Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMASUT TO-SU**

24.07.2008 |

Ihan samaan aikaan meinasin pinon alottaa, mut kirjotetaan vaan tähän kun linkki edellisiinkin juttuihin tuli mukaan.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki liittymään tuonne maalismammojen keskusteluryhmään Yahoon puolelle! Siellä voi mun mielestä huolettomammin jakaa asioita kun ryhmään kuulumattomat eivät pääse lukeman viestejä. [http://groups.yahoo.com/group/maalismammat2009/]

Vierailija
22/50 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia kuulumisia kaikilla. Kävin tuossa päivällä sitten pyörtymässä Citymarketissa... Nää kuumat ei sovi mulle ei sitten millään. Verenpaineet on muutenkin aivan liian alhaiset ja olin ollu uimalassa parituntia likan kanssa vaikka joinkin niin kops vaan kävi kassajonossa... Tosi sankarillinen olo olikin.. Hyvä, etteivät ambulanssia soittaneet ja minä siinä änkytän, että ei hätää kyllä tämä tästä kohta hoituu... Antakaa mä hengitän... Oli mummoa ja ritaria jos johonkin junaan... Kyllä pitikin nolottaa - mikä siinäkin on.

Nyt oon makoillu sohvalla jalat kohti kattoa ja toivonnu, että tää raskaus edes hiukan nostais tota ylä painetta, joka roikkuu tuossa satasessa ja vähän alle.

Tumpannut olen aikoinaan ennen esikoista keskenmenoon. Ja uudestaan ennen tuota kakkosta, kun tajusin että tyhmiähän tässä ollaan. Enää en sitten ole edes aloittanut.

Lytte 7+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuvottaa, mut kaikki ruoka kyllä maistuu. Tulee aina hyvin selkeä kuva, että tänään haluan nimenomaan; makaroonilaatikkoa, täyslihapihviä ja ranskalaisia, pizzaa... Oon huomannu, että enemmän tuonne epäterveellisen puolelle on menny, oon kuitenkin tottunut syömään todella paljon salaattia ja kasviksia. Hedelmät onneks maistuu nyt kans!

Kolmekamua: Sä oot varmaan saanu esikoisen melkeen samana päivänä 2002 kuin mä, koska meillä kävi melkeen samalla tavalla, että mennessä helle, ja sit viileni hyvin äkkiä. Mulla oli kans järkyttävät turvotukset ne vikat viikot, paino nousi 1-2kg/vko, kokematon terveydenhoitaja vaan sano, et ei sulla turvotusta oo. Et kai vaan syö kiloa suklaata päivässä...? Joo, niillä helteillä ei paljo suklaa maistunu! Onneks nyt loppuaikana on todennäköisesti melko kylmä, oliko se la joku 9.3.?

Viime raskaudessa paino nousi melkeen 20kg kuin huomaamatta, en mitenkään mässäilly. Nyt ajattelin vähän tarkkailla mitä syön, että ei kävis samalla tavalla. Mut ei se nyt ainakaan onnistu kun on tota pahoinvointia johon vaan syöminen auttaa.

Neuvola ensiviikon tiistaina, mutta eihän siellä mitään erityistä selviä. Innolla odotan ensimmäistä ultraa!

Oikein kiva kuulua joukkoonne! Voikaa hyvin ja koittakaa kestää pahoinvointia, kohta se helpottaa!

Onsku76 rv7+4

Vierailija
24/50 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin tän nyt tänne, kun pomppas jostain syystä tonne etusivulle...

Onnea kaikille jo ultrassa käyneille ja oman nyyttinsä nähneille!!!

Oli puhetta tupakoinnin lopettamisesta, täällä myös yksi kärvistelijä. Esikoisesta lopetin heti plussatestin tehtyäni, mutta nyt tuli poltettua muutama sen jälkeenkin. Olen kuitenkin nyt ollut viikon päivät ilman tupakkaa, mut mieli tekee vielä koko ajan... Aloitin uudestaan polttamaan, kun esikoinen oli 1kk. Mulla meni imetykset ihan päin p:tä ja olin sairaalassa+sairastin kotona ekan kuukauden. Tuntui, että pää hajoaa ja kun ei ollut sitä imetystäkään, niin vanha tapa tuli äkkiä takaisin.

Nyt on munkin maha ihan mielettömän turvonnut! Olin jo ihan varma et meidän äiti katseli sitä siihen malliin, et arvaa mikä on tilanne. Noh, säästyypähän jännittävältä kertomiselta :D En kyllä muista et esikoisesta olis näin paljon turvotusta ollut vaikka vauvamasu tulikin näkyviin aikaisin.

Aurinkoista viikonloppua!

Tiuku 5+6

Vierailija
25/50 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noita menkkajomotuksia on välillä, mutta varsinaisia nippailuja en oo vielä huomannut...pitäisikö? Nippaileeko muilla alavatsasta? Ääh...ultra olisi ensi viikon tiistaina ja oon yrittänyt pitää itseni rauhallisena, mutta tuntuu olevan aika vaikeeta. Jotenkin sitä vaan pelkää enemmän tm:n jälkeen. Toisaalta yritän vaan häätää väkisin negatiiviset ajatukset mielestä ja aattelen, että tämä raskaus onnistuu. Sekavaa tämä hormonihörhöisen viesti ;).

Nasse rv 5+5

Vierailija
26/50 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarna@laiva

Meillä kakkosen eskariin järjestyy kuljetus koulukyydissä, ainakin tääl keski-suomessa kunnalla on velvollisuus tarjota eskarilaisen yli 5km ylittävälle matkalle kyyditys! Meillä myös koululainen ja eskarilainen!

Mietin samaa et mitäköhän sitä saa syödä ja mitä ei.. no nyt ei viime viikkoina ole kauheasti tehny mieli syödä paljon mitään sen verran heikottaa.. edes karkkia ei tahdo saada alas! Limsaa yms hiilihapollista juomaa voisin juoda jatkuvasti!

Olen jättänyt paistetunkin aurajuuston syömättä, ihan varulta.. En ole kyllä kanaa välttänyt mutta maksaa ja majoneesia kyllä. Huomasin tuossa juuri et multitabs familya saa syödä kun siinä ei ole a-vitamiinia! Viime odotuksessa neuvolassa sitä kiellettiin syömästä a-vitamiinin takia.

Täällä kyllä väsyttää! Pitkien matkojen kävely tuottaa nyt jo vihlovaa kipua (niin myös viimeksikin) Kaivelin kaapista mammatukihousut jo käyttöön nyt pääsee kävelemään, lonkkaa vihloo myös välillä joko nyt lantio kääntyy??.. aiemmin on lonkkavaivaa ollu puolivälin jälkeen jatkuen pari kolme kuukautta synnytyksen jälkeen!

Onnea ja iloa kaikille mammoille ja masuasukeille =) mami 79 rv7+jotain

Vierailija
27/50 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa parisen viikkoa lomareissulla ja nyt olen sitten lueskellut teijän ja itsekin vähän kirjotan tänne.

Mulla on kans ollu pahaa oloa vaihtelevasti ja näyttää olevan niin kuin edellisessäkin raskaudessa, että iltaa kohti vain pahenee... Mikähän siinäkin on...

Sokerista ruokaa on yrittäny välttää vaihtelevalla menestyksellä. Pelkään nimittäin, että paino nousee(on jo ennestään ylipainoa) ja vaavi on jättiläinen. Edellinen kun oli 4100g ja eikös ne seuraavat oo yleensä isompia...

Huoh!

Väsyä on myös, kuten teillä useilla muillakin. Onneksi 2-vuotias nukkuu yöt suht hyvin niin saa itekin nukuttua.

Ei tässä nyt tämän ihmeempiä. Eka neuvola on vasta viikon päästä. Ootteko muuten kukaan ottanu lapsianne mukaan sinne? Meillä tuo lapsen hoito on ongelmallista kun ei oo isovanhempiakaan niin pitäis ottaa mukaan tuo 2-vuotias. Luuletteko onnistuvan??? On melko rauhallinen tapaus.

Hyviä kesäpäiviä kaikille!

Heanka 8+1

Vierailija
28/50 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt kaikkea muuta kuin positiiviset ajatukset...huokaus. En jaksa millään uskoa että tuolla vatsassa jotain olisi. Oireet on ollu nyt pari päivää hiipumaan päin. Alun tissiturvotuskin on laskenut... Väkisin alkaa pelkäämään että onkohan mahassa nyt sittenkään yhtään ketään enää...

Piiperö -78 rv 6+6

Vierailija
29/50 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep mistäs sitä aloittaisi...muutamat kommentit ensin:

Lytte77: Aika hurjalta kuulosti toi sun pyörtyminen, mut onneks oli kaikki kaupan ihmiset auttamassa;). Itteäkin on tää kuumuus nyt vähän ruvennu heikottaa vaik kuinka jois vettä. Eilenkin ihan pienen kävelyn aika piti tutustua kahteen puiston penkkiin.

Nasse75: Noista jomotuksista ja turvotuksista en kyl tiiä miten ne pitäs mennä. Itellä ainakin yhen kokonaisen päivän jomotti vasemmalta puolelta alavatsaa, mut ei mitenkään kivuliaasti, vaan silleen ku joku mutteri kääntäis =). Niin ja turvotusta on ku sormus ei meinaa lähteä sormesta ja housut puristaa(kaksviikkoa sit ei puristanu).

Yleisonnittelut tulokkaansa nähneille =)!

Omaa: Nyt ei varsinaista pahoinvointia ole, mikä on ihanaa. Aamupalan joudun tosin pakolla syömään, kun ei vaan maistuisi. Muutenkin aina puolessa välissä syömistä loppuu ruokahalu täysin ja nälkäkään ei ole juuri vaivannut viime päivinä(syönköhän liikaa?). Tissit pyöristyneet hieman ja tuntuvat painavilta. Lisäksi aamuisin on yön jäljiltä selkämelko jumissa.

rv 5+0, kutonen käynnistyy ensviikolla

Nyt siirryn silittelemään koiriani ja miettimään tämän päivän ohjelmaa =)(mies kaverinsa polttareissa), moiskis!

Vierailija
30/50 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit mun kaa samoihin aikoihin =)... luulempa että sinulla on tänäänvaan huonompi päivä ja huomenna taas vähän parempi. Itsellä ainakin mielialat vähän viskelee mua minne sattuu=). Mut jos oikein huolettaa niin voihan sitä käydä ostaa testin ja virkistää muistia, sillä mikäli plussaa näyttää niin elämää varmasti on. ISO HALIRUTISTUS SINNE!

Vierailija
31/50 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Piiperö,

minulla on kanssa samanlaisia ajatuksia ehtinyt olemaan... Meinasin testinkin tehdä jo, mutta sittenpä ne oireet sieltä palasivatkin. Eiköhän se pikkuinen siellä kuitenkin ole, kuten Jesir sanoi, niin mielialat viskelee:)

Tänne päin ei mitään erikoisen ihmeellistä kuulu, kolmas kuukausi pyörähti tänään käyntiin, ja sen kunniaksi pahoinvointi alkoikin sitten ihan toden teolla. Alas ei mene kuin ruisleipä ja appelsiinimehu. Ei se kait sitten auta muu kuin niillä mennä, ja täydentää vitamiineilla kunnes syöminen taas luonnistuu paremmin.

Joku puhui, että oli saanut neuvolasta jonkin Vau-kirjan ja DVD:n? Tiedättekö, onko ihan paikkakuntakohtaista, mitä materiaalia neuvolasta saa mukaansa, vai tuleeko samat vihkoset sun muut kaikille?

