Aivan uskomattoman törkeä lääkäri äitiyspolilla, onko teillä vastaavia kokemuksia`?
Menin sovittuun ultraan vaikka minulla on 38 lämpöä, ajan autolla sairaalalle kymmenessä minuutissa enkä muutenkaan tunne itseäni niin sairaaksi että aika olisi pitänyt siirtää. Lääkäri sai kohtauksen kun vastasin vointiani koskevaan kysymykseen rehellisesti että vähän lämpöä on, sain kuulla että aiheutan itselleni keskenmenon tai lapselle kehitysvamman . Että minun pitäisi levätä eikä juosta ympäriinsä ! Hyvä kun sain edes sitä ultratutkimusta lääkärin päästyä saarnassaan vauhtiin.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity äitiyspoliin, vaan tk-päivystykseen. Kärsin ahdistuksesta, johon en saanut lääkitystä. Diagnoosi papereissa tarkoitti sitä, että kaikki vaivat menivät sen piikkiin, mutta lääkitystä en saanut. Eräs lääkäri piti hyvänä hoitokeinona tällaista: antoi minun istua peloissani odotushuoneessa tuntikausia ja otti kaikki jälkeenikin tulleet ohitseni. Kun lopulta illan viimeisenä potilaana pääsin vastaanotolle, sanoi lääkäri ensimmäisenä kädet niskan takana tuolin selkänojaan nojaten: Voit puhua, mutta minä en aio tehdä mitään. Lisäsi vielä, Kiusaan sinua niin paljon kuin pystyn. Viittasi turhaan odotushuoneessa istuttamiseeni tällä. Ihmetteli, miksi tulen tähän aikaan illasta valittamaan tällaista asiaa. No sillä, että olin istunut odottamassa tuntikausia ei tietenkään ollut mitään tekemistä ajankohdan kanssa. Tämä kaikki vuodatus si
Alapeukutin kun lauseesi kyseinen lääkäri päivystää usein tarkoittaa sitä että olet itse päivystyksessä usein.
Ja koko stoorisi. Päivystyksessä tehdään hoitoarvio, jolloin arvioidaan kiireellisyys. Lääkäri ei sitä tee vaan hoitajat. Ja sinä laitat kaiken lääkärin piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Todella outoa..itse sairastin influenssan seitsemännellä kuulla raskaana. Menin tk:hon ja sain 3pv sairaslomaa. Mieheni sairastui samaan tautiin ja sai viikon saikkua!?!Että näin..
Tietysti koska on mies. Miehet saa enemmän sairaslomaa, paremmat kipulääkkeet, enemmän tutkimuksia..niin se vain on
Vierailija kirjoitti:
No mielestäni lääkäri oli oikeassa. 38 astetta on kyllä ihan kunnon kuume eikä mitään vähän lämpöä. Raskaana ollessa kannattaa ajatella sitä vauvaakin.
Ja ennen kaikkea muita siellä polilla asioivia, eikä tulla paikalle sairaana tartuttamaan muut odottavat äidit!
Vierailija kirjoitti:
Ei liity äitiyspoliin, vaan tk-päivystykseen. Kärsin ahdistuksesta, johon en saanut lääkitystä. Diagnoosi papereissa tarkoitti sitä, että kaikki vaivat menivät sen piikkiin, mutta lääkitystä en saanut. Eräs lääkäri piti hyvänä hoitokeinona tällaista: antoi minun istua peloissani odotushuoneessa tuntikausia ja otti kaikki jälkeenikin tulleet ohitseni. Kun lopulta illan viimeisenä potilaana pääsin vastaanotolle, sanoi lääkäri ensimmäisenä kädet niskan takana tuolin selkänojaan nojaten: Voit puhua, mutta minä en aio tehdä mitään. Lisäsi vielä, Kiusaan sinua niin paljon kuin pystyn. Viittasi turhaan odotushuoneessa istuttamiseeni tällä. Ihmetteli, miksi tulen tähän aikaan illasta valittamaan tällaista asiaa. No sillä, että olin istunut odottamassa tuntikausia ei tietenkään ollut mitään tekemistä ajankohdan kanssa. Tämä kaikki vuodatus siis, ennenkuin ehdin edes kertoa käyntini syytä. Minun pelkkä nimeni potilaslistassa oli hänelle se
Hyvin omituinen tarina 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella outoa..itse sairastin influenssan seitsemännellä kuulla raskaana. Menin tk:hon ja sain 3pv sairaslomaa. Mieheni sairastui samaan tautiin ja sai viikon saikkua!?!Että näin..
Tietysti koska on mies. Miehet saa enemmän sairaslomaa, paremmat kipulääkkeet, enemmän tutkimuksia..niin se vain on
Koska miehet on kuin pikkukakaroita, pelkäävät pientäkin kipua ja vähän kun on lämpöä niin päivystykseen pitäisi heidät viedä ja kaulasta pidellä. Kyllä kaikkoaa kaikki rohkeus ja maskuliinisuus jos kurkku on karhea tai räkätippa tipahtaa poskelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity äitiyspoliin, vaan tk-päivystykseen. Kärsin ahdistuksesta, johon en saanut lääkitystä. Diagnoosi papereissa tarkoitti sitä, että kaikki vaivat menivät sen piikkiin, mutta lääkitystä en saanut. Eräs lääkäri piti hyvänä hoitokeinona tällaista: antoi minun istua peloissani odotushuoneessa tuntikausia ja otti kaikki jälkeenikin tulleet ohitseni. Kun lopulta illan viimeisenä potilaana pääsin vastaanotolle, sanoi lääkäri ensimmäisenä kädet niskan takana tuolin selkänojaan nojaten: Voit puhua, mutta minä en aio tehdä mitään. Lisäsi vielä, Kiusaan sinua niin paljon kuin pystyn. Viittasi turhaan odotushuoneessa istuttamiseeni tällä. Ihmetteli, miksi tulen tähän aikaan illasta valittamaan tällaista asiaa. No sillä, että olin istunut odottamassa tuntikausia ei tietenkään ollut mitään tekemistä ajankohdan kanssa. Tämä kaikki vuodatus siis, ennenkuin ehdin edes kertoa käyntini syytä.
Ei minusta mitä lääkäreitä tiedän. Voivat jopa klikkiytyä jotain ihmistä vastaan ja estää kokonaan hoidot. Ei tarvitse kuin loukata jonkun lääkärin arvovaltaa hänen omasta mielestään ja se hoitaa asiat niin että saat etsi virosta hoitosi. Osa on ihan psykoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa joskus minkä tahansa sairaalan päivystystä: se on 90% täynnä naisia ja mummeleita jotka tulee sinne heti kun vähän kolottaa tai on pientä flunssaa. Miehet tulee vasta kun on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity äitiyspoliin, vaan tk-päivystykseen. Kärsin ahdistuksesta, johon en saanut lääkitystä. Diagnoosi papereissa tarkoitti sitä, että kaikki vaivat menivät sen piikkiin, mutta lääkitystä en saanut. Eräs lääkäri piti hyvänä hoitokeinona tällaista: antoi minun istua peloissani odotushuoneessa tuntikausia ja otti kaikki jälkeenikin tulleet ohitseni. Kun lopulta illan viimeisenä potilaana pääsin vastaanotolle, sanoi lääkäri ensimmäisenä kädet niskan takana tuolin selkänojaan nojaten: Voit puhua, mutta minä en aio tehdä mitään. Lisäsi vielä, Kiusaan sinua niin paljon kuin pystyn. Viittasi turhaan odotushuoneessa istuttamiseeni tällä. Ihmetteli, miksi tulen tähän aikaan illasta valittamaan tällaista asiaa. No sillä, että olin istunut odottamassa tuntikausia ei tietenkään ollut mitään tekemistä ajankohdan kanssa. Tämä kaikki vuodatus siis, ennenkuin ehdin edes kertoa käyntini syytä.
Myös sangen epäuskottava.
Silppu2 kirjoitti:
Mieheni vietiin lanssilla sairaalaan. Olisi joutunut paareilla odottamaan että jotain yh emakon kasvattamaa kakaraa elvytetään.
Mies vaati saada lähteä kotiin. Tuo kakara ei taatusti omannut suurempaa veroprosenttia kuin mieheni joten mieheni olisi kuulunut päästä ennen lasta lääkärin pakeille
Kumpi näiden typerien trollaustesi tarkoitus on, saada joku yh lankaan ja pahoittamaan mielensä, vai saada trollitehtaalta yläpeukkuja ja vielä tyhmempiä kannustusjuttuja? Olet säälittävä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaisessa kuumeessa pitäisi jäädä sänkyyn raskaana olevan.
Lääkäri oli oikeassa.
Vaikka olisikin niin hyväkuntoinen, että jaksaa mennä töihin ja ajaa autoa, niin elimistössä on jokin tulehdustila, tällöin pitää ensisijaisesti ajatella lastaan.
On täällä näköjään ns aikuisiakin, kiitos tästä
24 vuoden takaa: np-ultran tulos 4.5 mm, lääkärin kommentti "ei tästä elävää lasta tule". Onneksi kuulin toisenkin mielipiteen, 9 pisteen terve tyttö syntyi, tänä päivänä elämäänsä tyytyväisen oloinen, työssäkäyvä, itsenäinen aikuinen. Joskus mietin, onko hänen ADD:nsä minun vikani.
