***MAALISMASUT TO-SU**
Ihan samaan aikaan meinasin pinon alottaa, mut kirjotetaan vaan tähän kun linkki edellisiinkin juttuihin tuli mukaan.
Kommentit (50)
Ehtoota taas vaan kaikille!
Eilen oli niin kuuma päivä että apua...vei voimat ihan veks. Tänään olen ollut yllättävän virkeä vaikkaviime yönä juilikin hieman selkää ja heräsin muutaman kerran vessaan. Tuo vessassa käynti on tuntunut lisääntyvän, samoin kuin mahdottomat energia- ja väsymyspiikit. Tänään huomasin että nännit ovat suurentuneet sekä tummuneet(kaikkea sitä kertookin).
Mies tulee kohta parin päivän reissusta ja kyllä sitä on ollut ikävä =). On ollu kyllä hassu olo, kun ei oo varsinaisesti kuin pientä yökötystä, mielialojen ailahteluita ja hirvee hiki sekä ajoittainen selän lievä kipuilu. Onko muilla ollut vastaavaa? Itsellä kipuilee varsinkin yöllä kun yrittää nukkua selällään. Niin ja ruoka maistuu vähän liiankin hyvin, paitsi kinkkuleikkeleen ja tuoreen sipulin hajut ällöttävät.
No se omasta navasta...
Kommentteja:
Lootuskalle: Toivottavasti pienestä vuodosta huolimatta sinulla/teillä kaikki hyvin. Itsellä oli ihan pientä vuotoa testiä edeltävänä iltana, mutta se loppui kuin seinään.
Anni Helenalle: Tsemppiä huomiseen neuvolaan=)!
Tuuli-tyttö: Huomasin, että meillä olisi sama laskettuaika ja myös samat viikot menossa =). Niin ja minulla on myös entuudestaan matalat paineet ja nyt on varsinkin liikkuessa huimannut(siis ihan kävellessäkin).
Jesir 5+1
Täälläkin on pientä jännitystä ilmassa, kun on tullut pikkuisen ruskeahkoa vuotoa. Tosi vähän kyllä ja kovia kipuja ei oo, mutta kyllä se pelästyttää ja alkaa joka nipistystä seurailla tarkemmin. Malttaakohan sitä oottaa tiistain neuvolaan vai soittelisiko jo aiemmin.
No nyt tyttö haluu katsella muumia, täytyy lopettaa...
Hyvää tulevaa viikkoa kaikille!
nau rv 7+3
kaarnalaivalle: en ole kummemmin hiustenvärjäystä raskausaikana vältellyt, mutta muistelisin että ainakin permis vois sitten jos joku sellasta aikoo niin käyttäytyä hiukan erilailla :) itsellä myös kampaajalle aika parin vkon päästä ja aion kyllä värjätä, en rupee sitä maantien harmaata kuontaloa katteleen kun mitään muuta ei kropassaan vähään aikaan saa ite päätettyä :)
Ja muutenkin: Mulla myös tuo hikoilu oli jo ennen helteitä mahtavaa, oireeks laskin, ja nyt huomaan et ku saan ruuan nenun eteen niin eipäs maistukkaan.. ja oon sit nimittäin laittanu kanaa jne mist yleensä kyllä tykkään, tosin nää ilmatki tekee sen ettei oikein söis. Ja sit ku päästään iltaan ni mitä vaan mis ois paljon suolaa niin uppois :) Onni tässä on et nyt vaaka näyttää pari kiloo vähempi ku plussatessa, et kun sitä mahaa on jo ennestään ni ei valtasia kilomääriä miel ottais. Mut onpahan hyvä niin ku tuota mahaa on niin ei heti osaa sanoa lihooko muuten vaan vai vauvaa :)
Mä myös jo odottelen ekoja mamma vaatteita ku huusin huuto.netist ku oli niin mun kokosia, vaik toiv en hetkeen viä tarvi..
