Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako puhuminen mihinkään?

Vierailija
14.08.2019 |

Olen pääsemässä ehkä terapiaan enkä tiedä, auttaako puhuminen vai pahentaako se. Jos menen uudestaan ja uudestaan asioihin, jotka satuttavat/ovat satuttaneet minua niin eikö se vain vahvista tuskaa? Mitä hyötyä on puhumisesta, kun mennyttä eikä seurauksia siitä saa muutettua?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia se auttaa. Itse en kokenut että terapia olisi auttanut vaan jumitti entistä enemmän niihin menneisyyden juttuihin joten lopetin ja selvitin ongelmani itse, muulla tapaa. Mutta kannattaa nyt ainakin kokeilla jos tuettuun terapiaan pääsee, eikä se tilapäinen kipu välttämättä ole paha asia jos se johtaa jonkinlaiseen vapautumiseen niiden vanhojen asioiden sisäisistä seurauksista ja painolasteista.

Vierailija
2/2 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ainakin terapia auttoi valtavasti. Ääneen puhuminen helpotti oloa ja auttoi pyörittelemään asioita helpommin käsiteltäväksi. Terapeutin kysymykset myös havahduttivat minut pohtimaan asioita erilaisista näkökulmista. Terapia ei tietenkään kaikille sovi, mutta itselleni psykoterapia tarjosi oivallisen keinon tutkia itseäni ja purkaa ulos sisäistä taakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme