaa ja rakastaa paria, niin jos nainen on, kuten monesti on lausunut, että toivoisi kaikesta huolimatta meidän pysyvän ystävinä tai edes kavereina, niin se on ollut vain kaunis ele ja ainakin minusta huomaavaisempi tapa kuin se, että nanien olisi sen asemasta (ns.) ghostannut ja kadonnut ja hävinnyt kuin pieru saharaan (,niinkin on käynyt).

Mutta onnekseni ja iloseni tällaine ehkä jonkun mielestä fraasi tai tapa hyvästellä on parhaimmassa tapauksessa siirtänyt suhteemme aivan uudelle tasolle ja meistä on voinut tulla erinomaisen hyvät ystävät.

Aina ystävyys ei ole alkanut edellä kuvatulla tavoin, näin "muodollisesti", eikä jokaista ystvyyttäni ole edeltänyt erityinen ihastuminen saati rakastuminen naiseen, vaan olemme vuosien saatossa saattaneet vain huomata, että olemme ystäviä ja melkein joudumme hetken muistelemaan ja palamaan ajassa taaksepäin ja kysymään, että misää oikeastaan alun alkaen tapasimme ja kuinka oikeastaan nyt voimme välillämme olevasta ystävyydestä tai vähintään luottamuksellisesta kaveruudesta.

_Sinkkumies

Vierailija
12/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi, mutta hän ei ole suomalainen. Suomalaista miestä ei ole koskaan ollut kaverina. En tiedä onko kulttuurissa jotain eroa, varmaankin on.

Oman kokemukseni mukaan suomalainen mies on monen muun maan miehiin verrattuna hyvinkin tasa-arvoinen ja hyväksyy ja jopa pitää siitä, että naisella on ystvinä tai kavereina niin naisia kuin miehiä. Hyvin konservatiisisetkin kulttuurit sen sijaan saattavat sallia esimerkiksi sen, että miehellä aviopuolison lisäksi  rakastajatar tai jopa useampi rakastajatar (ainakin kysyttäessä rakastajattaret ovat tällöin naisia) mutta saman kulttuurin naisille harvoin sallitaan minkäänlaisia läheisiä suhteita aviomiehen lisäksi muihin miehiin tai kehnekään toiseen mieheen. 

Vierailija
13/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää naisten frendit on just näitä kilttejä miehiä. Ne kuvittelee että jossain vaiheessa sitten peitto pöllyää, naiset olettaa että ihan frendejä tässä vaan ollaan. Näistä esimerkeistä se ainut ystävä oli se jonka kanssa kirjoittalla oli ollut suhde. Muut vaan kyttää paikkaa, aika vtun kärsivällisesti vielä näköjään.

M41

Vierailija
15/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimenomaan ystävystyn miesten kanssa helposti ja voin ihan helposti viettää aikaa heidän kanssaan keskustellen. En ole flirttailija enkä mitenkään laittautunut ja uskon sen vährntävän seksuaalista mielenkiintoa huomattavasti.

Ihastuminen ja rakastuminen on huomattavasti vaikeampaa kuin ystävystyminen. Sitä ei ole tapahtunut kuin neljästi elämäni aikana.

Vierailija
16/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On useita. Mutta kyllä nuo kaikki ovat ilmaisseet halunsa saada suhde /seksiä kanssani. Eli vain minun puoleltani tämä on aitoa kaveruutta.

Vierailija
17/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää naisten frendit on just näitä kilttejä miehiä. Ne kuvittelee että jossain vaiheessa sitten peitto pöllyää, naiset olettaa että ihan frendejä tässä vaan ollaan. Näistä esimerkeistä se ainut ystävä oli se jonka kanssa kirjoittalla oli ollut suhde. Muut vaan kyttää paikkaa, aika vtun kärsivällisesti vielä näköjään.

M41

Hieman vaikeaa kuvitella, että jollain olisi fantasioita tällaisesta rauhallisesta mutta jämäkästä naisesta. Miehet kaipaavat romanttisiin ja seksisuhteisiin draamaa eivätkä mitään asiakeskustelua maailmanmenosta. Minun kanssani ei saa draamaa aikaiseksi.

Vierailija
18/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet sortaa naisia, kuka ny sortajan kans kaveerais?

Vierailija
19/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M41

Noinkohan. Luulempa, että itselläsi ei ole kovinkaan monta todellista ystävää, jos välttämättä ainoatakaan naista ystävänä. 

Toki pitäkään sinkkuna olleena on ollut hetkiä jolloin olen saattanut joidenkin naisten mieltymyksiä ja valintoja siitä  kenen kanssa ovat parisuhteensa muodostaneet ihmetellä ja jokin pieni pirulainen on saattanut toisinaan tökkiä sisälläni ja kehoitellen, että alkaisin käyttäytyä naisata kohtaan huonosti, enkä "alentuisi" olemaan "vain" hänen ystävänsä.

Mutta niin ihmeelliseltä kuin se joistain saattaa kuullostaa, niin itselläni on lähipiirissäni naisia, joiden kanssa olen erinomaisen mielelläni ystävä tai toisille hyvä kaveri ja olen tähän tilanteeseen erinomaisen tyytyväinen, enkä missään nimessä haluaisi alkaa heidän parisuhdekumppanikseen. 

Vierailija
20/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet sortaa naisia, kuka ny sortajan kans kaveerais?

Aika moni on halunnut omasta halusta ja tahdosta täysin vapaaehtosiesti j amuilta kysymättä tai pyytämättä mudostanut miehen kanssa onnistuneen parisuhteen jota saattanut jatkua useita vuosikymmeniä ilman, että kukaan olisi pakottanut tai halunnut tosissaan erota. Varmasti on erimielisyyttä ja mutkiakin ollut matkassa mutta tuskin niiltä täysin olisi voinut välttyä jos olisi jatkanut sinkkuna; tai valinnut kumppaniksi naisen, miehen asemasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän