Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi auttaa alkoholistia ystävää?

Vierailija
13.08.2019 |

Mitä voisin tehdä. Voimaton olo.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu vähän ystävyyden läheisyydestä. Yleensä tehokkainta on sanoa suoraan, että olet alkoholisti. Henkilö yleensä tietää sen itse, mutta yllättyy kun sen huomaavat muutkin. Olette ystäviä niin kauan kun et puutu asiaan. Sen jälkeen olet hänelle vihamies, hyvin todennäköisesti. Joten varaudu siihen, että et oikeasti voi auttaa. AA-kerhon yhteystiedot voit antaa. Ja todeta, että asiat eivät koskaan ole niin huonosti, etteikö niitä saisi viinalla vielä huonommiksi. Jos hän on puolisosi ja vasta alkoholismin alussa, suosittelen kaatamaan lavuaariin kaikki juomat, mitä kotiin tulee. Jos juomista on jatunut pitkään, on tärkeintä pelastaa oma turvallisuus ja häipyä heti kun voi. 

Vierailija
2/5 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholisti ja tiedän sen ihan keneenkään kertomatta. En halua ketään ”auttamaan”. Todella rasittavaa. Ainoa mitä voit sanoa että ”jos joskus haluat raitistua ja tarviit mun tukea sillon, muistan että olen sua varten siinä tilanteessa”. Ja sano se vain kerran. Ja älä sano jos et aio olla.

Mä en halua kenenkään apua. Olen antabuksella jos pakko pitää raitis jakso. En halua avautua kenellekään. Vähiten jollekin ystävälle joka ei itse ole alko-ongelmainen tai haluaa hoivata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille vaikka koppa kaljaa ja tarjoudu tekemään ruuat jotka helposti juodessa unohtuu. Ei sovi unohtaa tuossa ruokapuolessa niitä juomisen lomassa napsittavia pikkusuolaisia.

Vierailija
4/5 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Älä auta ennen kuin haluaa hakeutua hoitoon ja lopettaa .

Vierailija
5/5 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama probleema täällä. Kaveri kyllä tietää olevansa alkoholisti ja on ollut sitä jo kymmeniä vuosia. On luonteeltaan sellainen, että jos kehotetaan olemaan juomatta, niin se vain lisää juomishaluja.