Joku oli muuten lähes samoilla päivillä, oisko ollu piiperö (??), kivaa !!
terv tanja rv 6+4 ja typyt
Täällä voidaan pahoin:( Koko päivä on ollut huono olo ja toi kuumuus vaan pahentaa asiaa. Meillä oli koko viikonlopun vieraita ja olis ollu kiva olla vähän paremmassa hapessa...
Voimia kaikille vuotojen kanssa painiville!! Mulla oli ekaa odottaessa vuotoa melkein ekat 10 viikkoa aina silloin tällöin. Välillä sitä tuli ihan runsaastikin, mut ultrassa kaikki eteni kuitenkin ihan normaalisti. Huolta se kyllä aiheuttaa...
Eipä tässä kummempia, taidan käpertyä ukon kainaloon tuijottamaan leffaa ja syömään karkkia, jos vaikka olo siitä kohentuisi :)
Hyviä vointeja,
Tiuku 6+1
Mä meinasin kans perjantaina pyörtyä, ja ku mittasin paineet ni yläpaine oli noin 20 pykälää alempana kuin normaalisti, alapaine vielä enemmän. Söin sit vähän normaalia enemmän suolaa, ja olo koheni huomattavasti! En nyt tietenkään voi kenellekään suolan runsasta syömistä suositella, mut mua suola auttoi.
Mulla tulee kans "kuumia aaltoja", varsinkin nukkumaan mennessä tuskaisen kuuma olo. Kiva huomata että saman tyyppisiä oireita on kaikilla odottajilla, eri yhdistelminä vaan.
Rusehtavasta vuodosta kärsiville tsemppiä ja jaksamista! Kuten moni jo kommentoikin, ei se läheskään aina tarkoita mitään pahaa. Itse vaan oon ääri-pessimisti (mieheni mielestä ainakin), joten olisin varmaan ihan paniikissa...
Kuvotusta riittää! Pitää vissiin töihin ostaa joku pastilli-aski, voi sitten puolihuomaamattomasti imeskellä niitä, muistelen että se ainakin ekassa raskaudessa auttoi. Olin silloin opiskeluni ohella töissä yhdessä kaupassa ja omistaja oli super-tarkka tyranni. Aina jos se huomas askin kassalla, se vei sen pois ku ei olis saanu syödä mitään kassalla työskennellessään. Siis ei edes pastillia poskessa kenenkään huomaamatta??? Silloin kyllä suututti!
Heips,
oikeastaan ei kuulu mitään uutta tänne. Kuvotusta on edelleen ja maha vaan kasvaa ja kasvaa. Välillä tulee ihan epätietoinen olo, että mitä jos tää raskaus onkin jo pidemmällä. Se tosin on epätodennäköistä, koska tein negatiivisen testin kolme päivää ennen ekaa positiivista. Tää mahan turvotus on kuitenkin niin hurjaa, että vissiin niitä mammavaatteita on pakko käydä kohta ostamassa. Ja ei vaan se turvotus, mutta alavatsa on jotenkin kosketusherkkä ja kaikki pienikin kiristäminen tuntuu tosi epämiellyttävältä.
Tiistaina olis eka neuvola ja se vähän jännittää. Jotenkin tuntuu hassulta, että eka neuvola on vasta 9. viikolla, kun tää eka kolmannes on kuitenkin niin riskialtista aikaa. Aika paljon luotetaan siihen, että tulevat mammat ottaa itse asioista selvää. Tokihan näin varmasti onkin. Mutta näin ekaa odottaessa kaipais vähän virallisemmaltakin taholta tukea ja neuvoja. No, ihan hyvällä mielellä kuitenkin tuota ekaa käyntiä odotellaan.