Taidanpa tästä nyt kuitenkin painua petiin, jospa sitä vaikka hetken verran saisi nukuttua. Viikonlopun jatkoja kaikille!

Vierailija
32/50 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ennenkin ollut pömppömaha, mutta nyt erityisesti. Kohta pitäisi palata lomaltä töihin, saa nähdä kuinka kauan pystyy piilottelemaan. En haluaisi kertoa vielä vähään aikaan.

Eilen riehuin kauppakassien kanssa ja tuloksena kipeä alamaha. Hieman jo pelästytti, mutta rauhoittui ajanmyötä.

En pysty edes kuvittelemaan tuota montaakin ahdistelevaa pahoinvointia. Sitä ei nimittäin ole ollut juuri ollenkaan missään näistä kolmesta raskaudesta. Joten luultavasti tehdään jälleen poikaa. Toisaalta hyvä. Sillä ei tässä sakissa tyttö välttämättä pärjäisikään.

Onko monellakin aikomus siirtyä tuonne yahoon puolelle? Itselleni ainakin se on täysin vieras alue.

Lauantai-illan jatkoja!

Kaarna@laiva 5+?

Vierailija
33/50 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen ekaa kertaa uimassa tänä kesänä. Mukavan lämpöistä oli vesi. Ensi kesänä ei varmaan tulekaan mentyä rintatulehduksen pelossa.

Huonoa oloa ollut jonkin verran ja väsymystä, muttei onneks okseta. Auringon paahteessa oleskelu selkeästi kyllä lisää pahaa oloa.

Masennuskin meinaa iskeä päälle. Hormoonit kai heittelee. Kun vaan saisi hyviä ultrakuulumisia, niin eiköhän se taas. Joutuu vaan vielä kuukauden verran ootteleen.

Yahoo-listallekin liityin, mutta tänne on jotenkin helpompi kirjoitella, en varmaan ainakaan vielä tässä vaiheessa saa aikaiseksi molempiin kirjoitella.

Jännittävää kyllä nähdä kumpi tällä kertaa tulee. Esikoinen on tyttö ja olisi kiva saada poika. Oireet on aika samanmoiset, mutta eipä niistä voi juuri mitään päätellä. Pojalle olisi kyllä vaikeampi keksiä nimi. Tytöille on niin paljon ihania. No kun nyt siihen asti päästäis...

nau rv7+2

Vierailija
34/50 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääh, kirjoitin sepustuksen, muttei se nyt ilmeisesti tullutkaan tänne :o( Lyhyesti uudestaan, eli eilen alkoin pieni ruskea vuoto joka on nyt säikäyttänyt mut totaalisesti. Ei auta että edellisissäkin raskauksissa on ollut tuota vuotoa ja ihan terveet tytöt on syntyneet.

Samaan aikaan kun vuoto alkoi, alkoi myös pahoinvointi ja kuvotus. Se tuo hieman toivoa, että ehkä kaikki sittenkin on ok. Vuotoa tulee siis ainoastaan pyyhkiessä ja todella vähän. On tää inhottavaa tää alkuraskaus kun ei voi mistään olla varma :o(

No, pitää vaan toivoa ettei mene kesken ja että kaikki on kunnossa.

Lootuska 6+jotain

Vierailija
35/50 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Jenniina ja Jesir ja oliko teitä muitakin rohkaisurutistuksista & kauniista ajatuksista. Kai tää on tällasta aaltoliikettä että välillä on kauhuissaan siitä, et apua se vauva tulee ja välillä pelkää ettei sitä sitten tulekkaan. Sitten helpottaa huomattavasti kun pääsee sinne asti että se pieni itsestään potkimalla muistuttaa.

Joku murehti ruskehtavasta vuodosta. Mulla kans oli molempien poikien kans sama juttu, mutta raskaudet meni kuitenkin tosi hyvin loppuun asti. Toivotaan ja uskotaan että kaikki on hyvin!

Jaahas...vähän on etova olo mutta pitäisi alkaa vieraille grilliherkkuja loihtimaan. Huvitti kyllä olla kaupassa kun oikein mitään ei tehnyt mieli. Ennen niin herkullisten ruokien ohi tuli vain käveltyä, että ei näitä! On tässäkin emäntä! Ja vieraat kärsii :D

Piiperö -78 rv 6+6

36/50 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Viime yö meni parin huonosti nukutun viikon jälkeen ilman pahempaa pyörimistä ja tuntikausien valvomista. Pieni helpotus... Vaikka silti aamulla väsytti kamalasti. Hohhoijaa...

Olo on suht. samanlainen kuin edellisinäkin päivinä: lievää kuvotusta, kamala väsymys ja iltaisin maha vähän pullottaa. Muuten ei suurempia ongelmia...

Tänään heti aamusta leivottiin tytön kanssa pullia ja rieskaa ja tehtiin samalla päivän ruoat uunissa. Meillä on ollut isompi sakki vieraita kylässä viikonloppuna ja tuoreet syötävät tekee kauppansa (muille paitsi minulle).

Voi Lytte77-parka, kun olit siellä kaupassa pyörtynyt. Onneksi ei mitään vakavampaa sattunut.:) Itselläkin oli eilisen helteen vuoksi olo aika heikonpuoleinen.

Päivänjatkoja kaikille, ja parempaa oloa sitä kaipaaville!

Nasuliini rv 6+0

Vierailija
37/50 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöä ja aurinkoa riittää. Varjopaikat on mun suosiossa :)

Piiperö-78 ja Lootuska: Niin tuttua tuo epävarmuus. Välillä tsemppaan itseni positiiviseksi, välillä kuullostelen oloa epäuskoisena onnistumisesta.

Mulla on ollut lievää kuvotusta jo jonkun viikon, nyt pari päivää on ollut parempaa. Vaikka kuvotus on kamalaa, olen heti huolissani kun sitä ei ole. Kamalaa vuoristorataa nämä ajatukset.

Onko muilla kuvotukset ja muut oireet jääneet pois?

Huomenna on eka neuvola, pitäisi täyttää kaavakkeita. Viisi vuotta on väliä, kun esikoisesta olin samalla asialla. Tuntuu, että on ihan uutta kaikki.

Odotan kovasti, että saan kertoa vauvasta esikoiselle. Yritetään kuitenkin pitkittää sitä mahdollisimman kauan.

Olimme sukulaisten kanssa reissussa. Tuli siinä kerrottua molempien vanhemmille ja sisaruksille. Aika ajoissa, mutta en millään jaksanut enää salata. Minun puolelta tiesivätkin, että pitkään on vaavia meille toivottu.

Pari kaveria tietää, mutta riippuen massun kasvusta, kerromme sitten jossain vaiheessa np-ultran jälkeen. Töissä yritän pitää raskauden omana tietona mahdollisimman pitkään.

Hyviä vointeja kaikille!

AnniHelena rv 9+0

Vierailija
38/50 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tuossa 6 vuotiaalta kysellä, että mitä jos meille tulisi vauva?

No ei innostunut asiasta. Hänellä on kuulemma niin paljon omia hommia, ettei joutaisi sen kanssa olemaan. No, eiköhän aika tee tehtävänsä. Ja kun odotuksesta oikeasti ensin kerrotaan lapsille.

Ennen raskautta tilattu kampaaja olisi tuloillaan. Värjäysaika. Oletteko muut välttäneet hiustenvärjäystä raskausaikana? En ole vielä osannut päättää, olisiko tuo värjäys nyt unohdettava.

Viimeyönä muuten nukuin minäkin todella hyvin. En tiedä mikä edellisissä öissä on pitänyt hereillä. Ei vain nukuta.

