Polttoaineveron korotus on hyvä asia
Minusta on jotenkin kummallista, miten he jotka puhuvat ilmastonmuutoksesta kuitenkin vastustavat kaikkia sellaisia kunnon ratkaisuja ongelmaan, jotka vaikuttavat heihin itseensä. Suomi voi olla esimerkki muulle maailman ainoastaan ekososialismin kautta, jossa valtio estää ilmansaasteiden muodostumista. Kenelläkään ei ole oikeutta tuhota maapalloa.
Minusta polttoaine saisi maksaa 2 euroa litralta.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Töihin ei tarvitse sitten mennä vai miten tämä auttaa?
Mielenkiintoinen kysymys. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että jos henkilö ei kykene käymään ekologisesti töissä, hänen ei silloin pitäisi käydä töissä ollenkaan.
Veikkaan että ap ei ole töissä käynyt koskaan. Tai ehkä joku pikkupätkä jossain nuorisojärjestössä..
Ajan kuukaudessa 2800 km työn takia. Nettopalkka on 1700, josta sitten vielä maksan kulkemisen kulut. Ens vuonna en enää aio tuolla kulkea. Ei kestä pörssi.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että ap ei ole töissä käynyt koskaan. Tai ehkä joku pikkupätkä jossain nuorisojärjestössä..
Kerrohan, mitä työllisyydelläni on tekemistä ilmastonmuutoksen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ajan kuukaudessa 2800 km työn takia. Nettopalkka on 1700, josta sitten vielä maksan kulkemisen kulut. Ens vuonna en enää aio tuolla kulkea. Ei kestä pörssi.
Minusta tuo on ihan hyvä ratkaisu. Hiilidioksidipäästöt vähenevät.
Töihin pitäisi päästä julkisilla. Tämä onnistuu pääkaupunkiseudulla ja isoimmissa kaupungeissa. Valtion tehtävä on polttoaineen hinnan korottamisen kanssa samaan aikaan parantaa julkisia yhteyksiä paikoissa, joissa ei tällä hetkellä pääse töihin muuten kuin autolla.
Vierailija kirjoitti:
Töihin pitäisi päästä julkisilla. Tämä onnistuu pääkaupunkiseudulla ja isoimmissa kaupungeissa. Valtion tehtävä on polttoaineen hinnan korottamisen kanssa samaan aikaan parantaa julkisia yhteyksiä paikoissa, joissa ei tällä hetkellä pääse töihin muuten kuin autolla.
Olen tästä täysin samaa mieltä.
Julkisen liikenteen parantaminen myös syrjäseuduilla, että pääsee tehokkaasti kulkemaan, ja samalla pitäisi myös panostaa sähköautojen kehitykseen ja tutkimukseen. Näillä tuloksilla mennään eteenpäin.
Mirjana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin ei tarvitse sitten mennä vai miten tämä auttaa?
Mielenkiintoinen kysymys. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että jos henkilö ei kykene käymään ekologisesti töissä, hänen ei silloin pitäisi käydä töissä ollenkaan.
On nämä viherhörhöt hauskoja.
Mites Mirjana, jos vaan ampuisit itte omaan jalkaasi.
Mirjana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että ap ei ole töissä käynyt koskaan. Tai ehkä joku pikkupätkä jossain nuorisojärjestössä..
Kerrohan, mitä työllisyydelläni on tekemistä ilmastonmuutoksen kanssa?
Muuten ehkä tajuaisit ettei pakollista auton käyttöä voi lopettaa bensan kalleudella.
Taas tätä lässytystä. Asuuko Mirjaan kehä ykkösen sisällä?
Polttoaineen hinnan nousu nostaa myös tavaroiden hintaa. Ei kuljetusliikket tappiokseen sitä työtä tee. Eli vaikka et autoilisi ja kävelisit lähikauppaan, maksat polttoaineen kohonnutta hintaa ruuan hinnassa.
Mirjana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin pitäisi päästä julkisilla. Tämä onnistuu pääkaupunkiseudulla ja isoimmissa kaupungeissa. Valtion tehtävä on polttoaineen hinnan korottamisen kanssa samaan aikaan parantaa julkisia yhteyksiä paikoissa, joissa ei tällä hetkellä pääse töihin muuten kuin autolla.
Olen tästä täysin samaa mieltä.
Julkisen liikenteen parantaminen myös syrjäseuduilla, että pääsee tehokkaasti kulkemaan, ja samalla pitäisi myös panostaa sähköautojen kehitykseen ja tutkimukseen. Näillä tuloksilla mennään eteenpäin.
Mahtavaa voittoa tekisi linja-autofirma kuskaamalla kahta matkustajaa pitkiä matkoja keskellä metsää.
Plösöt itkee kun autoilu kallistuu 😂 ostakaa polkupyörä!
Ei se hinnan nosto mitään auta, sillä ihmisten on pakko liikkua. Kurjistaa vain suurimman osan elämää moiset korotukset. Niin kauan kun bensa-autolle ei ole varteenotettavaa vaihtoehtoa (huom. kaikilla ei ole varaa sähköautoihin, eivätkä kaikki asu pk-seudulla), ei polttoaineen hinnankorotuksilla vähennetä saasteita.
Vierailija kirjoitti:
Mirjana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin pitäisi päästä julkisilla. Tämä onnistuu pääkaupunkiseudulla ja isoimmissa kaupungeissa. Valtion tehtävä on polttoaineen hinnan korottamisen kanssa samaan aikaan parantaa julkisia yhteyksiä paikoissa, joissa ei tällä hetkellä pääse töihin muuten kuin autolla.
Olen tästä täysin samaa mieltä.
Julkisen liikenteen parantaminen myös syrjäseuduilla, että pääsee tehokkaasti kulkemaan, ja samalla pitäisi myös panostaa sähköautojen kehitykseen ja tutkimukseen. Näillä tuloksilla mennään eteenpäin.
Mahtavaa voittoa tekisi linja-autofirma kuskaamalla kahta matkustajaa pitkiä matkoja keskellä metsää.
Mirjana voi itse perustaa tällaisen yrityksen, kun on niin hyvä idea.
Elinkeinoelämän vaikeuttaminen johtaa verotulojen vähenemiseen. Lisäksi korotetut polttoainehinnat siirtyvät automaattisesti kulutustuotteisiin.
Helsingin kantakaupungissa asuva viherhörhö ihmettelee mihin Kainuussa autoa tarvitsee kun minäkään en tarvitse...
Töihin ei tarvitse sitten mennä vai miten tämä auttaa?