Tulosta pidettiin pari viikkoa myöhemmin mittavirheenä, ei toistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet on kuin pikkukakaroita, pelkäävät pientäkin kipua ja vähän kun on lämpöä niin päivystykseen pitäisi heidät viedä ja kaulasta pidellä. Kyllä kaikkoaa kaikki rohkeus ja maskuliinisuus jos kurkku on karhea tai räkätippa tipahtaa poskelle.
Joillakin naisilla on korkea kipukynnys ja toiset melkeen kuolee nuhakuumeeseen. Eiköhän tuo sama päde miehiin. Tuon miesflunssavitseilyn voisi jo heittää roskiin. Hyvä, että miehetkin uskaltavat sairastaa ja itkeä nykyään. Ennen ei mies voinut näyttää edes pelkoaan vaikka olisi aseella uhattu. Piti vain purra hammasta, ettei olisi käsketty laittaa hametta päälle. Juuri tuollaisen jäärän vähän aikaa sitten hautasimme. Ei mennyt lääkäriin, ei ollut kipuja, vaikka ilme oli tuskainen ja hiki virtasi. Taju kun meni, saatiin ambulanssiin ja pitkälle edennyt sairaus löytyi vähän ennen kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity äitiyspoliin, vaan tk-päivystykseen. Kärsin ahdistuksesta, johon en saanut lääkitystä. Diagnoosi papereissa tarkoitti sitä, että kaikki vaivat menivät sen piikkiin, mutta lääkitystä en saanut. Eräs lääkäri piti hyvänä hoitokeinona tällaista: antoi minun istua peloissani odotushuoneessa tuntikausia ja otti kaikki jälkeenikin tulleet ohitseni. Kun lopulta illan viimeisenä potilaana pääsin vastaanotolle, sanoi lääkäri ensimmäisenä kädet niskan takana tuolin selkänojaan nojaten: Voit puhua, mutta minä en aio tehdä mitään. Lisäsi vielä, Kiusaan sinua niin paljon kuin pystyn. Viittasi turhaan odotushuoneessa istuttamiseeni tällä. Ihmetteli, miksi tulen tähän aikaan illasta valittamaan tällaista asiaa. No sillä, että olin istunut odottamassa tuntikausia ei tietenkään ollut mitään tekemistä ajankohdan kanssa. Tämä kaikki vuodatus siis, ennenkuin ehdin edes kertoa käyntini syytä. Minun pelkkä nimeni potilaslistassa oli hänelle se
En usko.
Onhan se lääkäri oikeassa ja ihan aiheesta saarnasi. Kohonnut ruumiin lämpötila altistaa keskenmenolle ja sikiön kehityshäiriöille. Eikö tämä ole ihan yleistä tietoa? Lääkärin prioriteetit on kuitenkin se tulevan vauvan terveys. Rutiini ultra ei nyt oikeasti ole niin päivän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mielestäni lääkäri oli oikeassa. 38 astetta on kyllä ihan kunnon kuume eikä mitään vähän lämpöä. Raskaana ollessa kannattaa ajatella sitä vauvaakin.
Ja ennen kaikkea muita siellä polilla asioivia, eikä tulla paikalle sairaana tartuttamaan muut odottavat äidit!
Juuri tää, jotkut kuuluu myös riskiryhmiin, joten mitään tauteja ei sais tulla jakaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset ku pikkutyttöjä, ei voi edes synnyttää ku voi sattuu, pitää saada leikkaus...
Kuntavaaliehdokas Sari Kokko syytä suhtautua varauksella:
Kokemukset Sari Kokon toiminnasta virkatehtävissä ovat herättäneet keskustelua puolueettomuudesta ja luottamuksesta. Kun henkilö hakee vastuullista luottamustehtävää kuntapolitiikassa, äänestäjien on luonnollista pohtia hänen taustaansa ja arvioida tarkasti, millaista päätöksentekoa hän edustaisi.
Siksi on perusteltua suhtautua hänen ehdokkuuteensa kriittisesti ja harkita huolellisesti, vastaavatko hänen toimintatapansa ja arvonsa sitä, mitä itse haluaa päätöksentekijältä.
Ei auta. Tuollaisia kusipäitä on vähän joka paikassa eikä niistä pääse eroon asiakkaat eikä edes kolleegat vaikka miten rustaisi valituksia. Järkyttävä tapaus on kyllä ja kannattaa tehdä valitus. Niin ja kun tekee tuota niin vaatii tekemään kirjauksen, että on rankaisumielessä istuttanut potilasta odotistilassa ja katsoo, että se myös tallentuu. Mielellään sairaanhoitaja mukaan kun pyytää että kirjaus tehdään. Jos hän tekee jonkun henkeä uhkaavan hoitovirheen niin on vastuu asiat kunnossa.