Pitäisiköhän kohta soitella neuvolaan. Olisi kiva saada jotain elonmerkkejä mahasta ennen etelänreissua. Mielessä kauhukuva, että keskenmeno alkaisi ulkomailla (kaveri aikanaan kokenut)

Kesäpäivänjatkoja kaikille!

Kaarna@laiva rv 5 lopuillaan?

Vierailija
39/50 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan muutkin maalismasut 2009!

Kävin rustaamassa ensimmäisen viestini tuonne maalismasujen esittelyketjuun äskettäin, ja nyt pitää sitten heti päästä valittamaan oloa :D

LA olisi laskurin mukaan 28.3., joten nyt on rv 5+1. Eka neuvola on 15.8, sen jälkeen päivitän teillekin mikäli laskettu aika tarkentuu!

En oikein tiennyt itkeäkö vai nauraa, kun luin nasse75:n oireista :) Itsellä oli tuommoista mukavaa pikkunipistelyä(+turvonnut jättimassu) viime viikolla, oi sitä ihanuutta ja helppoutta! Ei siis millään pahalla tietenkään! Toinen vaan on niin onnellinen kun on jotain oireita, minä taas oisin onnellinen kun olisi VAIN nuo oireet, eikä tätä armotonta heikotus-yrjötys-huimaus-sekavuus-olotilaa. Toivon todella ettei muut joudu yhtä pahaan kuntoon kuin allekirjoittanut.!

Olo on ollut mitä karmivin viimeiset 3 vrk. Huimaa niin, etten ole päässyt ulos sitten perjantain. Tai no, ylipäätään en ole vessa- ja jääkaappikäyntejä lukuunottamatta päässyt sängystä ylös. Nytkin pistin ukon kantamaan läppärin tähän sängyn viereen, että jotain muuta kuin seinää saisi tuijotettua. En kovin innolla odota huomista, kun pitäisi muka töihin selvitä. Aika kaukaiselta haaveelta tuntuu. Nyt kun vielä luin Lytte77 Cittaripyörtyilystä, huominen vaikuttaa vielä pelottavammalta!

Lueskelin netissä muutamien odottajien kokemuksia raskauspahoinvoinnista, ja minulle jäi vähän semmoinen kuva, että mitä aikaisemmin on pahoinvointi alkanut, sitä pitempään myös kesti. Ei kovin lohduta tässä tilanteessa, kun olen joutunut vaihtamaan aviomieheni kymmenen litran muoviämpäriin. Teillä kokemuksia?

Onko täällä ketään muuta, jolla olisi kaikki mahdolliset oireet jo näin alussa?

Mietityttää myös, olisiko hemoglobiini laskenut liian alas, ja siitä johtuisi tämä huimaus...? Jaksaisi vaan odottaa huomiseen että pääsee soittamaan terveyskeskukseen. Toinen ongelma minulla on, että verenpaineet ovat luonnostaan olleet aina melko alhaiset, alimmillaan 90/45, viime vuosina kuitenkin paranemaan päin. Olisikohan nyt raskauden myötä laskeneet liian alas, ja ovenpieliin törmäilyä on taas luvassa... Tuohon viittaisi kyllä myös se, että suolaa tekee mieli koko ajan.

No, onnittelen sinua, joka jaksoi lukea tämän valituksen loppuun asti ;) Ja muilta pyydän anteeksi vuodatusta!

Mukavaa alun odotusta kaikille! Nyt tämä vetää peiton taas korviin...

Tuuli-tyttö ja Wau 5+1

Vierailija
40/50 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnniHelena: Mulla ainakin tää pahoinvointi ja kuvotus on tosi aaltomaista. Välillä oon heittää pelin että ei siel mittään tapahu ku on monta päivää niin "normaali" olo ja nyt taas ihan yhtäkkiä iski sellanen yökötys että!

Piiperö -78, rv 7+0