Kuinka paljon satsaatte kaverin yllätysjuhliin?
Jos kyse on jostain synttäreistä kun täytetään pyöreitä ja vastaavista, niin mikä olisi sopiva summa?
Minua pyydettiin osallistumaan, että pienellä porukalla maksaisimme yhden kaverin etelänloman ja ja tietenkin kaikki mitä se loma sisältää yllätyksineen. Tämä kaveri ei ole minulle edes hirveän läheinen
Mielestäni on aika kallis enkä taida osallistua tähän juhlaan.
Kommentit (6)
Enpä kyllä noin kalliiseen lahjaan osallistuisi, jos ei ole edes läheinen kaveri.
Ostaisin oman yksityisen lahjan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kieltämättä kalliilta. Toki jos on isonpi porukka esim 10hlö ja matka maksaa vaikka 400e niin ei se ole kuin 40e/hlö. Parhaiden ystävien tai miehen täyttäessä pyöreitä olen satsannut satasiakin. Mutta ihan keneen tahansa kaveriin en sellaista rahaa laittaisi, pari kymppiä pitäisi riittää vähemmän läheisille tyypeille.
Meitä olisi neljä maksamassa ja siihen matkan päälle sitten syömiset, juomiset ja yllätykset niin on mielestäni kallis. Ja sitten vielä tietenkin omat matkat ja kulut päälle niin tuntuu yhtäkkiä aika kalliilta.
Ap
En alkaisi yhdeksi maksumieheksi jonkun ulkomaan matkaan, ei ole varaa itsellekään käydä matkoilla.
Eikä kukaan porukka minun matkaani maksaisi, vaikka olis millainen juhla tahansa.
Toki se vaikuttaa millainen varallisuus itsellä on. Itse en lähtisi mukaan matkalle, jolloin en myöskään osallistuisi matkakuluihin. Nykyään tuntuu muutenkin lahjan saaja yrittävän määräillä millaisen lahjan haluaa. Lahjaa ei pyydetä. Lahjan antaja päättää millaisen lahjan antaa tai antaako ollenkaan. Ja mikäli kaveri ei edes läheinen ni on suorastaan röyhkeää yrittää saada osallistumaan tuommoisiin lahjoihin.
Kuulostaa kieltämättä kalliilta. Toki jos on isonpi porukka esim 10hlö ja matka maksaa vaikka 400e niin ei se ole kuin 40e/hlö. Parhaiden ystävien tai miehen täyttäessä pyöreitä olen satsannut satasiakin. Mutta ihan keneen tahansa kaveriin en sellaista rahaa laittaisi, pari kymppiä pitäisi riittää vähemmän läheisille tyypeille.