Cattis 7+4
Heippa ja ehtoota kaikille,
mitään kovin kummoista ei tännekään kuulu.. paitsi tuota jo moneen kertaan mainittua tissikipua ja kasvua - aika hyvin huomaa a-kupeissa kun joka suunnasta tuntuu jo yli tulevan... :)
Ja ihan totta, niin kuin joku (anteeksi nicin unohdus) kaikkea tännekin tulee kirjoitettua.. ;)
Maha sen kun jatkaa kasvuaan.. piilotella ei enää kauaa pysty, alavatsa kun alkaa olemaan jo sen verran kummulla että kohta se on muillakin tiedossa kuin vain niillä joille olemme kertoneet.. Mammahousut olen siis vetänyt jalkaani jo viikolla 5.. Noista viikoista en kyllä ole yhtään tietoinen... raskauduin suoraan keskenmenosta niin ne on hieman hakusessa.. ekassa ultrassa sitten saan niihinkin varmuuden ja siihen asusteleeko sisälläni ketään.. Eka neuvola olisi 4.8.. nelisen vuotta on aikaa kun viimeksi siellä liikuskelin näissä merkeissä, ja paikkakuntakin on nyt eri...
Mulla on myös noita huimaus-oireita ja "kohtauksia".. tuntuvat aika ikäviltä kun yhtäkkiä päässä alkaa vilisemään.. täytyy ainakin töissä ottaa rauhallisesti, portaita kun joutuu kulkemaan paljon.
Kuulumisiin! :D
LillaMy rv suunnilleen 6+6
Huomenta!
Päätin kirjoittaa lyhkäisesti, että kyllä se on kumma kun pitää lomalla herätä joka aamu klo:06.00. Viimeisimmät aamut olen todellakin herännyt vessaan kuudelta, jonka jälkeen ei nukuta yhtään. Ärsyttää vaan kun mies nukkuu kuin pieni lapsi =).
Tänään pitäisi olla tehokas javarata varhaisultra sekä tehdä koulujuttuja. Onko teistä muuten kukaan vielä opiskelija ja jos on niin miten on koulun kanssa sujunut? Meillä mies on jo valmistunut aikoja sitten ja itsellä on opinnot kesken. Luulenettä meillä varsinkin sukulaiset miettivät, että kuinka kouluni käy, mutta olemme miettineet lapsen hankintaa vakavasti jo kaksivuotta ja nyt olimeistä oikea aika =). Kouluni aion kyllä hoitaa kunnialla, sillä ala on erittäin mieluinen =).
Jesir 5+2
Kiitos kaikille tsemppauksesta. Täällä ollaan jo paremmalla mielellä, vuoto vaaleni todella vaaleaksi eilen ja tänään se loppui kokonaan. Eikä sitä siis missään vaiheessa tullut kuin valkovuodon mukana vessassa pyyhkiessä.
Ja tosiaan molemmissa edellisissäkin raskauksissa vuotoa on ollut, tosin vasta rv8, mutta koitan nyt olla huolestumatta kun ei se siitä panikoimalla parane.
Ja se tosiaan hiukan rauhottaa kun tuo kuvotus alkoi myös nyt, eli kai tässä vielä raskaana ollaan :o)
Niin "kivaa" tää ällötys, mitään ei oikeen tee mieli, paitsi MEHUJÄITÄ :D
Mä suunnittelen tässä Tallinaan matkaa, kun en oo KOSKAAN käyny...
Lootuska 6+
Mukava kun porukka täällä on näin aktiivista! Kun nyt viikon lopulla tulin taas koneelle niin pakko se vaan oli tulla täältä ensin muiden kuulumiset kurkkimaan :)
Huh! Hurjalti kuulosti se pyörtyminen! Onneksi ei käynyt hassummin!
Täällä paha olo pysynyt mukavasti kurissa mutta tissit vieläkin elävät omaa elämäänsä ja turvotus.. Mulle on vaa'an mukaan tullut viikossa 2 kg lisää! En tunnusta syöneeni isompaa kalorimäärää kuin ennen, melkeimpä päinvastoin... Onko muilla yhtä hurjaa?
Mä ostin nyt viikonloppuna ekat mammakuteet.. hih.. Nomuttakun.. Ne oli(hyvässä) alennuksessa kivat ja tätä menoa mä saan vetää pökät jalkaan jo ens viikosta.. :)
Mutta hyviä vointeja kaikille!
Jo-hanna ja Lupu 4+5