Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työ sinulle elämässä tärkeintä?

Vierailija
14.08.2019 |

Voisitko kuvitella elämääsi ilman työtä? Selviäisitkö henkisesti jos joutuisit lupumaan työnteosta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On viimeisellä sijalla.

Vierailija
2/25 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole elämässä tärkeintä, mutta pidän kuitenkin työstäni. Selviäisin erinomaisesti henkisesti, vaikka en kävisi töissä. Silti aion tehdä töitä niin pitkään, kun töitä ja terveyttä riittää. Ihan vain rahan vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mielelläni luopuisin, jos ei olisi taloudellista pakkoa. Toisaalta, minulla on kivoja työkavereita. Ketä tapaisin päivien aikana, jos en kävisi töissä. Ei olekaan niin helppo kysymys.

Vierailija
4/25 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Rakastin työtäni heti 90-luvun alussa ja yhä, kun tein samaa hommaa ammatinharjoittajana. Työttömyys tuntui hirveältä alkaessaan, ja nyt muutaman vuoden jälkeen olen jo aivan valmis tappamaan itseni. En liioittele enkä väritä. Ilman työtä elämässä ei ole mieltä, ja työttömyys yhdistettynä köyhyyteen on sietämätöntä.

Vierailija
5/25 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on toiseksi tärkeintä elämässäni.

Opiskelin ammattiini vuosikausia yliopistossa ja olen työssä jonka osaan ja jossa viihdyn.

Työ on tärkeintä myös siksi, että työlläni kykenen elättämään perheeni. Meillä on sairas lapsi ja puoliso on jäänyt toistaiseksi kotiin hoitamaan lasta. 

Vierailija
6/25 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ eli näkeminen on ihmisen tärkein kunnioitus itseään ja muita kohtaan.

Työ on elämäni tärkein asia sekä selkäni.

Vierailija
7/25 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on tärkein.

Sitten tulee lapset ja puoliso. Sitten vanhempani ja sisarukseni ja parhaat ystävät. Vasta sitten työ vaikka sekin on tärkeää.

Vierailija
8/25 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisellä sijalla täälläkin. En tekisi päivääkään töitä jos ei olisi pakko.

Vierailija
9/25 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun ei tarvitse enää tehdä töitä vaan saan nauttia elämästä. N38.

Vierailija
10/25 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ eli näkeminen on ihmisen tärkein kunnioitus itseään ja muita kohtaan.

Työ on elämäni tärkein asia sekä selkäni.

Tämä.

Vierailija
11/25 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan "parantaa maailmaa" työnäni joten on.

Vierailija
12/25 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole.

Vierailija
13/25 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta kyllä se ihmiselle on tärkeää. Olen ollut jo vuosia tilanteessa, jossa minulla ei ole taloudellista pakkoa tehdä töitä. Kun olin pidempään tekemättä töitä tehden vain itseäni miellyttäviä asioita (matkustamista, harrastuksia, sisustamista, vapaaehtoistöitä), voin alun innostuksen jälkeen lopulta henkisesti huonommin kuin pahimmassa työstressissä ikinä. Olen myös keskustellut vastaavista tuntemuksista tuntemieni ihmisten kanssa, joilla on ollut samanlainen tilanne.

Uskon, että ihmisinä tarvitsemme jotain eteenpäin vievää tekijää elämäämme, säännöllisyyttä ja ehkä myös joitakin "pakkoja". Ehkä meille on hyötyä siitä, että joudumme joskus tekemään epämiellyttäviä asioita tai kohtaamaan kiirettä ja stressaavia tilanteita. 

Kokemuksesta suosittelen, että jos haluaa voida hyvin ja on varaa olla tekemättä kokopäivätyötä, suosittelen lyhentämään päivää, mutta jatkamaan työelämässä. Liian löysä elämä passivoi lopulta kenet vaan, eikä se ole ruumiillisesti eikä henkisesti hyväksi.

Vierailija
14/25 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee TOP kolmoseen, mutta ei se tärkein ole.

Vierailija
15/25 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

selviäisin. Ehkä työkavereita voisi joskus kaivata, mutta itse työtä tuskin. Ainakin osisin järjestää itselleni mukavampaakin tehtävää.

Vierailija
16/25 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod. ole. Raha on. Cash Is King.

Vierailija
17/25 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan itseäni, koska olen niin heikko, että en pysty olemaan ilman työntekoa menettämättä pitkässä juoksussa mielenterveyttäni.

Vierailija
18/25 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tärkein. Toiminta kylläkin.

Vierailija
19/25 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin todella hienosti ilman työntekoa, mutten en kykenisi ylläpitämään materialismiin, nautontoihin ja matkusteluun perustuvaa elämäntapaani. Ja se elämäntapa on ainoa asia, mikä saa minut joka aamu lähtemään töihin.

Vierailija
20/25 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN VOISI! EN SELVIÄISI!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän