Ruokaisaa iltapalaa kokille
Kauheat paineet. Olen treffaillut erästä kokkimiestä jonkin aikaa, ja nyt hän on tulossa minulle viikonloppuna illalla. Pitäisi tehdä jotain syötävää. Tulee vasta illalla yhdeksän maissa, joten ei mitään kovin raskasta, mutta jotain kunnon syötävää kuitenkin, on työpäivän jälkeen nälissään. Mutta mitä ihmettä tekisin? Jotain tosi hyvää, mutta simppeliä. Ehdotuksia?
Kommentit (13)
Jaa-a. Grillattavaa, kasvispainotteista?
Jauhelihasta lämpimiä leipiä tai aasialaista nuudelisalaattia lihalla/kalalla/pelkillä kasviksilla.
Lämpimät voileivät runsailla täytteillä. Vaalealla ja tummalla leivällä. Kylkeen hyvä olut tai siideri.
Katkarapuvoileipiä tai nizzan salaatti ja hyvää tuoretta leipää
Ei mitään leipiä. Tee täytettyjä paprikoita, parilla erilaisella täytteellä. Tai shakshuka-pannu. Tai kunnon salaatti (vihannesten lisäksi kinkku-kananmuna-juusto). Onko mitään ennakkotietoa ruokasuosikeista?
Minun mielestäni ei pidä lähteä tekemään jotain mitä ei ole ikinä ennen tehnyt. Pelaa varman päälle ja tee jotain tuttua ja turvallista.
Ei ainakaan mitään grillattua ankanmaksaa artisokkapyreellä. Varmasti hyvä ruoka jossain michelin-tähti ravintolassa. Vaan miten onnistuu aloittelijalta ensimmäisellä yrittämällä?
Eikös monet kokit sano tykkäävänsä einesmaksalaatikosta?
Älä panikoi. Jos treffikumppani olisi lääkäri et varmaan miettisi millaisen kirurgisen operaation tekisit hänelle.
Suolaista piirakkaa esim. kylmäsavulohi-tai feta-pinaatti piirakka?
Makaroonilaatikkoa. Aihinen tykkää siitä.
Fetasalaattia, tsatsikia ja paahdettua leipää,
Pikatsatsiki; puol kurkkua ilman sitä sisusta, pilkottuna pieneksi. 2-3 dL turkkijugua tms. Pari kynttä valkosipulia. Ehkä rouskaus pippuria, suolaa ja teelusikallinen balsamicoa. Sekoita ja syö :))
Hyviä treffejä!
Up